Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Panda-Update II - Hjælp, min trafik er faldet 30%! Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige siden offentliggørelsen af Panda-update II d. 23 maj er min trafik faldet 30%. Det er uholdbart!! 

Næsten alle mine indgående links kommer fra debatter og fora. Jeg har næsten ingen kvalitetslinks. Det er sandsynligvis en del af årsagen.

Så vidt jeg kan se, har google ikke endnu ikke kommet med nogen forslag til, hvordan man kan gå til værks for at få de tidligere rangeringer tilbage. Dog synes det åbenlys, at der skal arbejdes med kvalitetslinks!

Har nogen af jer oplevet noget tilsvarende? Har I nogen gode forslag til, hvordan jeg kan få min trafik tilbage??

Mvh.

Anders

Elektriker i Odense

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det undrer mig i øvrigt, at der er blevet skrevet så lidt om den seneste Panda-update. Jeg læste en god artikel af Mikkel Demib, men ellers er der ikke rigtigt noget nævneværdigt. 

Det virker ikke som om, at særligt mange er ramt af det seneste pinguin attack! Hidtil ingen indlæg her på amino!

Elektriker i Odense

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

De manglende svar taler vel for sig selv - I guess Wink

Elektriker i Odense

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er Penguin, ikke Panda. 

Derudover så gælder overordnet de samme ting som ved Penguin 1, hvis du "kun" har tabt 30% er det umiddelbart et spørgsmål om du bare skal have nogle gode links eftersom en del af de dårlige formodentligt har tabt sin værdi og gjort du er faldet i placeringerne. 

Men uden mere information kan det jo være besværligt at komme med noget konkret. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, det var også den jeg mente! Tak for, at du gjorde mig opmærksom på fejlen :-)

Elektriker i Odense

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undrer mig også over stilheden :-)

Jeg er også faldet, dog ikke så voldsomt.

Det her betyder nye linkbuildingstrategier for mange.

Som jeg har forstået det, betyder det :

Kvalitetslinkene får meget større betydning, hvis du med et linkværktøj kigger på trust eller autoritets værdierne, så kan et godt kvalitetslink have en værdi på 70 - 80 i forhold til et "almindeligt", som måske giver omkring 30 i værdi.

Der bliver kigget på en naturlig profil, det betyder at der skal være en spredning i arten af links, med højkvalitetslink i den høje ende, almindelige links fra andre sites, så må der gerne være lidt "skod" fra linkkataloger, kommentarer og blogs i den billige ende men det vejer ikke så meget mere og hvis der er for meget bliver det devalueret.

Jeg har "spioneret" lidt mod nogle tunge og godt placerede sites i min branche og har et par bud på en god linkbuilding:

Et par højautoritetslink (som man nok kommer til at betale for på den ene eller anden måde, stik imod googles egne regler, men google understøtter højautoritetssider, som er betalingssider på forskellig vis eller dybt korrumperede, så dobbeltmoralen lever i bedste velgående), en masse links fra almindelige sider (50 - 100 stk) og så lidt skod i den billige ende.

Jeg tror at mange af eksperterne er i gang med at teste og finde ud af konsekvenserne af opdateringen, mon ikke det er en del af årsagen til "stilheden. Håber der kommer nogle mere kvalificerede input her end mine "gætterier".

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Finn.

Jeg er rørerende enig i, hvad du skriver. Men ja, lad os afvente eksperternes erfaringer fra de tests, som de helt sikkert er i gang med. Indtil videre tror jeg ikke, at nogen eksperter kan komme med mere kvalificerede bud end dem du lige har nævnt!

Men hvis der er nogle flere bud, så er vi mange, der er med på en lytter :-)

Elektriker i Odense

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen af de såkaldte "SEO-eksperter", som tør at udtale sig om en strategi vedr. Penguin II-updaten? Eller er det for tidligt at kunne komme med konklusioner?

Elektriker i Odense

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn Pedersen

Hvilket program kan vise hvilken kvalitet en url har (ikke Pagerank)
Tæmker lidt på denne sætning:

værdi på 70 - 80 i forhold til et "almindeligt", som måske giver omkring 30 i værdi.
Det ville da være en stor hjælp i søgen efter links :-)
 

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brandt:

Nogen af de såkaldte "SEO-eksperter", som tør at udtale sig om en strategi vedr. Penguin II-updaten? Eller er det for tidligt at kunne komme med konklusioner?

Der er ikke som sådan noget nyt denne gang. Alder på siden og links spiller en stor rolle. Undgå for mange enslydende ankertekster. Undgå lav-kvalitetslinks (oftest autogenererede links), linkkataloger virker til at have mistet (endnu mere) værdi. Ikke noget nyt som sådan, hvilke vi også kan se på at færre er blevet hårdt ramt denne gang. Der er flere der beretter om at have success med Google Disavow tool i Webmaster Tools til at fjerne spam links og lignende, hvorefter de er kommet tilbage. Hvis det bare er et par pladser man er røget tilbage så betyder det nok snarere bare at nogle links har mistet værdi og så er det bare at komme igang igen.
En del sider med massiv spam backlinks ranker stadig fint, men det er som altid kun et spørgsmål om tid inden den slags sider ryger.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)