Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elektronik på hobbyplan

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Conradelektronik.dk ... rs og farnell er som regel ret pebret i prisen. Elektronik lavpris i aarhus har også mange dimser, men min erfaring er at det varierer meget i kvaliteten.

Tilmeldt 4. Aug 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Telda Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tcswidgets:

Openlys markedsføring, men godt forsøg :)

Så du mener at jeg laver markedsføring for de to sider, som jeg henviser til?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Marco Poul:

Hej!

Jeg vil gerne lege lidt med nogle elektroniske komponenter, mest af alt for sjovt skyld, og har derfor brug for et sted hvor man kan købe små motorer (små, som i små på størrelse med mindre end en pakke smøger), som drives på batterier, og diverse andre ting som ledninger, batteriholder osv.

Er ser nogle der ved hvor man kan købe sådanne ting? Har selv søgt Google tyndt med diverse keywords, men uden held.

Mvh
MarcoPoul

Du kan jo forsøge med www.edsc.dk Geeked beliggende i Roskilde.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også anbefale www.let-elektronik.dk (super hjemmeside, super service) - eller www.rs-components.com (også dansk - gigantisk mængde af varer, helt afsindigt umulig hjemmeside med mindre man har styr på præcis hvad man leder efter).

Og kan også anbefale Arduino (www.arduino.cc - og enormt mange stumper kode man kan finde overalt på nettet...) eller Raspberry pi, afhængig af hvad du skal lave :)

Kristian

Tilmeldt 15. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber du måske kan hjælpe:-)

SØGER: Elektronik glade folk

DetVi har en masse gammelt elektronik i form af printplader, tastaturer, fjernbetjeninger, ledninger, modstande m.v., fra et dødsbo, som vi gerne vil af med meget billigt. Det er fra en sand samler og det vil være så ærgerligt, hvis det hele bare går til spilde.

Det er i Favrskov Kommune og det skal hentes i denne weekend16-17.08.14.

Kunne det tænkes, at du ved, hvor man finder nogen med denne hobby.

God Weekend

Mvh Bundfisk

Fra 9000
Tilmeldt 3. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marco,

Kan godt se det er et gammelt indlæg, og Amino har også gjort opmærksom på dette.

Men syntes lige jeg ville give et bud på et sted at handle elektriske komponenter :)

Når jeg går ned i Fitness Word i Aalborg på Vesterbro, går jeg forbi Elextra, som i udstillingsvinduet har alt fra Raspberry til Arduino og meget mere.

På deres hjemmeside kan jeg se de har butik i følgende byer: København K, Maribo, Esbjerg, Struer, Århus og selvfølgelig den jeg går forbi i Aalborg.

Ellers er der selvfølgelig RS som de andre har nævnt.

Edit: Tilføjer lige hjemmesiden for at gøre det lettere :) https://www.elextra.dk/main.aspx

Mvh
Jonas 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jeg har tidligere købt meget ved Farnell (http://dk.farnell.com) og RS Components (http://dk.rs-online.com)

Mvh Carsten 

Jeg vil også klart sige at RS og Farnell er gode muligheder, men når du nu specifikt taler om motorer der kan tilsluttes til batteri, taler du om børstede DC motorer hvis du vil undgå en egentlig styring.

Maxon Motors, Faulhaber og PorteEscape er de tre motorleverandører der har den bedste kvalitet og det største udvalg. Maxon eksempelvis har den slags motorer fra 6mm i diameter og op.

MVH jens

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)