Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med webhotel hos Gigahost?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!


Nu er jeg efterhånden ved at være så træt af et vist hosting-firma  og deres nedetid. Endnu engang er hele mit ene webhotel gået ud som et lys, hvilket jeg har prøvet før. Det er ikke særlig hensigtsmæssigt, da jeg i øjeblikket forsøger på bedste vis at lave SEO på disse sider - enormt skidt når man sidder og bruger timevis på ordentlig linkbuilding, at folk så rammer en hjemmeside der er ude af drift.


Nok om det, nu er jeg begyndt at kigge efter nyt hosting-firma, og fandt i denne forbindelse Gigahost. Så vidt jeg kan se, har de nogle ret attraktive faciliteter og specifikationer, og jeg mener da også at de efterhånden har mange års erfaring. 


Hvilke erfaringer har i med dem? Kom gerne med andre anbefalinger også :-) 

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun gode erfaringer med Gigahost.dk

Det kan varmt anbefales Yes

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Løwe Hansen:
Nok om det, nu er jeg begyndt at kigge efter nyt hosting-firma, og fandt i denne forbindelse Gigahost.

Hvis din side er vigtig for dig ville jeg personligt nok finde en udbyder der havde færre kunder per server. Erindrer ikke der er nogen udbyder der nogensinde er sluppet godt fra at tilbyde at folk kan smide alle de domæner de vil på sit webhotel. En henviser til trustpilot, og ser vi hvad andre skriver er det tilsyneladende det Gigahost slås med. De har sikkert servere der kører pivhurtigt og andre der ikke er helt på toppen, problemet ligger bare i at den server du ligger på deler du med måske 1500 andre og så skal der ikke meget til før skidtet brækker sig, sikkert det problem du har med den udbyder du bruger nu. Du kan se checke antallet af kunder per IP her

http://www.webhosting.dk/webcheck.php

forudsat du kender et domænenavn eller IP nummer i forvejen.

 rettelse: linket var forkert, beklager

Fra Risskov
Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan anbefale dig UNOEURO som hosting firma.. de har gode priser, og jeg har aldrig oplevet at have nedetid...

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige købt ved UNOEURO efter anbefaler på forums, men også fra en kollega der har brugt dem længe uden problemer.

Har haft i deres suppert 2 gange mens chatten var åben og der var hurtige og fine svar med det samme.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også til enhver tid anbefale UnoEuro fordi jeg mener de tilbyder lige det mere end Gigahost. Dels er de som oftest hurtigere end Gigahost på supporten (min oplevelse), dels så overraskede det mig, at de kun tilbyder cronjobs hver time, og ikke med mindre intervaller. Det er ret irriterende hvis du laver en service der kræver løbende opdatering og ikke kun opdatering hver time :)

Det der lokker ved Gigahost er deres store plads, og de må køre efter mantraet om, at det er billigere med hardware end at udvikle systemerne/softwaren. Og så irriterer det mig, at man kun kan have to FTP konti, og ikke kan få lov til selv at bestemme password til dem. Men det kan UnoEuro heller ikke tilbyde, så der vinder Gigahost faktisk lidt da jeg ikke engang mener, at man kan have mere end en FTP konto hos UnoEuro... :)

 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Søren.Pedersen:

Thomas Løwe Hansen:
Nok om det, nu er jeg begyndt at kigge efter nyt hosting-firma, og fandt i denne forbindelse Gigahost.

Hvis din side er vigtig for dig ville jeg personligt nok finde en udbyder der havde færre kunder per server. Erindrer ikke der er nogen udbyder der nogensinde er sluppet godt fra at tilbyde at folk kan smide alle de domæner de vil på sit webhotel. En henviser til trustpilot, og ser vi hvad andre skriver er det tilsyneladende det Gigahost slås med. De har sikkert servere der kører pivhurtigt og andre der ikke er helt på toppen, problemet ligger bare i at den server du ligger på deler du med måske 1500 andre og så skal der ikke meget til før skidtet brækker sig, sikkert det problem du har med den udbyder du bruger nu. Du kan se checke antallet af kunder per IP her

http://www.webhosting.dk/webcheck.php

forudsat du kender et domænenavn eller IP nummer i forvejen.

 rettelse: linket var forkert, beklager

Og lige for at påpege en meget vigtig detalje her: Antallet af domæner der peger på en IP adresse er ikke nødgendigvis et udtryk for hvor mange domæner der er på en server. 

Derudover, så er 1500 domæner på een server heller ikke nødvendigvis en dårlig ting i sig selv hvis serveren har tilstrækkeligt med ressourcer til at håndtere kundemængden. 

I det hele taget er antallet af sites per IP adresse ikke noget man kan sige andet en "Ok.. fed nok!" til, når man ikke aner noget om den bagvedliggende infrastruktur og de overvejelser der ligger bag. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Struer
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 83
Fra  Start Online ApS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:
Derudover, så er 1500 domæner på een server heller ikke nødvendigvis en dårlig ting i sig selv hvis serveren har tilstrækkeligt med ressourcer til at håndtere kundemængden. 

Nu bliver jeg bekymret, jeg har ved one.com - og pt. er der 21000 .dk domæner efter det webcheck du uploadede. 

Jeg er selv på udkig efter at samle alle mine domæner et sted. - 

- Har ved one.com, Cliche.dk, unoeuro.com og surftown.dk - Rigtig mange kodeord og brugernavne

Så jeg lytter med, og det er da med skepsis og en god ratesnor for registrering med ovenstående tjek.

Mvh

Peter

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:
Derudover, så er 1500 domæner på een server heller ikke nødvendigvis en dårlig ting i sig selv hvis serveren har tilstrækkeligt med ressourcer til at håndtere kundemængden. 

Og hvis en anden udbyder har 100% samme setup/hardware men kun 200 domæner på samme vil denne nødvendigvis have flere resourcer per domæne, er logik for burhøns, derudover må man antage at risikoen for at en server bliver overbelastet mere eller mindre er ligefrem proportionel med antallet af kunder på serveren.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)