Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslå en opsigelse men samtidig lukke servicen

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, det var en lang tråd.

Denne sag kunne godt have været håndteret bedre fra begge parter.

1) Altid, altid, ALTID hav backup - i hvert fald stoler jeg ALDRIG udelukkende på min hosts backup. - Netop fordi sådanne ting kan ske.

2) Firmaet kunne godt lige have spurgt ind til om man virkelig ønskede at fortsætte når den anden aftale ikke var mulig. Jeg synes (og det er min personlige holdning), at det er brand ærgeligt at man ikke lige venter de 5 minutter på det. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvornår pågældende udbyders cron job til WHMCS kører, men jeg finder det utroligt hvis det lige præcis skulle køre kl. 14:25. Men det kan jo være.

Jeg ved i hvert fald at selv efter en kunde er gået har vi en backup af deres data liggende - den sidste taget før webhotellet lukkede - bare sådan så hvis de en dag skulle finde på at vende tilbage og få brug for backuppen - ja så kan vi give dem en god service og genskabe backuppen.

Det er muligt folk nu vil sige at jeg bare gør det her for at få kunder, eller komme med en hel bunke kritik om hvordan jeg ikke lige er enige i deres synspunkt. Men som sagt - det er min egen holdning - jeg ville gøre det for at give kunden en god oplevelse - ikke fordi jeg på nogen måde er forpligtet til det.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må give de fleste ret i at trådstarter er en klovn af dimensioner, men det er hosting udbyderen (har ingen anelse om hvem det er) altså også. Det er ham der er den professionelle og derfor også ham der har ansvaret for at det her kørte så meget af sporet. En rigtig professionel udbyder havde gjort det meste af det her anderledes.

- Vi havde selvfølgelig oplyst kunden om problemet med diskpladsen så tidligt som muligt.

- Jeg havde uden at blinke hævet tilladt diskforbrug til 10GB

- Eller som minimum tilbudt en billig opgradering til et større webhotel.

- Hvis kunden absolut ville have flyttet havde jeg selvfølgelig ikke tilbudt refundering idet at vi allerede havde brugt meget tid på kunden.

- Hvis endelig jeg lover redunfering og sætter en deadline, så lægger jeg selvfølgelig en behørig buffer oveni, fordi kunder _altid_ kommer i sidste øjeblik med den slags her.

- Hvis endelig jeg sletter en kundes webhotel, har jeg selvfølgelig backup, som kunden kan få genskabt/adgang til (mod betaling selvfølgelig) hvis der opstår en uheldig situation.

Bottom line: Det er trådstarter der er roden til problemet. Men udbyderen burde have grebet problemet i optakten og løst det.

Held og lykke med dit nye webhotel :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 03:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg beklager mine lidt "grove" udtalelser. Jeg bruger nok amino lidt på samme måde som dig og når der så er ting der interessere mig eller som kan have indflydelse på mig ser jeg lidt nærmere på det. Jeg skriver dog mine indlæg MEGET hurtigt og det får jeg så nogle høvl for men dem tager jeg med.
Jeg føler du at når der bliver lavet en henvendelse direkte på min kommentar skylder jeg at svare tilbage, ligesom når jeg har en kunde der skriver til mig, eller andre virksomheder mm. Så svarer man tilbage og det gør jeg også herinde.

Hvis vi så skal gå tilbage til sagen er vi, i mine øjne, nu i det store hele så enige vi kan blive. Man vil altid have nogle forskellige billeder af hvad god og dårlig support er og hvad man kan forvente og forlange.
Håber også du får en god weekend og at du finder ud af noget med host og måske endda de tabte emails.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 04:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel,

Jeg tror du har misset nogle væsentlige præmisser for dit indlæg, for jeg har forstået det sådan at:

- Trådstarter betalte cirka 600 kroner årligt for 5 GB og blev tilbudt at opgradere til 10Gb for yderligere 600 kroner årligt, da det blev kendt at pladsforbrug var en faktor.

- Trådstarter ønskede ikke dette, men ville betale relativt for ekstra plads, hvilket hosting ikke ville imødekomme, da de ville opgradere plan til 99/md.

