I dit tilfælde vil det altid betegnes som spam. Det kan godt være at du ikke forsøger at sælge noget i din første mail, men du henvender dig for på sigt at komme til at sælge din ydelse. Til gengæld er der ingen problemer i at ringe til virksomhederne. Her kan du jo præsentere dit koncept, og få lov til at sende en opfølgende mail. |
Jeg tillader mig at copy/paste mit svar fra en lignende tråd tidligere:
Måske Direct Mail virkeligt er den bedste løsning for dig? Altså den gode gamle slags sendt via snail mail. Jeg ved at min bedre halvdel har haft rimeligt god succes med det, meget mod min forventning, så noget kunne tyde på det virker og jeg tror specielt punkt 2 på nedenstående link er en af de væsentligste årsager. Der bliver jo sent et utal af mails, så hvorfor ikke skille sig lidt ud? :) Og som en siger her, så melder ham spam mails hver gang så I risikerer at få en ordentlig kindhest, og hvorfor løbe den risiko? :)
http://www.klartsprog.com/10-grunde-til-at-genoplive-direct-mails/
EDIT: Og så tror jeg at langt flere opdager et salgsbrev frem for en mail. Måske eksisterer den email du finder til en butik ikke længere, eller også bliver den ikke tjekket jævnligt. Der må man jo formode at folk tjekker deres snail mail hver eneste dag - trods alt ;)