Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslå en opsigelse men samtidig lukke servicen

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har jo ingen interesse i den konkrete sag men vil jo bare være sikker på vores vegne at alt er sikret.
Vi har selvfølgelig også backup af vores materiale hvilket Michel i mine øjne også burde have haft hvis disse emails er så vigtige. Men så lærte man også det på den hårde måde. Det er ligesom dem der ik vil have backup af computere lige indtil de mister noget. Så kan det pludseligt ikke blive sikkert nok

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:

Jeg ved godt, at du måske ikke vil forvente det, men jeg er faktisk lidt splittet men hælder til at være på virksomhedens side. 

Virksomheden tilbyder ikke returret. De vælger at se bort fra denne og giver dig således nogle dage og sætter (fornuftigt nok) en deadline. Hvis der er en deadline, hvornår skal man så reelt trække grænsen? Er det 20 timer efter? Er det 25 timer efter? Måske 3 dage efter? Nej - jeg mener det er helt ok, at de sætter en deadline som de forventer at du overholder. 

Du vælger i dit kontrolpanel at lave en opsigelse. Du vælger også at den skal opsiges "straks". Jeg ved ikke hvor teknisk du er, men de fleste hostingvirksomheder har automatiseret deres systemer, det vil sige at det du beder om det sker automatisk og uden menneskelig indblanden. Det vil samtidig sige at evt. kommentarer ikke nødvendigvis bliver læst inden systemet gør det du har bedt om. 

Er det så en god ide? Tja - for langt de fleste kunder ville omvendt blive stiktossede hvis de skulle vente på at nogen gjorde noget, hver gang de lavede en ændring i deres kontrolpanel. Og produktet ville også være meget dyrere. 

Din sammenligning med webshoppen og den fysiske vare synes jeg heller ikke holder. Der er mange flere variabler med fysiske varer som f.eks. forsendelsestiden, manuel håndtering hos modtager osv. osv. 

Det der splitter mig er tonen i den mail du har indsat, som du har modtaget. Budskabet er jeg helt med på men tonen kunne måske have været pænere. 

Hej Frands,

Det er ikke den del med returretten der går mig på. Jeg synes det ville være god service hvis man strakte sig de 20 timer, men det er IKKE her tråden knækker for mit vedkommende. Tråden knækker idet jeg får at vide at DE slettede hotellet 14:25, altså 2 minutter efter de skriver et afslag.

Hvis processen havde været automatisk, kan man ikke klandre virksomheden for det, det er jeg enig med dig i. Men det var den ikke, for de fortæller mig selv at DE sletter hotellet fordi de modtager opsigelsen, og de fortæller også at de sletter hotellet 14:25. Det er 2 minutter efter de afslår opsigelsen.

Havde jeg bare sendt en almindelig opsigelse uden nogen note ville jeg igen til dels kunne forstå virksomheden. Men jeg skriver klart og tydeligt i opsigelsesnote at opsigelsen sker efter aftale med XX medarbejder ligesom jeg inkludere kontoplysninger.

Dermed er der ingen tvivl om i opsigelsen hvilken aftale det er jeg ønsker at gøre brug af, også har jeg det sådan at når man afslår at lade mig bruge denne aftale (og det har de ret til), så er det simpelthen for meget at man sletter webhotellet samtidigt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nicolay:

Hej

Du er en klovn set med mine øjne.

Du køber et webhotel som er for lille, det kan på INTET tidspunkt være webhotellets problem.
Det finder du så ud af undervejs, fortryder.
Webhotellet tilbyder dig så at hvis du er forholdsvis hurtig og flytter dine ting, at du kan få pengene tilbage på trods af at det ikke er normalt noget de gør.
Du kan så umiddelbart ikke rigtig komme ud af start hullerne, og derfor vælger de at smække kasse i, det bliver pludselig til deres problem også.
Du vælger at annullere din opsigelse efter den er effektueret, de vælger at oprette dig igen på trods af at du er ude af systemet.
Eftersom at du har opsagt din aftale m. dem, har de intet ansvar for dine data, det er og bliver dit eget ansvar.

I  betragtning af at du kan tilkøbe ekstra plads, 6kr pr GB pr. måned.
Du betaler 600kr pr.år.
(Priserne er baseret på den host som din DNS peger på.)

Så er det altså begrænset hvad du kan forvente af service når du selv tumler rundt og ikke kan finde ud af hvilket ben du skal stå på.