- Hosting tilbyder så i stedet at kreditere planen til 600/årligt.

Så hvis du spejler det i dit eget serviceniveau, så har du hjulpet med at flytte mail til din server for at få en hosting til 50'er/md. Kunden er så utilfreds med at skulle betale en 50'er mere. Du giver fuld kreditnota mod flytning inden for deadline. Kunden flytter ikke inden for fristen. Kunden anvender herefter automatiseret (?) 'opsig nu' formular, der sletter alt (?).

Du ville ikke have slettet alt mail inkl. back-ups men der er 'no way in hell' trådstarter på dette tidspunkt kunne komme ud af din hosting for 1.200 kroner totalpris, som ville være prisen, hvis kunden havde accepteret opgradering fra 5Gb plan til 10Gb plan.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:

Puha, det var en lang tråd.

Denne sag kunne godt have været håndteret bedre fra begge parter.

1) Altid, altid, ALTID hav backup - i hvert fald stoler jeg ALDRIG udelukkende på min hosts backup. - Netop fordi sådanne ting kan ske.

2) Firmaet kunne godt lige have spurgt ind til om man virkelig ønskede at fortsætte når den anden aftale ikke var mulig. Jeg synes (og det er min personlige holdning), at det er brand ærgeligt at man ikke lige venter de 5 minutter på det. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvornår pågældende udbyders cron job til WHMCS kører, men jeg finder det utroligt hvis det lige præcis skulle køre kl. 14:25. Men det kan jo være.

Jeg ved i hvert fald at selv efter en kunde er gået har vi en backup af deres data liggende - den sidste taget før webhotellet lukkede - bare sådan så hvis de en dag skulle finde på at vende tilbage og få brug for backuppen - ja så kan vi give dem en god service og genskabe backuppen.

Det er muligt folk nu vil sige at jeg bare gør det her for at få kunder, eller komme med en hel bunke kritik om hvordan jeg ikke lige er enige i deres synspunkt. Men som sagt - det er min egen holdning - jeg ville gøre det for at give kunden en god oplevelse - ikke fordi jeg på nogen måde er forpligtet til det.

Hej Kristoffer

Havde processen sket automatisk ville jeg til dels kunne forstå hele situationen. Problemet er at processen IKKE skete automatisk. De skrev til mig kl 14:23 at de ikke kunne acceptere min anmodning om refundering fordi at den aftale jeg ville benytte havde deadline til om onsdagen og det var torsdag nu. Og kl 14:25 gik de manuelt ind og slettede hele hotellet. (Det har de selv skrevet til mig senere, omkring kl 1830 da jeg skrev den mail med at jeg ikke kunne forstå at webhotellet var tomt nu, når det ikke havde været det 10minutter forinden, så svarede de at de havde slettet hotellet 1425 fordi jeg jo havde anmodet om opsigelse).

Jesper:

Så hvis du spejler det i dit eget serviceniveau, så har du hjulpet med at flytte mail til din server for at få en hosting til 50'er/md. Kunden er så utilfreds med at skulle betale en 50'er mere. Du giver fuld kreditnota mod flytning inden for deadline. Kunden flytter ikke inden for fristen. Kunden anvender herefter automatiseret (?) 'opsig nu' formular, der sletter alt (?).

Hej Jesper

Du misser altså 2 ting

1 - der var på intet tidspunkt tale om fuld kreditnota, men derimod en kreditnota for resterende tid minus oprettelsesgebyr på det tidspunkt hvor de modtog opsigelsen.

2 - Der var som jeg har skrevet et par gange og også skrevet til Kristoffer fra Serverfruit nu - ikke - tale om en automatiseret "opsig nu" formular der automatisk slettede alt... Det gjorde de selv, manuelt, kl 14.25, 2 minutter efter de havde skrevet til mig at de ikke ville lade mig benytte den aftale jeg havde skrevet jeg ville benytte, fordi deadline var overskredet.

Udover det, var det virksomheden selv der havde fortalt mig det var denne formular jeg skulle bruge, og ikke skulle skrive på mail.......

