Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS, med værdier

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Jeg er da sikker på at Christian kan byde ind med en god pris. Netop omkring biler er det jo ganske gængs at bruge diverse bildatabaser til vurdering af en bils pris
Det tror jeg da også, ellers ville Christian ikke skrive som han gør, lidt anderledes end mange andre revisorer i forhold til apportindskud. Det må vel være dyrere end kontant trods alt, men det kunne være sjovt at vide, hvor billigt apport kan gøres hvis aktiverne er bil og værktøjer som kan vurderes rimeligt let?

Jeg er også helt med på at biler og andet som det er let at finde vurderinger på må være langt billigere end selvudviklet software og mon ikke værktøj kan ligge midt i mellem - , var bare overrasket over den med at bruge "skats" vurderinger - jeg ved intet om at skat anlægger nogen form for forhånds vurderinger, så jeg var mere interesseret i hvad "skat vurdering" eller som der stod "VÆRDIANSÆTTELSEN FRA SKAT" var?

For at lære helt enkelt om skat ex skulle ha værdiansættelses lister for biler eller andet  eller hvor den kommer fra

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ved intet om at skat anlægger nogen form for forhånds vurderinger, så jeg var mere interesseret i hvad "skat vurdering" eller som der stod "VÆRDIANSÆTTELSEN FRA SKAT" var?

Ved nedvejning af en varebil skal man betale en ekstra registreringsafgift.  Den bliver beregnet på grundlag af køretøjets aktuelle handelspris Det vil sige den pris, som en forhandler sælger en tilsvarende bil for. Til denne vurdering bruges også diverse bildatabaser.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Cookie:
jeg ved intet om at skat anlægger nogen form for forhånds vurderinger, så jeg var mere interesseret i hvad "skat vurdering" eller som der stod "VÆRDIANSÆTTELSEN FRA SKAT" var?

Ved nedvejning af en varebil skal man betale en ekstra registreringsafgift.  Den bliver beregnet på grundlag af køretøjets aktuelle handelspris Det vil sige den pris, som en forhandler sælger en tilsvarende bil for. Til denne vurdering bruges også diverse bildatabaser.

 

Jeg har så kun den bemærkning, at de såkaldte bildatabaser ikke kan anvendes af en godkendt revisor til en vurderingsberetning, idet disse simpelthen er for generelle.

Biles skal vurderes at flere uafhængige forhandlere, som har beset bilerne og foretaget værdiansættelsen på det aktuelle køretøj/bil.

En vurderingsberetning skal foretages som revision, hvilket vil sige med høj grad af sikkerhed for værdiansættelsen.

Hvis revisor ikke overholder disse krav, så vil revisoren reelt være pligtig til at erstatte den manglende værdi, hvis selskabet må erklæres konkurs eller tvangsopløses indenfor de næste 5 år.

Det er blevet en meget alvorlig affære for godkendte revisorer at foretage vurderingsberetninger ligesom der er en grund til, at denne form for stiftelser er væsentlig mere omkostningstunge end kontante stiftelser.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo sådan jeg har hørt det Tonny, og derfor kunne det være nyttigt at høre f.eks. at hvis en helt almindelig kontant stiftelse af ApS koster 3.500 for nu at tage et snit - hvor billigt kan en apport stiftelse med en kombination af en varebil og lidt værktøjer (som vel er ret standard ønske fra mange) gøres - taler vi 5.000 eller 10.000 for en sådan stiftelse der involverer revisors ansvar for vurderingen -  fra Christian og andre? (jeg ved det vil være et groft snit)

Jeg mangler også stadigt at forstå hvad skats værdiansættelse er, den med nedvejning kan jeg forstå, men var det alt det som lå i skats vurdering - de er vel de færreste biler som er nedvejede og giver det så en officiel skattekurs for selv dem?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:

Ja det er jo sådan jeg har hørt det Tonny, og derfor kunne det være nyttigt at høre f.eks. at hvis en helt almindelig kontant stiftelse af ApS koster 3.500 for nu at tage et snit - hvor billigt kan en apport stiftelse med en kombination af en varebil og lidt værktøjer (som vel er ret standard ønske fra mange) gøres - taler vi 5.000 eller 10.000 for en sådan stiftelse der involverer revisors ansvar for vurderingen -  fra Christian og andre? (jeg ved det vil være et groft snit)

Jeg mangler også stadigt at forstå hvad skats værdiansættelse er, den med nedvejning kan jeg forstå, men var det alt det som lå i skats vurdering - de er vel de færreste biler som er nedvejede og giver det så en officiel skattekurs for selv dem?

vh

Indledningsvis er det faktisk meget sjældent, at SKAT's værdiansættelser kan anvendes til andet end SKAT's formål, hvorfor disse vil være helt uegnede til en vurderingsberetning af en godkendt revisor.

Når vi taler om automobiler, så er dette ikke et reguleret marked som eks. aktier noteret på fondsbørsen eller obligationer, men derimod individuelle aktiver med hver sine karakteristika, hvilket nødvendiggør en individuel vurdering af en eller flere uafhængige sagkyndige.

Jeg er derfor også af den opfattelse, at en stiftelse af et selskab på grundlag af indskud af værdier næppe kan gennemføres for et honorar under kr. 10.000, som svarer til en 6-8 timer, som anvendes til besigtigelse af aktiverne, kontrol af værdiansættelserne, personligt møde med stifter, kapitalejer og direktion (ofte samme person), herudover kvalitetssikring af det udførte arbejde og selve gennemførelsen af stiftelsen.

Der er derfor også en helt klar tendens blandt godkendte revisorer til, at de afviser at udarbejde vurderingsberetninger til brug for stiftelse af selskaber.

Tonny

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg er ening med Tonny i at der er en del arbejdspapirer i det. Timeantallet på 6 timer er korrekt, det kan simpelthen ikke gøres meget hurtigere.

Normalt foretages vurderingen på baggrunnd af en vurdering fra ufhængig bilforhandler (eller flere) sammenholdt med diverse databaser på nettet. Selvfølgelig kombineret med egnet syn på bilen.

Det er jo svært at oplyse generelle priser og det bliver noget andet når der kommer øvrige aktiver ind som værktøj, maskiner m.m.

En stiftelse med apportindskud af en helt normalt varebil godt kan klares for omkring 5.000-6.000 + moms, da vi ikke plejer at fakturere det indledende møde med kunden.

Lige nu (hvor vi revisorer ligger begravet i arbejde) vil jeg godt indrømme, at det ikke er en af de sager der ligger højest på ønskelisten...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

alle tiders - så har vi da lidt udgangspunkt - kontant stiftelse - helt ned til 2.500 kr - normal god pris snit nok mere 3.500 kr og apportindskud med værdier - nede fra ca 6.000 op mod 10-12.000 kr forudsat rimeligt let ansatte værdier - og ellers givet højere pris (ikke gerne egen software/hjemmeside goodwill m.m.)

I begge fald uden ejeraftale hvis der skal være flere ejere og med rene standard vedtægter.

Bare et bud at gå efter på basis af Tonny og Revisorblogger her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)