Så det er med mine øjne sur røv, og så har du forhåbentligt lært lektien, om at du skal sætte dig ordentlig ind i hvad du køber og under hvilke betingelser.

Hej Nicolay,

Jeg synes det er utroligt du kalder mig klovn på en masse formodninger du selv antager...

1) Jeg spurgte hosten om det var muligt at tilkøbe sig ekstra GB, hvilket det ikke var fordi deres pakker var "predefineret".

2) Du antager jeg ikke ville ud af starthullerne. Det er heller ikke korrekt, vi brugte de 7-8-9 dage i alt på at finde en ny host, der kunne rumme alle vores ønsker. I den forbindelse var vi i kontakt med flere forskellige hosts, netop for ikke at træffe en hurtig beslutning igen. Nu ved jeg ikke hvordan tingene foregår i din virksomhed, men i min, der er telefonen rødglødende hele dagen, mailen endnu værre, derfor tager det cirka en uge at undersøge "alle" muligheder for hosts, og finde en man har lyst til at flytte over til.

3) Virksomheden gav ikke deadline fra start. De skrev at de kunne tilbyde at annullere webhotellet med øjeblikkelig virkning og vi ville få resterende penge tilbage. Jeg skrev tilbage at det var rigtig god service men om vi ikke kunne få lidt tid til at finde en ny host, og flytte vores data, det kunne vi godt. I lørdags(3-4 dage efter) kommer mailen så om at vi skal flytte inden onsdag kl 15.00.

4) Som jeg skrev i forrige svar, så er min utrolige store utilfredshed med denne virksomhed ikke baseret på om de tilbyder returret eller ej. Heller ikke at pladsen var for lidt, og heller ikke at de ikke ville give de ekstra 22 timer når nu det var for egen regning. Som jeg skrev så ville jeg synes det var GOD service HVIS man kunne være fleksibel med de 22 timer, når nu de alligevel intet ville tabe på det, MEN jeg kan ikke kræve det og derfor er det heller ikke det min store utilfredshed bunder i.

Min utilfredshed bunder i noget meget meget simpelt:

Jeg skriver klart og tydeligt i opsigelsesnote at opsigelsen sker efter aftale med XX medarbejder ligesom jeg inkludere kontoplysninger.

Dermed er der ingen tvivl om i opsigelsen hvilken aftale det er jeg ønsker at gøre brug af, også har jeg det sådan at når man afslår at lade mig bruge denne aftale (og det har de ret til), så er det simpelthen for meget at man sletter webhotellet samtidigt. I mine øjne bunder det enten i idioti eller chikane. For der KAN IKKE eksistere nogen tvivl om hvilken aftale og på hvilket grundlag opsigelsen er indsendt, og hvis man så afslår denne - igen - som de er i deres gode ret til - ja så kan man fandme ikke tillade sig samtidig at lukke servicen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rene HJ:

Bare lige for vi ved hvad vi diskuterer her, hvad koster det webhotel du har købt? Hvilket beløb snakker vi om?

Umiddelbart tænker jeg 5GB webhotel, er det ikke lidt ude af proportioner at lade det blive til så stort et problem? Er det ikke bare at betale dem, købe et nyt og så komme videre? Det er jo dig selv der ikke så de kun havde 5GB.

Her tænker jeg helt fra start... nu ved jeg godt problemstillingen er en anden, men en anden gang så overvej lige hvad beløbet er kontra hvad "problemstørrelsen" kan blive, nu afhænger det selvfølgelig af hvad man laver, men en nedetid på vores mail/web på 1 dag vil koste mere end 1 års hosting Smile

Dermed sagt er der ingen tvivl om at det der hostingfirma yder dig en ELENDIG service, jeg kan godt forstå din frustration, men altså... er det det du vil bruge din energi på? Sket er sket, hvis de ikke har en backup, så har de vel ikke, så er det om at komme videre og bruge din energi på din virksomhed fremfor et hosting firma med elendig service, når de er så ligeglade med dig nu, hvad skulle så ændre deres holdning til det? Move on, selvom det er mega nederen Sad

Hej Rene,

Det kostede 619 KR. Så det er absolut ikke de 619 KR det drejer sig om. Jeg vil betale beløbet gange 10 for at få mine mails tilbage.

Jeg har måske fejlformuleret mig i første indlæg.. Det blev et langt indlæg som også var hurtigt skrevet. Men som jeg har svaret de to andre så er det jeg "klager" over ikke pladsmanglen. Den tager jeg på min kappe.

