Jeg har jo ingen interesse i den konkrete sag men vil jo bare være sikker på vores vegne at alt er sikret. |
Frands:Jeg ved godt, at du måske ikke vil forvente det, men jeg er faktisk lidt splittet men hælder til at være på virksomhedens side.
Virksomheden tilbyder ikke returret. De vælger at se bort fra denne og giver dig således nogle dage og sætter (fornuftigt nok) en deadline. Hvis der er en deadline, hvornår skal man så reelt trække grænsen? Er det 20 timer efter? Er det 25 timer efter? Måske 3 dage efter? Nej - jeg mener det er helt ok, at de sætter en deadline som de forventer at du overholder.
Du vælger i dit kontrolpanel at lave en opsigelse. Du vælger også at den skal opsiges "straks". Jeg ved ikke hvor teknisk du er, men de fleste hostingvirksomheder har automatiseret deres systemer, det vil sige at det du beder om det sker automatisk og uden menneskelig indblanden. Det vil samtidig sige at evt. kommentarer ikke nødvendigvis bliver læst inden systemet gør det du har bedt om.
Er det så en god ide? Tja - for langt de fleste kunder ville omvendt blive stiktossede hvis de skulle vente på at nogen gjorde noget, hver gang de lavede en ændring i deres kontrolpanel. Og produktet ville også være meget dyrere.
Din sammenligning med webshoppen og den fysiske vare synes jeg heller ikke holder. Der er mange flere variabler med fysiske varer som f.eks. forsendelsestiden, manuel håndtering hos modtager osv. osv.
Det der splitter mig er tonen i den mail du har indsat, som du har modtaget. Budskabet er jeg helt med på men tonen kunne måske have været pænere.
Hej Frands,
Det er ikke den del med returretten der går mig på. Jeg synes det ville være god service hvis man strakte sig de 20 timer, men det er IKKE her tråden knækker for mit vedkommende. Tråden knækker idet jeg får at vide at DE slettede hotellet 14:25, altså 2 minutter efter de skriver et afslag.
Hvis processen havde været automatisk, kan man ikke klandre virksomheden for det, det er jeg enig med dig i. Men det var den ikke, for de fortæller mig selv at DE sletter hotellet fordi de modtager opsigelsen, og de fortæller også at de sletter hotellet 14:25. Det er 2 minutter efter de afslår opsigelsen.
Havde jeg bare sendt en almindelig opsigelse uden nogen note ville jeg igen til dels kunne forstå virksomheden. Men jeg skriver klart og tydeligt i opsigelsesnote at opsigelsen sker efter aftale med XX medarbejder ligesom jeg inkludere kontoplysninger.
Dermed er der ingen tvivl om i opsigelsen hvilken aftale det er jeg ønsker at gøre brug af, også har jeg det sådan at når man afslår at lade mig bruge denne aftale (og det har de ret til), så er det simpelthen for meget at man sletter webhotellet samtidigt.