Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Enkeltmandsvirksomhed til APS

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal så hurtigt som muligt fra enkeltmandsvirksomhed til APS. Spørgsmålet lyder:

Er det en advokat eller revisor der hjælper med den slags?

Vi har ikke, på papiret, nogle aktiver i virksomheden, da bilen er leaset og vi endnu ikke har købt værktøj der skal afskrives. Men derfor tænker jeg at der vel alligevel er en form for værdi i det der evt. kan bruges?

Anyways, jeg ved ikke en fløjt om den slags så jeg skal selvfølgelig have en til at hjælpe.

Advokat eller revisor?

Natasha

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt der ventes til næste år er det alene det nye kapitalkrav på 50.000 der skal overholdes.

Alternativt kan virksomheden lukkes og der kan oprettes et IVS til 1 kr.  (når de nye regler træder i kraft).

Det afhænger dog af hvor meget skat en lukning af din nuværende virksomhed vil udløse.

Der kan ikke omdannes til et IVS.  

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, den gode Jacob Tøjner.

Jeg læser lige på det og kontakter dig med alle de spørgsmål jeg garanteret her efterfølgende.

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ud fra hvad jeg læser om jeres fremgang i anden tråd, ville jeg da kaste mig ud i det, hvis I har besluttet at et selskab er bedre for jer, og så er det jo ApS der er muligt nu, og hvor I kan omdanne inden 30/6 på basis af sidste års regnskab, evt via revisorblogger vil jeg tro.

Jeg ville ikke vente på en kapitalnedsættelse og der er heller ikke absolut sikkerhed for at det sker 1/1-14 - da loven træder i kraft ved bekendtgørelse (som ejerregister vedtaget i 2010 men ikke sat i værk ved bekendtgørelse). Jeg tror dog på noget med 1/1 - men når I har fart på, så kom dog igang

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

OK, jeg havde egentligt tænkt at det måske var smartes at vente til næste år, da vi jo ikke har de vilde værdier, og 50.000 garanteret er mere indenfor rækkevide end 80.000. Der er dog ingen grund til at vente, hvis det ikke er sikkert at det bliver sådan.

Sidste års regnskabstal går fra 12/12-2012 - 31-12-2012, så der er stort set kun udgifter til opstarten :-)

Anyways har vi i forvejen hjælp fra Jacob Tøjner, så blev helt glad for at se at der blev linket til ham.

Problemet er jo at tage en beslutning på baggrund af absolut nul viden om noget. Jeg har besluttet, at et selskab er bedst, men det er jo slet ikke sikkert, at det er det i den virkelige verden.

Har skrevet til Jacob og spurgt hvad han anbefaler, så må vi se.

Tak for jeres altid hurtige og brugbare svar.

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er langt fra sikkert at selskab er bedst i den virkelige verden, men når først den ruller, så er 80.000 kr ikke meget at ha i kapital til investering i et selskab i alle fald

Omvendt - i et selskab kan du ikke trække et eventuelt underskud fra i anden personlig indkomst, kun fremskrive og du har klart mere arbejde med årsraport og offentligt regskabs angivelse osv.

Det er mest, hvis det i gør betyder en risiko for jer, i form af påtagelse af forpligtelser der kan koste dyrt eller gæld (dog regn med at bankgæld givet vil blive krævet personlig sikkerhed for, og megen anden gæld også hvis i venter på 1 kr selskaber)

Læs evt her om SKAL JEG STARTE PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER I SELSKABSFORM og her lidt mere om mine INFO OM IVS - Hos Jacob T tror jeg i alle fald du er i gode hænder

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, 80.000 bør ikke være noget problem når det ruller. Det har rullet i 2-3 måender nu, og det varer heller ikke længe inden vi er der, men kan nok ikke nå det inden 30/06, var egentligt derfor jeg panikkede lidt. Mange af de første penge der er kommet ind, er jo gået til ren drift, indkøb af materialer, værktøj og den slags.

Grunden til at jeg mener at det må være bedst er, at vi jo nogle gange står i nogle halvstore sager med rigtig mange penge ude og hænge. Jeg har regnet på at vi har ca. 34% i vareforbrug på en gennemsnitlig sag, så vi forsøger at hive 40% ind inden opstart på de store sager.

Dog kan der jo være sager der ligger lige på kanten og hvor vi ikke gør det, men det kan stadig være lige på kanten af hvad der er sjovt, hvis det går galt :-)

Jeg tager lige et kig på dine links, det er altid dejligt at blive klogere.

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
Mange af de første penge der er kommet ind, er jo gået til ren drift, indkøb af materialer, værktøj og den slags.
jeg er med, men netop derfor næsten - for de 80.000 kr i skal finde - kan jo så bruges til at købe værktør, materialer og den slags der jo har en værdi - Det kunne de også hvis I var startet ud i aps.

I kan formentlig også starte ApS for 80.000 kontant (lånte penge for min skyld) og så lade det købe materialer af jeres personlige virksomhed for en del af pengene som derved kommer retur, hvor det desværre er dyrere at stifte ApS ved at bruge ting i stedet for penge, da revisor skal garantere værdien, så det er lettere/billigere, at stifte kontakt og så købe tingene. BHare tal med Jacob T om det også hvis I beslutter jer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah.

Man bliver så klog så klog.

Det skal vi helt sikker lige tale lidt om. Og du har jo leveret læsestof til de lange vinteraftener. Så håber jeg at jeg bliver i stand til at tage en nogenlunde fornuftig beslutning :-)

Natasha

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)