Jeg har jo netop betalt for servicen, som de så vælger at lukke? Der er ikke tale om jeg kræver en ydelse jeg ikke har betalt for. Måske den lange tekst er forvirrende, men det som det hele drejer sig om er at jeg indsender en opsigelse og vil lukke mit hotel med refundering som ønske. I opsigelsen skriver jeg at jeg ønsker at gøre brug af den aftale jeg har med XX medarbejder og lukke mit hotel og få pengene tilbage. De afslår at give mig pengene tilbage fordi den kommer 22 timer efter deres deadline, men 2 minutter efter går de ind og lukker mit hotel og sletter alle mine data - på det hotel som jeg har betalt 1 år frem i tiden for. Og det er HER kæden sprænger for mit vedkommende... Det mener jeg simpelthen ikke de har ret til.

Nu er jeg ikke teknisk anlagt, så jeg har også vendt sagen med en anden hostingvirksomhed, og de oplyser de synes det lyder meget mærkeligt at backuppen skulle være blevet slettet samtidig med man sletter hotellet, fordi at backup somregl er af flere hoteller i samme backup...

Det er let at sige move on, men vi står med et mailtab der ikke kan opgøres i kroner og øre - og ja så skal man have backup, og det var sådan set også planen, og også en del af grunden til at vi skiftede til ny host fordi jeg kunne se i deres forretningsbetingelser de tager meget mere backup end vores nuværende... Desværre var der sket en fejl fra den nye hosts side da de skulle flytte vores data og derfor havde de ikke fået flyttet alle vores data...

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan der ikke være en chance for, at backuppen hos hosten kan genskabes? Hvis ikke det er overskrevet, burde det vel være muligt. 

Jeg er ikke sikker på, hvorvidt det er muligt, men det kan være de mere server-teknisk anlagte kan be-/afkræfte det.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Michel Moore:
Jeg har jo netop betalt for servicen, som de så vælger at lukke?

Som jeg læser det, valgte du at lukke servicen, ved at opsige webhotellet "straks", hvilket jo netop betyder du vil lukke nu og ikke vente.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stop nu, Michael.

Du HAR tabt denne sag og du har intet at gøre. Ligesom de andre, mener jeg også du er en klovn.

Michel Moore:

Nu er jeg ikke teknisk anlagt, så jeg har også vendt sagen med en anden hostingvirksomhed, og de oplyser de synes det lyder meget mærkeligt at backuppen skulle være blevet slettet samtidig med man sletter hotellet, fordi at backup somregl er af flere hoteller i samme backup...

Lige for at give dig skideballe for det her, hænger verden ikke således sammen at man gemmer backups for slettede konti. Det er spild af plads for kunderne er jo gået. Det ved jeg, for det gør vi også i min hostingvirksomhed Hostly.dk. Det er meget nemt at slette et enkelt hotel fra en backup, så hvorfor ikke gøre det og spare pladsen?

Men for din egen skyld, Michael, luk den her sag, for den kommer der ikke noget godt ud af.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe - BackupBox:

Elendige kunder får elendig service. Sådan er det.

Okay, rart at vide at hvis man en dag skal være kunde hos BackupBox så skal man passe på man ikke risikere at komme i kategorien "Elendige kunder", for så er man sikret elendig service.

Jeppe - BackupBox:

Vi er selv hosted samme sted og vi har ikke haft ét eneste problem med firmaet tværtimod. Jeg har snakket med ejeren af firmaet om selv samme sag og du har, rent objektivt set ikke rigtig nogen sag. Du startede med ikke at have nogle rettigheder til at få pengene tilbage, firmaet giver dig dog alligevel lov, men sætter en deadline op. Du læser så forkert, både dato og ugedag. Hvis det var så vigtigt for dig med de emails og penge burde du læse en så vigtig email ordenligt igennem. 

Det er selvfølgelig surt, men som jeg også har givet udtryk for på Trustpilot virker din "klage" fuldstændig latterlig i mine øjne. Det kan godt være de emails du har fået ikke er skrevet i en pæn tone, men du har i mine øjne mere at takke for end at klage over.

