Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er England ikke med i EU mere ?.

Side 5 ud af 11 (107 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

bb:
Men vil du frem i verden så brok.

Er det ikke en lettere omskrivning? - Det hedder vel 'Hvis du vil frem i verden, så Brock' - Efter Niels Brock?

Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hehe lige præcis, der rammer du plet.

Derfor er det eneste råd; Flyt dit setup til et andet land end Danmark, gerne uden for EU eller et sted hvor der ikke er omvendt bevsibyrde.

Har i årevis kæmpet med dette i DK og det er et helvede. Jeg betragter mig selv dom flytning fra Danmark af samme årsag. Jeg fraråder alle andre

at starte noget i DK netop p.g.a omvendt bevsibyrde, men råder samtidig til de muligheder jeg selv har erfaringer med, primært sydamerika hvortil jeg har flyttet mine egne aktiviter. Desværre, Danmark  er vidunderligt smukt, men kun til besøg eller som offentlig ansat.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders:

Hehe lige præcis, der rammer du plet.

Derfor er det eneste råd; Flyt dit setup til et andet land end Danmark, gerne uden for EU eller et sted hvor der ikke er omvendt bevsibyrde.

Har i årevis kæmpet med dette i DK og det er et helvede. Jeg betragter mig selv dom flytning fra Danmark af samme årsag. Jeg fraråder alle andre

at starte noget i DK netop p.g.a omvendt bevsibyrde, men råder samtidig til de muligheder jeg selv har erfaringer med, primært sydamerika hvortil jeg har flyttet mine egne aktiviter. Desværre, Danmark  er vidunderligt smukt, men kun til besøg eller som offentlig ansat.

Lad os se, om du stadig mener det, når du selv får brug for det der hedder 'offentlig hjælp' her i landet. - Håber du får det samme hvor du er nu.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fede Malerier:
Har du firmabil kan du komme ud for at du skal bevise at du ikke bruger den privat.

Lige netop her er der massevis af afgørelser der går mod SKAT, hvis ikke SKAT har nogen indikation på at bilen er brugt privat. Sågar omtalt i dagens udgave af BT.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Med det udstyr de har idag kan de jo se alt hvad der er i uden at åbne den.

Så avanceret er udstyret desværre ikke. Du kan ikke på en skanning alene afgøre om det eksempelvis er mel eller andet stof der ligger i en pose. Der kan være mange årsager til at din pakke er blevet åbnet. Alt lige fra en narkohunds reaktion til .... tolderens fornemmelse.

Og nå ja reglerne og SKATs bemyndigelse finder du i Toldloven - eksempelvis i § 15.

/Henrik

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Carsten Kvist:
Men er du pålagt told?

Nej der er ikke kommet en opkrævning på noget. Men da det er første gang jeg har fået en Pakke fra England (ud af mange) undersøgt af tolden, undrer det mig noget. Hvad blev der af Varernes fri bevægelighed inden for EU`s grænser ?.



Skattevæsenets kontrol har INTET at gøre med varernes frie bevægelighed.

Fri bevægelighed dækker blot over, at varer kan flytte sig over landegrænser uden komplikationer i form af toldbarriere (Hence EU er en toldunion, hvor samtlige medlemmer har et ensartet importafgiftssystem - tidligere blev denne defineret af landenes nationale grænser).

Vil du have en henvisning, så kan du tjekke ML § 76 stk. 3.

"(...)Told- og skatteforvaltningen er (...) berettiget til at foretage eftersyn på de hovedposthuse, der modtager pakker m.v. fra udlandet. Der kan tilsvarende foretages eftersyn hos virksomheder, der modtager pakker m.v. fra udlandet til besørgelse her i landet."
 
Der kan sagtens findes flere henvisninger, f.eks. burde der findes noget i toldloven i kapitel 4 "kontrol og toldbehandling".

Såfremt du ikke skulle vide det, så har Postdanmark en særlig foranstaltning i Kastrup, hvor der findes et "hovedposthus" (internationale toldcenter), hvorfra postdanmark forestår indfortoldning af pakkepost fra udlandet.
 


Hvornår kan man forvente, at ens pakke bliver åbnet?
 - Sidst jeg var ude og se deres narkohunde på øvelse, der spurgte jeg ind til det. Sammenholdt med min erfaring med import, så tør jeg godt tør konkludere følgende årsager:

1) Alle importindgivelser bliver placeret på et toldekspeditionsnummer, et kø-nummer om man vil. Udfra disse numre foretages en tilfældig, statistisk kontrol.
2) Løbende kontrolleres indfortoldninger på visse varegrupper (læs tariffer).
3) Løbende kontrolleres pakker af særlig volume / vægt / værdi / afsenderland. 
4) Modtageroplysninger som udviser generelle tendenser, der kan tolkes som forsøg på omgåelse af lovgivningen, bliver også kontrolleret hyppigere. Skat har i den forbindelse en algoritme, der automatisk udpeger disse forsendelser.
5) Udsving i forbindelse med scan - eksempelvis indikationer på ulovlige varer mm.
6) X-factoren som kan være personalets humør på dagen. 

Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo helt sort, selvfølgeligt må told og skat åbne en pakke, ellers kunne mand jo sende hvad som helst. Der er stadigt masser af restriktioner på den slags, du kan eks ikke bare sende alkohol, stoffer, våben, tobak, medicin eller andre ulovligheder. Og nej de kan ikke tjekke det hele ude fra. Forstår slet ikke præmissen for denne post ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

en tråd der i bedste fald er "nationen" værdig - total videns mangel men lyst til brok

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Samler:
Forstår slet ikke præmissen for denne post ?

Prøv at se nogle af trådstarters andre tråde, og/eller svar på tråde. Så vil du vide hvorfor denne tråd findes. :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:

bb:
Jeg kan simpelt hen ikke se hvad dit problem er.

Så skal jeg prøve at skære det ud i pap for dig. For mig ser det ud til at de Danske myndighedder endnu en gang har valgt at tilsidesætte gældende EU Lovgivning. Og bare kører deres eget løb. Jeg venter stadigvæk på at en henviser til den Paragraf der siger at de rent faktisk har lov til at åbne pakken.

Nu har du fået paragrafer der viser pakken gerne må åbnes i DK, nu er det din tur til at henvise til de EU-paragrafer du mener der tilsidesættes.

Side 5 ud af 11 (107 indlæg)