Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To Spam or not to Spam?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Fra  ADDi Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er i fuld gang med opstart af min virksomhed og er løbet ind i en problemstilling jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har en online virksomhed med en masse produkter, hvortil brugerne kan finde produkterne og igennem mig tage kontakt til +500 leverandører.

Da jeg ikke har haft nogen direkte kontakt til leverandørene har jeg følgende problemstilling:

1) må jeg kontakte leverandøren via email, med henblik på at skabe kontakt mellem brugeren og leverandøren?

2) skal første kontakt til leverandøren ske via fysisk post eller er email okay?

3) afhængig af svar på spm. 1) og 2), kan jeg kommer uden om "spam" reglerne ved at brugeren giver mig tilladelse til at tage kontakt til leverandøren på vegne af brugeren?

4) eller er der en 4. og bedre løsning?

Som altid tak for jeres hjælp, den er meget værdsat! ;)

Mvh

Allan

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Ophaevede-retningslinjer-og-vejledninger/uanmodeteletroniskmarkedsfring 

har markedsføringslovens § 6a, stk. 1 følgende ordlyd:

"Stk. 1. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det."

Og da man ikke må rette henvendelse til nogen, er jeg personligt helt overbevist om, at det også gælder en leverandør. For formålet er vel helt klart at afsætte varer... og tjenesteydelser?

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, må virksomheder godt rette henvendelse til andre virksomheder, også selvom det er for at sælge noget. Jeg udsættes og udsætter dagligt virksomheder for selvsamme.

Man må dog ikke henvende sig til private som virksomhed uden forudgående aftale.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:
Så vidt jeg ved, må virksomheder godt rette henvendelse til andre virksomheder, også selvom det er for at sælge noget. J

I hvert fald ikke elektronisk. Altså heller ikke via mail.
Kun hvis modtageren har erklæret sig villig til at modtage mails eller nyhedsbreve. 

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Fra  ADDi Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Og da man ikke må rette henvendelse til nogen, er jeg personligt helt overbevist om, at det også gælder en leverandør. For formålet er vel helt klart at afsætte varer... og tjenesteydelser?

Ideen er ikke (før jeg har fået leverandørens godkendelse) at sælge noget, hverken varer eller tjeneste ydelser, men udelukkende skabe kontakten mellem kunden og leverandøren. Indkomsten kommer via andre funktioner og dette er blot som service, hvorfor jeg umiddelbart godt vil mene at jeg kan rette elektronisk kontakt til dem?

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Fra  ADDi Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så den første kontakt på trods af at der ikke sælges noget, må kun ske via fysisk post, hvorefter jeg så har kan anmode og tilladelse?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du kontakter virksomheder via e-mail med salg for øje uden tilladelse - bryder du markedsføringsloven. Måske du har været heldig ikke at blive anmeldt endnu, men pas på, bøderne er høje...
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke Spam Big Smile

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Fra  ADDi Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis jeg kontakter virksomhederne, udelukkende når en konkret kunde ønsker kontakt til dem - hvad så? Betegnes det også som spam?

Det skal siges at det IKKE koster leverandøren en eneste krone..

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Fra  ADDi Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej og det er jo derfor jeg prøver at klarlægge hvilke situationer der betegnes som spam ;)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)