Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino brugere.

Jeg har planer om at starte en webshop med salg af tøj til specialiseret målgruppe. Produkterne kommer hhv. fra USA.

Hvordan er det så det med virksomheden skal foregå.

1. Jeg skal nok først blive CVR registreret?

2. Så skal jeg nok blive importregistreret, men skal jeg også momsregistreres?

3. Kan jeg slippe for at betale den såkaldte TAX når jeg bestiller fra USA ved oplysning af mit firmanr.

4. Hvordan skal jeg forholde mig til med betalingen af toldafgiften? Når varen kommer hjem fra USA skal jeg nok betale en toldafgift på den. Skal det indberettes nogen steder eller hvordan foregår det med tolden.

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

1. du skal registrere dig hos Skat. blanketten kan hentes på skat.dk hjemmeside

2. import registering foregår sammen med registreringen, du sætter flueben på import registrering

3. du slipper for den amerikanske tax, husk at oplyse og bed dem om dette, da alle ikke lige er klar over dette. 

4. tilgengæld skal du svare dansk moms af varerne 25%.

5. tolden bliver fastsat udfra hvad for en type varegruppe du har tolden kan svinge fra 5-15%, men din importerer klarer generalt alt det papirarbejde der findes med det og indberetter tolden til skat, som du så efterfølgende skal betale for.

Mvh

Cenk Cavdar

Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

skal jeg så også momsregistreres eller?

skal tolden indberettes nogle steder eller skal jeg blot betale den når jeg får varen?

Fx når jeg bestiller varer privat til mig selv, så får man nogle gange et papir fra skat om at man skal sende faktura til dem før de kan sende ens varer hjem til en. Kan man ikke undgå dette? Hvis nu jeg skal bestille varen hjem til mig også sende den videre til køberen, så skal der helst ikke gå få lang tid nemlig

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mykremin,

1. Ja normalt skal man momsregistreres, hvis varerne er til videresalg.

2. Ja man betaler moms hvert kvartal 1 mart første gang, så når du modtager varerne kommer an på datoen, skal du svare momsen af det samlede beløb.

3. hvis det private vi taler om, så skal du kun betale moms og tolden engangsbeløb og derefter har du din vare, men kan det overhovedet betale sig at bestille noget i USA, efter du har betalt alle dine omkostninger med at få den fortoldet momset. ?

4. du må stadig ikke importere noget privat og videresælge det, så skal du momsregistreres og nej du undgår ikke at betale moms og told af varerne, medmindre de ryger igennem tolden uden at det bliver opdaget, det sker engang imellem, men meget sjældent.


mvh

Cenk Cavdar

Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Merhaba Cenk abi :-)

Helt i orden.

ja det kan godt betale sig for mig at bestille den hjem fra usa mm. og få den solgt her :-)

jeg er bare lidt i tvivl om hvordan man skal betale toldafgiften. Skal det bare skrives ind under ens omkostninger? Er det ikke noget med at man kan betale toldafgift efter man har modtaget varen, hvis man ønsker det?

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mrb Mykremin ;) ,

Jamen lad os antage du er privat person importerer varen hjem fra USA.

Så har enten DHL eller Postdanmark allerede toldet og momset den for dig det betaler man et beløb for for at få gjort. ca. 150 kr oveni.

Hvis du er virksomhed kører det over din importmoms samt told. Det afregner du med told og skat hvert kvartal. 

Beløbet bliver indberettet til told og skat fra din importør eller fragtfirmaet.

Mvh

Cenk Cavdar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)