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
blev tilbudt at opgradere til 10Gb for yderligere 600 kroner årligt,

Den detalje overså jeg, ikke at den ændrer grundpræmissen i mit indlæg. For allerede inden flytningen gik igang skulle kunden have fået informationer om pladsforbruget. Desuden er det også de færreste professionelle udbydere der tilbyder ovenstående så billigt, netop fordi det giver utilfredse kunder.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michel Moore:
Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt - eller hvad....? Som jeg skrev i det forrige indlæg, som blev indsendt på samme tidspunkt som dit, så beklager jeg at jeg lod mig rive med på dit niveau. Når det så er sagt, så er du vidst ikke den rette til at beklage dig over dette. Vi har en saglig debat, men du råber og skriger (de mange udråbstegn), som om det er liv eller død det drejer sig om - og oven i købet så skælder du ud og påstår man forlanger noget gratis, selvom det på intet tidspunkt har været tilfældet, og når jeg pointere dette for dig, så svarer du pludselig at jeg intet kender til forretning.....Øh hvad har den at gøre med det påstulat du kommer med omkring at jeg forventer at blive hængende gratis?????

Har du sover lidt på det?
Hvem er det der har et lavt niveau her?
Der er adskillige mennesker i denne tråd som har påpeget over for dig at du har dummet dig og at du har nogle forventninger som ikke stemmer overens hvad der er realistisk.
En saglig debat betyder at man anerkender de forskellige parters meninger, vel vidende at det måske er en selv der har taget fejl.

Ja du forventer at blive hængende gratis, i overført betydning.
Du skulle have betalt 50kr pr måned.
Du ville være hos dem i 2 uger, altså en værdi på 25 kr.
du har 4gb data, som der skal tages backup af, lad os sige med 7 dages cyclys, altså 7X4GB+4GB(drift), altså 32GB data plads, + server + trafik + strøm + support + håndtering af tilbagebetaling af resterende beløb.
Det kan på ingen måder gøres for 25 kr.
Dermed forventer du at du kan få noget uden at skulle betale det det reelt koster.
Så en forretningsmand ville hurtigt kunne se at det er etableringen som koster og den skal tjenes ind på den lange bane og ikke på de 2 uger som du betaler for.

Omkring råbe og skrige, jeg har på intet tidspunkt råbt eller skreget, det har du til gengæld da ord og sætninger skrevet med STORT hele vejen er at råbe, det er udråbstegn intet med at gøre, det blot en understregning af det jeg har skrevet.

Så hvis vi skal snakke niveau, kan vi meget hurtigt kigge på de point der er givet for indlæg, og der er det vist helt tydeligt at jeg har fået de positive point og du har fået de knap så positive point, så jeg beklager meget at jeg må skuffe dig, jeg tror at du er gået galt i byen her i forhold til hvem der er på det lave niveau.

Men fortsat god weekend og forhåbentlig mere succes med dit nye webhotel.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Michel Moore:

Kristoffer - Serverfruit:

Puha, det var en lang tråd.

Denne sag kunne godt have været håndteret bedre fra begge parter.

1) Altid, altid, ALTID hav backup - i hvert fald stoler jeg ALDRIG udelukkende på min hosts backup. - Netop fordi sådanne ting kan ske.

2) Firmaet kunne godt lige have spurgt ind til om man virkelig ønskede at fortsætte når den anden aftale ikke var mulig. Jeg synes (og det er min personlige holdning), at det er brand ærgeligt at man ikke lige venter de 5 minutter på det. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvornår pågældende udbyders cron job til WHMCS kører, men jeg finder det utroligt hvis det lige præcis skulle køre kl. 14:25. Men det kan jo være.

Jeg ved i hvert fald at selv efter en kunde er gået har vi en backup af deres data liggende - den sidste taget før webhotellet lukkede - bare sådan så hvis de en dag skulle finde på at vende tilbage og få brug for backuppen - ja så kan vi give dem en god service og genskabe backuppen.

