Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uha de pokkers vennetjenester...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

hejsa.

I har sikkert at alle prøvet det. Man har et bekendt, der liiiige kan gøre et eller andet og så kan han få et eller andet retur... Ingen kontrakt ingen penge etc.

Jeg står nu med en af de her "vennetjenester". En arbejdsrelateret kontakt skulle hjælpe os igang med udviklingen af et elektronik component til gengæld skulle vi have 15 paller stående med elektroniske maskiner til opbevaring.

Manden leverer ikke varen - koster os til gengæld rigtig mange penge I ekstra ansættelse af medarbejdere samt indkøb af div. elektronik og div. kontakte udlæg. Der leveres ikke et eneste brugbart resultat. 

Samarbejdet er ophørt, men vi har stadig 15 paller stående med maskiner. Vi har bedt ham afhente disse, men der sker intet. Masser af løfter og undskyldninger. Jeg har nu oplyst bade skriftligt og mundtligt, at hvis maskinerne ikke er afhentet inden d.d. - bliver disse bortskaffet på hans regning.

Problemet er blot at hans "firma" har skiftet CVR nr og status / addresser rigtig mange gange. Ved ikke hvad han har gang i , men lige nu har det det status af "forening" og adressen er en lejlighed på Christianshavn.  

Så hvad gør jeg nu ? Kan jeg bede en fragtmand hente godset og aflevere det på Christianshavn? Vil også have det dårligt over at sende "aben" videre til en fragtmand, som sikkert aldrig vil få sine penge. Jeg kan køre det hele på genbrugspladsen, men det vil koste mig adskillige kroner I afgifter til bortskaffelse af PVC, elektronik m.m. Samt flere udgifter til transport.

Men jeg har brug for pladsen og alle mine paller og pallerammer. Han opbevarer pt sine maskiner på mine paller samt rammer til en værdi af ca. 15.000 dkk

Sende ham faktura for opbevaring er spild af tid. Jeg er 99,99% sikker på, at han aldrig vil betale dem. Så kan jeg bruge tid og penge på inkasso etc.

Gode råd modtages med kyshånd.

mvh Lone

Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Send ikke tingene med fragtmanden hen til skyldner. Når du indgår aftale med fragtmand er regningen din.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lone her kommer der lige et forslag send ham en e-mail om at hvis han ikke afhenter de der maskiner inden en bestemt dato så bort auktioneres de.

Og hvis han så ikke svarer så Bort auktionerer du dem bare i hans face :-)

Nb! ovenstående svar er skrevet helt uden kendskab til maskinernes værdi :-)

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også min første indskydelse, da jeg læste det, men jeg er ikke sikker på, om det er en lovlig metode. Undersøg først juraen, inden du sælger andres ting. Spørg evt. politiet.

Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svar. Ok tak så fragtmand er udelukket. Auktion jo det er da et forsøg værd. Tvivler dog på værdien. Det er iltmaskiner til KOL patienter. Har talt med medicinal firmaet der producerer dem. De siger at de har solgt dem til min 'ven'... så de vil intet have med dem at gøre. Vores kommunale forsyning skal have 18.000 for modtage og dertil kommer fragt

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 03:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg arbejder for Læger uden Grænser. Vi bliver ofte tilbudt lægeudstyr og medicin, men da organisationen ikke er operationel fra Danmark (altså ikke udsender udstyr til felten herfra), henviser jeg altid giverne til andre organisationer.

Du kan prøve http://www.globalmedicalaid.com/ og se, om det har interesse for dem.

Men jeg vil stadig mene, at det er en god idé at vende dit problem med politiet eller en jurist, inden du forærer maskerne væk.

Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det slog mig lige. Kunne du ikke lige prøve at høre politiet af, om det kan karakteriseres som hittegods, hvis nu du "bærer det" til kantstenen? Hvis du bruger disse udtryk, ved de sikkert, hvad du mener, men jeg kan ikke lige huske reglerne på ståene fod. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har han en kvittering fra dig om modtagelse af de ting der står på dine paller? For hvis han har, så kan du hverken sætte dem ud på kantstenen eller sælge dem.

Nu siger du vennetjeneste, men hvor godt kender du ham?

Det lyder mere som om at han har bondefanget dig og udnyttet din situation.

Du kan nok ikke høre så meget andet end at lade det stå indtil han en dag skal bruge det.

Send ham et anbefalet brev og spørg ham om ikke han vil hente sine ting. Så ved du i hvert fald at han har modtaget dit krav om afhentning inden en vis dato.

Så kan du måske kontakte en advokat efterfølgende og gå rettens vej.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen allesammen.

Tak for alle svar. I får lige en opfølgning. 

Vi har ingen kontrakt eller "kvittering for modtagelse". Men idet jeg har skrevet flere mails til ham og sendt anbefalet breve (med kopi af mails), så er der jo dokumentation nok for, at jeg har hans ting stående. Dog gør jeg jo netop opmærksom på i brevene/mailsen, at hvis hans ejendele ikke afhentes, så bortskaffes de på hans regning.

Jeg kontaktede også politiet for at høre, om jeg måtte bortskaffe hans ejendele. Politiet synes det lød fornuftigt nok, at jeg kunne bortskaffe tingene efter advarsler (anbefalede breve). Men de anbefalede at jeg tog kontakt til en advokat. Idet min virksomhed ligger på min bopæl er der en anden lovgivning end hvis jeg var "ren" virksomhed. Men det er jo nok en af de her "grå-zoner", som kan tolkes  i en evt. retssag.

Imellemtiden blev jeg nu kontaktet af manden personligt, der liige ville komme forbi, så vi kunne tale om det. Jeg er så færdig med den mand, at jeg blot oplyste at han kun var velkommen med en stor lastbil, så han kunne medtage sine ting. Jeg var virkelig sur og han fik flere sandheder smidt i hovedet. Sagen er så efterflg. gået videre til en virksomhed, som han åbenbart arb. sammen med. De har sendt en undskyldende mail og indrømmet hans fejl - de har lovet at afhente tingene i dag.... (måske er 3. gang lykkens gang - det er nemlig 3. gang, at jeg bliver lovet afhentning) 

Tror dog, at enden bliver, at jeg må fortsætte mine trailerture til genbrugspladsen...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)