Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Domain Name Transfer" i forbindelse med flytning af webhotel - Er det her korrekt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Vi er ved at flytte vores hjemmeside fra One.com til Meebox.net. Vi håndterer ikke selv flytningen (har en udvikler på), men har nu modtaget en mail med følgende instruktioner:

DOMAIN NAME TRANSFER - Initial Authorization for Registrar Transfer

Re: Transfer of domain

We have received a request from jokerhostmaster@ldnet.dk on 2013-06-04 16:00:59 +0200 for us to become the new registrar of record.

You must agree to enter into a new Registration Agreement with us. You can review the full terms and conditions of the Agreement at
http://joker.com/goto/agb

Once you have entered into the Agreement, the transfer will take place within five (5) calendar days unless the current registrar of record denies the request.

Once a transfer takes place, you will not be able to transfer to another registrar for 60 days, apart from a transfer back to the original registrar,in cases where both registrars so agree or where a decision in the dispute resolution process so directs.

[option 1] please go to our website,
http://csl-registrar.com/transfer/confirm_link/....
to confirm.

[option 2] please email us with the following message:

"I confirm that I have read the
Domain Name Transfer - Request for Confirmation Message.

I confirm that I wish to proceed with the transfer of
www.xxxxxxxx.com
from 'xxxxxxxx'
to 'CSL Registrar'

Er det korrekt at vi skal godkende dette? Er "registrar" ikke det samme som ejer?

... vi vil jo selvsagt IKKE overføre ejerskab af vores domæne.

Tak!

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

flyt det til gratisdns og så vedligehold det selv istedet for.

det fjerner en dependency på en person mere , og hvis i en dag ikke skal arbejde sammen mere skal du ikke til at flytte dit domain igen.

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ovenstående skulle efter sigende være en flytning til GratisDNS (håndteret af vores udvikler) men jeg synes det lyder mere som overdragelse af ejerskab af domænet  (hvilket vi bestemt ikke vil have). 

Er registrar ikke det samme som ejer?

Jeg er bare paranoid i forhold til at miste kontrol/ejerskab over vores domæne.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

AdXpert:

Ovenstående skulle efter sigende være en flytning til GratisDNS (håndteret af vores udvikler) men jeg synes det lyder mere som overdragelse af ejerskab af domænet  (hvilket vi bestemt ikke vil have). 

Er registrar ikke det samme som ejer?

Jeg er bare paranoid i forhold til at miste kontrol/ejerskab over vores domæne.

Jeg forstår godt din mistro. Men bare tag det roligt.

Registrar er ikke det samme som ejer. En ejer bliver kaldet registrant. Registrar er der hvor domæne navnet bliver "opbevaret".

Registranten skal altid acceptere, hvis der sker en ændring af registrartoren, altså hvis I "flytter" domænet til en anden registrator. Det er en sikkerhed for at domæne navnet ikke bare kan flyttes fra en registrator til en anden, uden at ejeren = registranten accepterer det.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du altid velkommen til at skrive en PM, hvis du ikke ønsker at det skal kunne læses af alle.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)