Det er muligt folk nu vil sige at jeg bare gør det her for at få kunder, eller komme med en hel bunke kritik om hvordan jeg ikke lige er enige i deres synspunkt. Men som sagt - det er min egen holdning - jeg ville gøre det for at give kunden en god oplevelse - ikke fordi jeg på nogen måde er forpligtet til det.

Hej Kristoffer

Havde processen sket automatisk ville jeg til dels kunne forstå hele situationen. Problemet er at processen IKKE skete automatisk. De skrev til mig kl 14:23 at de ikke kunne acceptere min anmodning om refundering fordi at den aftale jeg ville benytte havde deadline til om onsdagen og det var torsdag nu. Og kl14:25 gik de manuelt ind og slettede hele hotellet. (Det har de selv skrevet til mig senere, omkring kl 1830 da jeg skrev den mail med at jeg ikke kunne forstå at webhotellet var tomt nu, når det ikke havde været det 10minutter forinden, så svarede de at de havde slettet hotellet 1425 fordi jeg jo havde anmodet om opsigelse).

Som jeg skrev var det også det der undrede mig, som jeg skrev. Det undrer mig at du går sådan på mig når jeg rent faktisk her var på din side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer,

Det var skam bare en information, slet ikke for at "gå på dig".. Det var udelukkende for at understrege pointen omkring at det rent faktisk skete manuelt, 2 minutter efter de skriver jeg ikke kan få lov at benytte mig af aftalen omkring opsigelse. :-)

God weekend.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nicolay:

Michel Moore:
Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt - eller hvad....? Som jeg skrev i det forrige indlæg, som blev indsendt på samme tidspunkt som dit, så beklager jeg at jeg lod mig rive med på dit niveau. Når det så er sagt, så er du vidst ikke den rette til at beklage dig over dette. Vi har en saglig debat, men du råber og skriger (de mange udråbstegn), som om det er liv eller død det drejer sig om - og oven i købet så skælder du ud og påstår man forlanger noget gratis, selvom det på intet tidspunkt har været tilfældet, og når jeg pointere dette for dig, så svarer du pludselig at jeg intet kender til forretning.....Øh hvad har den at gøre med det påstulat du kommer med omkring at jeg forventer at blive hængende gratis?????

Har du sover lidt på det?
Hvem er det der har et lavt niveau her?
Der er adskillige mennesker i denne tråd som har påpeget over for dig at du har dummet dig og at du har nogle forventninger som ikke stemmer overens hvad der er realistisk.
En saglig debat betyder at man anerkender de forskellige parters meninger, vel vidende at det måske er en selv der har taget fejl.

Ja du forventer at blive hængende gratis, i overført betydning.
Du skulle have betalt 50kr pr måned.
Du ville være hos dem i 2 uger, altså en værdi på 25 kr.
du har 4gb data, som der skal tages backup af, lad os sige med 7 dages cyclys, altså 7X4GB+4GB(drift), altså 32GB data plads, + server + trafik + strøm + support + håndtering af tilbagebetaling af resterende beløb.
Det kan på ingen måder gøres for 25 kr.
Dermed forventer du at du kan få noget uden at skulle betale det det reelt koster.
Så en forretningsmand ville hurtigt kunne se at det er etableringen som koster og den skal tjenes ind på den lange bane og ikke på de 2 uger som du betaler for.

Omkring råbe og skrige, jeg har på intet tidspunkt råbt eller skreget, det har du til gengæld da ord og sætninger skrevet med STORT hele vejen er at råbe, det er udråbstegn intet med at gøre, det blot en understregning af det jeg har skrevet.

Så hvis vi skal snakke niveau, kan vi meget hurtigt kigge på de point der er givet for indlæg, og der er det vist helt tydeligt at jeg har fået de positive point og du har fået de knap så positive point, så jeg beklager meget at jeg må skuffe dig, jeg tror at du er gået galt i byen her i forhold til hvem der er på det lave niveau.

Men fortsat god weekend og forhåbentlig mere succes med dit nye webhotel.

Hej Nicolay

Jeg tror ikke vi kommer videre os to. Enten vil du ikke forstå hvad jeg skriver eller også udtrykker jeg mig ikke klart nok. Et eller andet sted hælder jeg til det første efterhånden.

