Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To Spam or not to Spam?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Allan Bo Christiansen:

Nej og det er jo derfor jeg prøver at klarlægge hvilke situationer der betegnes som spam ;)



I dit tilfælde vil det altid betegnes som spam. Det kan godt være at du ikke forsøger at sælge noget i din første mail, men du henvender dig for på sigt at komme til at sælge din ydelse.

Til gengæld er der ingen problemer i at ringe til virksomhederne. Her kan du jo præsentere dit koncept, og få lov til at sende en opfølgende mail.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig at copy/paste mit svar fra en lignende tråd tidligere:

Måske Direct Mail virkeligt er den bedste løsning for dig? Altså den gode gamle slags sendt via snail mail. Jeg ved at min bedre halvdel har haft rimeligt god succes med det, meget mod min forventning, så noget kunne tyde på det virker og jeg tror specielt punkt 2 på nedenstående link er en af de væsentligste årsager. Der bliver jo sent et utal af mails, så hvorfor ikke skille sig lidt ud? :) Og som en siger her, så melder ham spam mails hver gang så I risikerer at få en ordentlig kindhest, og hvorfor løbe den risiko? :)

http://www.klartsprog.com/10-grunde-til-at-genoplive-direct-mails/


EDIT: Og så tror jeg at langt flere opdager et salgsbrev frem for en mail. Måske eksisterer den email du finder til en butik ikke længere, eller også bliver den ikke tjekket jævnligt. Der må man jo formode at folk tjekker deres snail mail hver eneste dag - trods alt ;)

 

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Fra  ADDi Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hjort:
Måske Direct Mail virkeligt er den bedste løsning for dig? Altså den gode gamle slags sendt via snail mail. Jeg ved at min bedre halvdel har haft rimeligt god succes med det, meget mod min forventning, så noget kunne tyde på det virker og jeg tror specielt punkt 2 på nedenstående link er en af de væsentligste årsager. Der bliver jo sent et utal af mails, så hvorfor ikke skille sig lidt ud? :) Og som en siger her, så melder ham spam mails hver gang så I risikerer at få en ordentlig kindhest, og hvorfor løbe den risiko? :)

Jeg tror du har ret Martin - jeg ender nok ud med at tag den indledende kontakt via snail mail og den vej igennem prøve at skabe et "anderledes" indtryk ;)

Tak for hjælpen hele vejen rundt!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 105
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

kort, du må ikke mod b2c og du må godt b2b.
Rette henvendelse er ikke spam.

mvh Spetslai Nang

www.ergooffice.dk billige ergonomiske kontormøbler til iværksætter.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spetslai Nang:
kort, du må ikke mod b2c og du må godt b2b.
Rette henvendelse er ikke spam.

Sikke da noget vrøvl.

Du må ikke rette uopfordret elekronisk henvendelse til hverken B2B eller B2C kunder, med henblik på at sælge varer og tjenesteydelser eller skabe opmærksomhed om virksomheden og dens produkter eller tjenester.

Læs evt. mere her: http://www.fdih.dk/medlemsfordele/guides-til-e-handel/spam/#hvad-er-spam

Bliver man dømt for at sende spam, koster det som minimum 10.000 kr. Så det kan være et halvdyrt "råd" du giver her,

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kommer længst ved at lade være med at sende mails.

Tag og ring til dem én efter én og få nogen til at hjælpe ved telefonerne.

Bh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Spetslai Nang:
Du er nu den anden i denne tråd der påstår at der er forskel på at sende emails med henblik på salg til henholdsvis b2c og b2b. Det er der ikke! Begge dele er hamrende ulovligt hvis ikke man på forhånd har indhentet tilladelse.
Og man må heller ikke indhente tilladelse via email. I risikere store Bøder hvis i bliver anmeldt, også selvom i var i god tro på tidspunktet for udsendelse.
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 16
Fra  ADDi Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle jeres svar - det er en stor hjælp!

Jeg gør det at jeg sender en god gammeldags snail mail, rundt til leverandørene ved første kontakt og herefter anmoder dem om tilladelse til at kontakte dem via email, idet dette sættes op automatisk og derved fungerer optimalt!

Ha en rigtig dejlig dag derude :)

Mvh

Allan

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)