Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man oprette sit CVR-NR uden at miste retten til dagpenge?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg står og skal til at oprette mit firma og derved også CVR-NR, er der nogle der har erfaring med at gøre dette mens i har været på dagpenge? Det er fordi jeg skal starte noget web-baseret og derfor skal bruge et CVR-NR til at købe domæne navn osv. Kan jeg dette mens jeg er på dagpenge? 

Mvh Jonas

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens købe et domæne uden at have et cvr nummer, men påbegynder at blive bøvlet når du skal til at have cvr nummer hovedsiden af dine dagpenge, så hellere vent til du skal rigtigt iflg med forretningen ;)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Det er et af de spørgsmål, som du helt klart bør spørge din a-kasse om. Det hjælper jo ikke meget, hvis en amino har haft en oplevelse med at oprette et cvr-nr. uden at blive "straffet", hvis din a-kasse så tolker reglerne helt anderledes. Eller hvis reglerne i mellemtiden er ændret.

Spørg din a-kasse, om du i givet fald ville kunne have et firma samtidig med at du modtager dagpenge og hvilke betingelser du skal opfylde.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du sagtens - det bør dog ske i samråd med din akasse, da de vurderer, hvorvidt du er til rådighed for arbejdsmarkedet.

Fra København V
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 54
Fra  temposervice.dk Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ligeså snart at du har oprettet et cvr nummer, mister du retten til dagpenge.

Så lad os sige at du går ind på virk.dk og opretter et cvr nummer, som du sætter til at træde i kræft fra 01.07.2013. Så mister du retten til at modtage dagpenge fra den 1. juli.

Det kan godt være at der går noget tid før at de finder ud af det. Men det er en stor risiko og tage da du risikerer at skulle tilbagebetale for de måneder som du har haft et cvr nummer/virksomhed. Og det kan også sagtens være at du bliver smidt ud af din akasse.

Held og lykke med din beslutning.

Bh. Rubi

www.temposervice.dk - Dit Servicefirma

Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Legefeen.dk Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er på dagpenge og blev godkendt til at drive bi-beskæftigelse for en måned side, jeg fik at vide af min fagforening (Det faglige hus), at de ikke kunne godkende mig til bi-beskæftigelse får min webshop var åbent. Så derfor fik jeg et Cvr-nr, en måned før jeg åbnede, jeg skulle bare oplyse hvor mange timer, jeg brugte på virksomheden, også selv om den ikke var åbnet, de blev så modregnet i mine dagpenge. 

Men du skal være godkendt til bi-beskæftigelse, altså stå til rådighed inden for normalt arbejdstid 8-17, og søge job, for at du kan få supplerende dagpenge. Hvis din fagforeningen vurdere at du ikke kan det, skal du lukke din virksomhed, altså afmelde dit cvr. nr.

Dette er bare min erfaring, men spørg din fagforening for en sikkerheds skyld.

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Du skal få kæreste, kone, familie eller ven til at oprette virksomheden så du selv kan være på dagpenge imens du får styr på virksomheden.

Fede malerier en blog om malerier

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rubi:

Ligeså snart at du har oprettet et cvr nummer, mister du retten til dagpenge.

Så lad os sige at du går ind på virk.dk og opretter et cvr nummer, som du sætter til at træde i kræft fra 01.07.2013. Så mister du retten til at modtage dagpenge fra den 1. juli.

Det kan godt være at der går noget tid før at de finder ud af det. Men det er en stor risiko og tage da du risikerer at skulle tilbagebetale for de måneder som du har haft et cvr nummer/virksomhed. Og det kan også sagtens være at du bliver smidt ud af din akasse.

Held og lykke med din beslutning.

Bh. Rubi

Dette er direkte usandt!

Du må godt have bierhverv hvor der trækkes x timer fra i dine dagpenge.

Rådighedsreglerne er dog ikke lavet til at gøre det realistisk.

Så vidt jeg husker må mister du retten til dagpenge hvis du ikke kan bevise at ALT foregår udenfor rådighedstiden som vist er 8-19 

Det betyder at en emsig A-kasse medarbejder kan sige at hvis du en enkelt gang skal modtage/sende en pakke, på posthuset, i banken, hos skat...  så står du ikke til rådighed. 95% af medarbejderne ville ikke fortolke reglerne så stramt, men det er de lovgivningsmæssige rammer, og du skriver reelt en blankocheck for at de kan komme og sige at du begår socialt bedrag.

KOMMUNIKER PÅ SKRIFT

FÅ din webshop et sted hvor du kan købe lagerservicen så går det nok, men pas på! 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)