Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til PHP - URL i cookie

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Jeg er NÆSTEN færdig med mit første php script, men har et problem.... og håber en PHP-haj kan hjælpe mig. Jeg har googlet efter dette halvdelen af dagen idag, uden brugbart resultat. når man trykker et postnummer ind og bliver viderestillet til en side, så vil jeg have, at der bliver lavet en cookie, som husker adressen til næste besæg, og man dermed ikke skal indtaste postnummer igen PHP-koden: http://pastebin.com/uH5NtBs5 Prøv på www.tilsalgi.dk at taste postnr. 3650 Fejlbesked: Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/videoend/public_html/tilsalgi.dk/forside.php:3) in /home/videoend/public_html/tilsalgi.dk/forside.php on line 49 test

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kalde setcookie() før du har andet output. Du mangler også <!DOCTYPE>, <head> m.m. Tjek din side med validator.w3.org.

/Kjeld

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Din Computerhjælp:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/videoend/public_html/tilsalgi.dk/forside.php:3) in /home/videoend/public_html/tilsalgi.dk/forside.php on line 49 test

Som skrevet, så forsøger du at ændre header-informationer efter de allerede er sendt. Headeren slutter når du begynder at sende indhold. Det er i headeren du kan lave redirects og andre ting, så hvis du sender hjemmeside-indhold inden, er det for sent at ændre tingene.

Du begyndte at sende indhold i linje 3 (blanke linjer)

Du forsøger så at ændre det i linje 49, men det matcher ikke med din paste-bin, så noget er ikke helt som du beskriver...

Tips:

  • Mellemrum i din kode mellem <?php .... ?> betyder intet, men mellemrum udenfor har betydning.
  • Flyt din <?php op som det første i filen med det samme, ligeledes din include 'postnumre ...    I din paste-bin, så bør du flytte linje 1-3 under ?>.
  • I stedet for 'include', så brug 'require_once "postnumre.php"'. (Der er ingen teknisk forskel, men konkret får du en fejl hurtigere, hvis koden ikke fungerer som du forventer). 
  • Helt grundlæggende skal du forstå at du kører i 2 spor. Alt mellem <?php  .. ?> er kode der afvikles, mens alt udenfor er noget der udskrives direkte til skærmen. 
  • Af samme grund, så vil du (når du lærer mere om at kode) adskilde disse to spor, men lige nu går jeg ud fra du prioriterer resultatet og bare vil have det til at virke :)

Mvh. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sæt ob_start(); øverst i dokumentet og det er fixed.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

firma-dyr:

Du skal kalde setcookie() før du har andet output. Du mangler også <!DOCTYPE>, <head> m.m. Tjek din side med validator.w3.org.

/Kjeld

Ok, det må jeglige kigge nærmere op. tak

@jesper - Fedt med tipsene og hjælpen. mange tak

 

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

bnstolen:

sæt ob_start(); øverst i dokumentet og det er fixed.

 

Ok, tak.  Jeg prøver at google, hvad det gør.  Det er vist noget med en buffer :-)

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

nå ja, og jeg skriver lige om det lykkes ;-)

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Den driller mig desværre stadig.

Jeg har fået den til at fungerer uden fejl, men det virker som om, at den skriver det forkerte til cookien, da det ikke fungerer.

Prøv evt. selv på tilsalgi.dk med postnr. 3650

Scrrendump af cookien:
http://billedeupload.dk/images/OXRHe.jpg

Koden:
http://pastebin.com/epVECkB5


Er der en som gider hjælpe mig IGEN  :-)

Tak

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv en setrawcookie i stedet for setcookie.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Prøv en setrawcookie i stedet for setcookie.

nu har jeg også prøvet:

$url_egedal = "<?php header('Location: http://www.net.com/'); ?>";    (både med og uden php-tags

setrawcookie -> resulterede i følgende fejl:

Warning: Cookie values cannot contain any of the following ',; \t\r\n\013\014' in /home/videoend/public_html/tilsalgi.dk/index.php on line 18
nu

det er ligesom den ikke vil gemme viderestilningsadressen. SUK

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)