Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til PHP - URL i cookie

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå du forbedrer strukturen, således at du får en bedre struktur og får det lidt lettere fremadrettet. Pt. gemmer du en header i en cookie og det er mildt sagt grimt, hvor det også går galt. Du bør i stedet gemme (kun) postnummeret i cookien.

<?php

$postnr = isset($_POST['postnr']) ? $_POST['postnr'] : ( isset($_COOKIE['postnr']) ? $_COOKIE['postnr'] : 0;

// postnr er nu værdi af POST, cookie eller 0 (i den rækkefølge)

$time = time()+3600;

setcookie( 'postnr', $postnr, $time );

require_once("postnumre.php");

$url_egedal = "<meta http-equiv='refresh' content='0;url=http://www.tilsalgi.dk/cms/brugtmarked-i-egedal'>";

// Herefter checker du for match. I forhold til din nuværende struktur skal du afslutte med die ved match..

if (in_array( $postnr, $egedal_kom ) )

{

  die( $url_egedal ); 

} else if ...

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

shit, det kan jeg selv ikkke se.

Mange tak for hjælpen men jeg tror jeg må give op.   Jeg har prøvet din kode, uden held

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Din Computerhjælp:
Mange tak for hjælpen men jeg tror jeg må give op.

Din kode virker ellers. Den skriver din 'cookie-redirect' oppe i toppen af kildekoden (når jeg lige hurtigt har testet i hvert fald). Der redirecter bare ikke. Måske pga. du ikke har en korrekt HTML struktur (brug valideringsværktøjet som blev nævnt tidligere).

I stedet for de HTML redirects, så lav dem som PHP redirects som vil være mere korrekt.

Så i stedet for at gemme hele din redirect i cookie, kan du gøre sådan:

$url_egedal = "http://www.tilsalgi.dk/brugtmarked-i-egedal";


Og når du laver redirect, kan du gøre sådan (også de andre steder der er redirect):

if(isset($_COOKIE['adresse'])) {
        header("Location: " . $_COOKIE['adresse']);
}

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Din Computerhjælp:

shit, det kan jeg selv ikkke se.

Mange tak for hjælpen men jeg tror jeg må give op.   Jeg har prøvet din kode, uden held

Du kan ikke bruge min kode blindt og jeg syntes ikke du skal give op endnu. Jeg vil gerne hjælpe, men du skal bare selv forstå hvad der foregår. Jeg syntes også du er kommet ganske langt. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

edit - da du lavede edit :)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej jesper.

 

Mange tak for alt hjælpen, det er jeg utrolig glad for.

Jeg gik en tur, og tænkte over det......

Jeg smider det hele i en database, og så henter jeg det på den måde, således jeg kun gemmer det 4-cifret påstnummer i en Cookie.

 

Jeg har lavet den grove kode, og går nu igang med at rette den til, med ; " ' osv. så den fungerer :-)

Jeg poster den senere i denne tråd.... jeg tror måske jeg kan få det til at fungerer uden hjælp :-)

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, så du mit forslag på hardwareonline.dk ? Nemt at tilrette til database. Generelt en god ide.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemvendt fra polterabend :-)

Din Computerhjælp:

Hej jesper.

 

Mange tak for alt hjælpen, det er jeg utrolig glad for.

Jeg gik en tur, og tænkte over det......

Jeg smider det hele i en database, og så henter jeg det på den måde, således jeg kun gemmer det 4-cifret påstnummer i en Cookie.

 

Jeg har lavet den grove kode, og går nu igang med at rette den til, med ; " ' osv. så den fungerer :-)

Jeg poster den senere i denne tråd.... jeg tror måske jeg kan få det til at fungerer uden hjælp :-)

Godt gået!!! 

Du stiller ret konkrete spørgsmål og gør det nemt at læse kode på paste-bin. Det glæder mig at kunne hjælpe og i forhold til at programmering tilsyneladende er ret nyt for dig, så syntes jeg du kommer hen over isen. Man skal ikke være bange for at gå tilbage og se på sin kode efter man er blevet klogere. Jo før man får styr på grundlæggende fejl jo bedre og det kan betale sig at omskrive ting. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg skrevet hele koden om, og lave en table i min mysql DB.

Jeg har test forbindelsen til serveren og den er OK, men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. Den henter ikke data databasen. Se venligst i kommentarene, jeg har prøvet at echo de forskellige variabler, for at teste hvad der fungerer..

Den IF sætning hvor der står besøg med  cookie, må i gerne springe over til at starte med, da jeg først skal have besøget uden cookie til at fungere.

Håber på jeres eller Jespers hjælp :-)

Link til koden:

http://pastebin.com/2MN1FmNz

Databasen(tablen)

http://billedeupload.dk/?v=GWbsN.jpg

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at ret din mysql_query til:

$result = mysql_query("SELECT * FROM omraade WHERE postnr='$postnr_indtastet'") or die(mysql_error());

Så vil du kunne se hvilken fejl den giver.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)