Att.; AdWords eksperter! Man kan vel altid blive endnu bedre til AdWords? Vi bruger alle de muligheder vi har for at holde os opdateret på AdWords fronten. Vi har sparring med kunder, kolleger, Google og får ny info og idéer fra div. blogs, forums, foredrag m.m. Og med en opdateret viden og års erfaring, så er det forhåbentligt sjældent at man fejler. Men vi har jo alle set på en potentiel kundes AdWords konto og tænkt, at dette kan gøres meget bedre. Dette også selvom, at de eksisterende AdWords kampagner er lavet og administreret af et velrenommeret bureau. Vi har alle vores egne metoder og forcer og ingen gør heldigvis tingene helt ens. Omvendt har vi vel også alle nogle kunder, hvor vi føler, at vi har opnået noget nær det maksimale. Men spørgsmålet er om dette også er tilfældet? Konkret vil jeg gerne stille 2 kunders AdWords kontoer til rådighed for en konkurrerende AdWords ekspert (fra Amino). Vedkommende skal så lave en gennemgang af de 2 kontoer. Det skal ikke være en 20 siders rapport, men mere en kort argumenteret ris/ ros skrivelse omkring kampagne struktur, de generelle nøgletal, søgeord, annoncetekster og idéer til optimeringer. Jeg laver så ligeledes en skrivelse ud fra de 2 konti jeg får adgang til. Der laves selvfølgelig ingen ændringer – det er blot ment som sparring. Jeg tror på, at denne øvelse kan være rigtigt givtig for alle parter, ikke mindst kunden. Smid mig en besked, hvis du er frisk? Hvis flere melder sig til, kan vi lave en rotation – og dermed over tid få en skrivelse/ analyse fra 2 eller 3 forskellige på samme kunde – kunne være rigtigt interessant. Skriv også gerne en kommentar til konceptet, pft. Mvh. Johannes |
Hej Johannes
Godt initiativ! Den vil vi gerne være med på.
Som du siger, så er det blandt andet kunderne der får noget ud af det, og når missionen er at ryddet op i et marked med mange dårlige opsætninger så kan vi alle hjælpe til.
Hvis man som Adwords "ekspert" siger at man ikke kan lære mere, så er man vist ikke den titel voksen :)
Jeg er klar i næste uge til at kigge på det! Vi kan lige snakke over PM omkring hvilken type af kunde det skal være o.lign.