1) Du bliver ved med at kører i at jeg ikke holder tonen ren. Dette på trods af at jeg inden du overhovedet skrev beklagede at jeg havde skrevet indlægget på den måde jeg havde gjort. Alligevel kører du i det først med et indlæg, bagefter på en privat besked som jeg undlader at svarer på, og bagefter igen i et nyt indlæg. Jeg forstår ikke hvor du vil hen med det.

2) Du kører på at hosting virksomheden intet tjener på de 2 uger osv. Nu kan det godt være jeg er lidt speciel, men jeg har det ihvertfald sådan at hvis jeg får et tilbud, så vurdere jeg om det tilbud kan betale sig for mig, ikke om det kan betale sig for den virksomhed der giver tilbuddet - det formoder jeg de har regnet på inden de giver tilbuddet.. Nogen gange kan jeg godt undre mig over hvordan visse tilbud kan betale sig for virksomheden, men det må jeg indrømme jeg ikke gjorde i dette tilfælde.

2-3) Derudover så kommer du med et påstulat "Du forventer at blive hængende gratis", noget som er faktuelt forkert. Da jeg pointere at dette er forkert, så siger du det er i overført betydning og kommer med et regnestykke omkring hvad de - i dine øjne tjener på at have mig hængende i 14 dage. Et regnestykke jeg slet ikke forstår meningen i at lave, for der er jo ikke tale om at jeg vil betale for 14 dage og samtidig er sur over de sletter mine data? Jeg har betalt for 1 år frem i tiden. Total DKK 619 ,- og jeg har brugt 1 måned af denne tid. Derfor forventer jeg at jeg naturligvis får hele dette års hosting. Så der er på intet tidspunkt hverken i normal eller overført betydning tale om at jeg "forventer at blive hængende gratis", nej jeg forventer sådan set bare at blive hængende i den tid jeg har betalt for.

4) Du snakker en del om hvad en saglig debat. Er en saglig debat også, at når den ene part erkender at andres holdning måske ikke er ens, at du så skal blive ved og ved? Jeg ved ikke hvad du vil frem til med det. Jeg skrev for snart 2 sider indlæg siden (citat) "Anyways. Vi kommer nok ikke længere her på amino. Jeg ville dele min erfaring med jer og se om jeg bare forventer for meget - og det kan jeg se jeg åbenbart gør. Så er jeg det klogere... :-)" ligesom jeg senere også har skrevet "Jeg skrev egentlig indlægget for at se om jeg måske forventede for meget, det kan jeg se at jeg åbenbart gør - eller at jeg ihvertfald har en anden holdning til måden man behandler kunder på, end størstedelen her i tråden - og det må jeg så acceptere, også er jeg det klogere. :-) " - så hvad er det egentlig du vil frem til? Hvorfor er det du kører den endnu længere ud??

5) Du skriver, at udråbstegn intet har med at råbe at gøre. http://www.ordbogen.com/opslag.php?word=udråbstegn&dict=auto#ddno - Og jeg TROR at statistisk set så bliver udråbstegn primært brugt til dét som navnet antyder: udråb.... At skrive stort KAN være at råbe, men i mit tilfælde - og når du kan se det primært sker MIDT i sætninger - så er det som en understregning.. Havde hele sætningen været skrevet med stort, SÅ ville jeg kunne forstå du tolker det som at råbe - for der er da ingen mening i at råbe 2 ord af en hel sætning...

6) Tillykke med dine mange point. :-) - Happy now? Både i indlæg og privat besked har du henvist til dem. Og du snakker om saglig debat? For mig at se er der virkelig et behov for anerkendelse der mangler at blive opfyldt hvis de point betyder så meget for dig. Personligt bruger jeg point til at angive kvaliteten af et indlæg, ikke som sådan til at angive om jeg er ENIG i indholdet af det - desværre bruger mange amino'er det bare konsekvent mod alt hvad de er uenig i.

Som sagt - jeg tror ikke vi to kommer længere med denne debat, så skal vi ikke bare lade den ligge der.

Jeg ønsker dig en rigtig god weekend. :-)

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)