Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt holding selskab uden aktivitet - hvad koster revision?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et holding selskab som ingen aktivitet har. Jeg har det kun fordi jeg er medejer af et ApS, og det er så mit holding selskab der ejer dette ApS. Der er ingen aktivitet.

Jeg har fået et tilbud på kr 4000 (+ 1000 i moms) for revision af dette holding selskab. Jeg synes at det er lidt dyrt da der reelt ikke kan være ret meget arbejde i at lave denne revision. Jeg ved godt at en revisor nok ikke arbejder mange minutter for kr. 4000, men alligevel.

Er der nogen der har erfaring med hvad det skal koste at få en revisor til at lave årsrevision i dette tilfælde?

På forhånd tak

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville nok snarere spørge hvorfor det skal revideres. Sandsynligvis står der i dine vedtægter at det skal, og så er der ikke noget at gøre ved sidste år, men du bør jo nok så ved generalforsamlingen fravælge revision og få det korrekt ændret i vedtægter og i beretning - men det kan revisor hjælpe med

Hvis det er indsendelse af regnskab og selvangivelser og ikke revision vil det kunne gøres billigere - ellers er 4000 kr nok ikke så skørt, i alle fald nok ikke noget der kan bringes voldsomt ned - dog - helt uden aktivitet - tja - Jeg ville i alle fald fravælge fremadrettet ved årsregnskab næste gang

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig JohnYes

Fravalg af revisionen vil formentlig kunne halvere honoraret.

@trådstarter

Tidsforbruget er ca. 3 timer ialt

  • 1/2 - 1 time til udarbejdelse af årsregnskabet, herunder kontrol af sidste år samt selskabets dokumenter (vedtægter/stiftelsesoverenskomst, ejerbog mv.)
  • 1 time til protokollater og regnskabserklæringer
  • 1 time til indberetning til Erhvervsstyrelsen og selvangivelsen til SKAT

Herudover kræves et personlig møde med kapitalejeren af hensyn til overholdelse af hvidvasklovens bestemmelser.

Så konklusionen er, at det næppe kan gøres meget billigere end de anførte kr. 4.000, når dette omfatter revision.

Tonny

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. Jeg mener også at have fravalgt revisor for næste år, men det blev gjort lidt sent (måske _for_ sent) da jeg ikke var klar over at man skulle bestemme sådan noget på en generalforsamling og at det stod i vedtægterne. Jeg ville jo helst være fri til at til- og fravælge revision. Det tror jeg at jeg er for 2013, men jeg kan se af de dokumenter fra revisoren at de har lavet et referat af et ordinært bestyrelsesmøde her i juni at de deltog i mødet og at de er blevet valgt som revisor fremadrettet. Lidt frækt synes jeg.

Jeg her bestemt ikke overblikket over hvordan jeg selv indberetter til Skat næste år. Jeg har nemlig solgt nogle af mine andele i ApS, og det skal indberettes for mit holding for 2013. Jeg har som sådan ikke noget imod at betale en revisor for at hjælpe mig, jeg bryder mig bare ikke om at være bundet til en revisor på den måde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Jeg har som sådan ikke noget imod at betale en revisor for at hjælpe mig, jeg bryder mig bare ikke om at være bundet til en revisor på den måde.

det kan du bare ikke lige bebrejde ham - jo måske at han selv burde ha foreslået fravalg, men det er jo nyt at man må det, tidligere var det ikke lovligt i holding. Det skal følge proceduren, vedtages med årsregnskab, stå i sammes årsberetning og vedtægter og som jeg husker det, inden 14 dage registreres i virk.dk, og er ikke alle disse ting på plads, så kan du ikke undgå revisor før næste års regnskab

Når revisor ikke af selskabet er fravalgt og alle regler fulgt så er det standard at der skal ske enten genvalg, eller valg af anden ny revisor ellers følger du ikke kravene. Bare se frem, lav det om næste år

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Ok, det må jeg gøre.
Et sidste spørgsmål. Hvis jeg fravælger revision for 2015 bliver det så, kan jeg så midt eller sidst i 2014 vælge alligevel at få hjælp til revision. Det vil jo så stå i generalforsamlingsreferatet at jeg har fravalgt revision. Kan jeg fortryde i vinteren 2014/2015?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan lade revidere selv om du har fravalgt men ikke undlade hvis du har pligt. Du kan sagtens få HJÆLP til regnskabet fra en revisor uden revision - opstilling af årsregsnskab og alt og det er klart biligere end fuld revison som revisor jo forpligtes af

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid tilvælge revision igen, der er ikke krav om at dette skal ske på den ordinære generalforsamling.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes heller ikke prisen er vildt urimelig taget i betragtning hvad jeg ellers har set af priser.

Ved revision skal revisor jo sikre at regnskabet viser et retvisende billede - denne sikkerhed tager tid, samt alt det formelle der skal på plads.

Man kan jo, hvis man er en god kunde hos revisor med et eventuelt driftselskab, få en rigtig god pris på revisionen - så får man i det mindste et lidt større momsfradrag. ;-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)