Jeg forstår ikke at du først på Amino skriver du har vendt sagen med ejeren.. Da en bruger gør opmærksom på at dette er direkte ulovligt skriver du at det er fordi du så sagen på trustpilot og ville hører om den virkelig passede.. Nu kan det godt være der er noget jeg misforstår, men så har du jo åbenbart haft en forundring over den behandling jeg har fået, siden du vil hører om sagen virkelig passer. Men efter du har efter dine egne ord "fået at vide den passer", så har du pludselig den mening at det er vores egen skyld. Hmmm..... Det var da en stor forandring i din mening, blot efter du fik at vide at sagen passede? Hmm...

Derudover, så ved jeg ikke om jeg i første indlæg har fejlformuleret mig, siden der er flere der har misforstået det jeg skrev. Jeg klager ikke over at virksomheden ikke vil strække sig 22 timer, når de nu intet mister på det - jeg synes det kunne være god service hvis de gjorde - men de er i deres gode ret til at lade vær. Det jeg klager over er at de går ind og sletter alle mine data og lukker den ydelse jeg har købt og betalt for et helt år ud i fremtiden, på trods af de afslår at lade mig gøre brug af den opsigelse som jeg forsøger at gøre brug af. Det er HER kæden spærnger for mit vedkommende. Det stod klart og tydeligt i min opsigelse at jeg vil gøre brug af den aftale jeg har med XX medarbejder. Når de så afslår mig at lade mig gøre brug af den aftale fordi deadline er overskredet, så hænger de ingen steder sammmen i min verden at man 2 minutter efter går ind og sletter hele mit hotel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Aalborg Biludlejning:

Jeg må efter at have læst dit indlæg, nok give firmaet ret i at du selv er ude om det her, man skal simpelthen læse det der bliver tilsendt en og det der undskrives. 

Jeg ved selv hvor stor en gene det er, når vores kunder ikke læser de tilsendte e-mails, da der altid så er en forvirring og meget længere ekspeditionstid end nødvendigt.

Mit råd er derfor at du må tage det som en lærestreg og acceptere at andre folk vil tage nogle valg for dig her i livet, hvis du ikke læser det du skriver under på eller det der bliver tilsendt til dig. 

Op på hesten igen, gå en tur og kom så igang med at arbejde igen :) 

Hej :-)

Som jeg skriver i de andre indlæg så kan det være der er noget der er fejlformuleret i første indlæg... For det som jeg er rasende over er at de sletter mine data, på trods af jeg har betalt for servicen et helt år ud i fremtiden.

De begrunder dette i at jeg har indsendt en opsigelse. i den opsigelse der er indsendt står der netop at jeg ønsker at opsige og gøre brug af den aftale jeg har med XX medarbejder.

Aftalen med XX medarbejder var at få pengene tilbage.

Når de så afslår at give pengene tilbage, og dermed afslår at lade mig gøre brug af den aftale jeg har med XX medarbejder, så synes jeg simpelthen det er for frækt at de samtidig lukker hele min service også - for den har jeg betalt for, 1 helt år frem i tiden også.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Michel Moore:
Jeg har jo netop betalt for servicen, som de så vælger at lukke?

Som jeg læser det, valgte du at lukke servicen, ved at opsige webhotellet "straks", hvilket jo netop betyder du vil lukke nu og ikke vente.

Hej Thomas.

Jeg indsender en opsigelse hvori jeg skriver jeg ønsker at gøre brug af den aftale jeg har med XX medarbejder.

Den afslår de at lade mig gøre brug af(det er de i deres gode ret til) og 2 minutter efter lukker de hotellet og sletter samtlige data og åbenbart også backups.

Jeg synes man skylder at spørge om de skal slette hotellet stadigvæk, når nu de har afslået at lade mig gøre brug af den aftale jeg ønskede at gøre brug af.

Jeg har derfor et simpelt spørgsmål til dig Thomas.
Lad os sige jeg bestiller et produkt fra dig. Vi kan sige jeg bestiller en hjemmeside. Du sender til start en faktura som jeg betaler. Du programmere hele hjemmesiden. Jeg skriver til dig at jeg at ophæve aftalen (kunne jeg nu aldrig finde på når du har produceret et produkt efter mit ønske, men rent hypotetisk set!!!) og få pengene tilbage.

Kunne du så finde på at skrive til mig at det kan jeg ikke - og det er du jo i din gode ret til - fordi du altså har programmeret siden, og samtidig slette hele hjemmesiden??? Eller ville du så vente med at slette hjemmesiden til du lige er sikker på, når nu jeg ikke kan få pengene tilbage om jeg så ikke vil have det produkt/ydelse jeg jo så har betalt for..?

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)