Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af hjemmeside og køb af domænenavn?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har lige fået en rigtig god idé til en hjemmeside, og vil derfor lige forhøre mig om nærmere detaljer herinde.

Hvad koster det, at få oprettet en hjemmeside m. forum osv. i stort set samme stil, som Amino, (dog uden at det tilnærmelsesvis er samme målgruppe)? - Her tænker jeg ikke så meget på leje af server mv. da det jo er småpenge. Men rettere at få bygget en af en professionel, vedligeholdelsesomkostninger osv. Og ikke mindst; hvor lang tid tager det i gennemsnit, at få oprettet en hjemmeside i samme størrelsesorden og af rundt regnet samme funktionalitet, som Amino?

Er det noget, som "enhver" med teknisk snilde kan lære indenfor en relativ overskuelig periode, eller kan jeg lige så godt droppe det, og kun overveje at kontakte en professionel?

Og er det muligt, at lave en finansieringsordning, hvis man ikke har hele beløbet på stående fod? - Jeg formoder nemlig, at det vil koste alt imellem 10 og 50.000 kr. - Penge, som jeg ikke kan lægge på én gang.

Jeg har allerede fundet på navnet til hjemmesiden, men domænet ejes allerede af en anden. - Jeg har dog kontaktet vedkommende og gjort mig en forespørgsel om hvorvidt han er villig til at sælge, og det er han. - Domænenavnet er "catchy" og lige ud af landevejen. - Jeg sagde til ham, at jeg ville vende tilbage, når jeg havde fundet ud af yderligere, men blot lige ville forhøre mig om, hvorvidt han ville sælge den. - Og det er så her, at mit sidste spørgsmål ligger: Hvad vil være en retfærdig pris, give or take, være? - Det er et .dk domæne.

Mvh. 





 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jim Nielsen:
Og det er så her, at mit sidste spørgsmål ligger: Hvad vil være en retfærdig pris, give or take, være? - Det er et .dk domæne.

Det er umuligt at sige. Det kommer udelukkende an på, hvor meget du er villig til at give, og hvor meget han er villig til at sælge det for. Det kan jo være alt fra 45 kr til mange tusinde kroner.

Jim Nielsen:
Hvad koster det, at få oprettet en hjemmeside m. forum osv. i stort set samme stil, som Amino, (dog uden at det tilnærmelsesvis er samme målgruppe)? - Her tænker jeg ikke så meget på leje af server mv. da det jo er småpenge. Men rettere at få bygget en af en professionel, vedligeholdelsesomkostninger osv. Og ikke mindst; hvor lang tid tager det i gennemsnit, at få oprettet en hjemmeside i samme størrelsesorden og af rundt regnet samme funktionalitet, som Amino?

Det er ligeledes svært at svare på. Hvis du spørger her på Amino vil du sikkert få tilbud fra 10.000 kr og til op mod en million. Det bedste du kan gøre er at skrive en kravspecifikation, hvor du beskriver dit system så detaljeret som muligt. På den måde kan du få nogen præcise bud og hvis det evt. er for dyrt, så vil din programmør kunne fortælle dig, hvordan det kan tilpasses så det bliver billigere.

Dit budget på op til 50.000 bør du godt kunne komme igang for. Men vær kritisk med alle dem, der lover meget for ingen penge. Det kan ende med at koste dig tid og endnu flere penge.

Jim Nielsen:
Er det noget, som "enhver" med teknisk snilde kan lære indenfor en relativ overskuelig periode, eller kan jeg lige så godt droppe det, og kun overveje at kontakte en professionel?

Der findes mange open source løsninger, som let kan sættes op. Men systemet bør jo tilpasses dit behov. Pengene er som regel godt givet ud for at få nogen til at hjælpe dig, selvom du i princippet godt kan komme igang selv.

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret, Emil.

De der open source, dem har jeg så ikke den store tiltro til, da det hurtigt kan virke amatøragtigt af udseende. Jeg har rodet lidt med det for nogle år tilbage, og synes ikke, at det er noget der tiltaler mig synderligt. - Jeg vil oprette en hjemmeside, der er min egen, ikke en hjemmeside, der ligner 10.000 andre hjemmesider, opbygget af samme skabelon. :-)

Mht. finansiering; ville det være muligt, tror du? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jim Nielsen:
De der open source, dem har jeg så ikke den store tiltro til, da det hurtigt kan virke amatøragtigt af udseende. Jeg har rodet lidt med det for nogle år tilbage, og synes ikke, at det er noget der tiltaler mig synderligt. - Jeg vil oprette en hjemmeside, der er min egen, ikke en hjemmeside, der ligner 10.000 andre hjemmesider, opbygget af samme skabelon. :-)

Open source løsninger kan videreudvikles og der kan designes et unikt design fra bunden. Det behøver ikke ligne alle andre sider (men det vil nok komme til det, hvis du vælger en af dem der byder lavt). Udført ordentligt, så vil open source være en god vej, da det ellers hurtigt bliver rigtig, rigtig dyrt at få en programmør til at udvikle alle funktioner helt fra bunden.

Jim Nielsen:

Mht. finansiering; ville det være muligt, tror du? 

Måske. Jeg tror dog du skal regne med at lægge et beløb i starten alligevel. F.eks. 30-60 procent af det fulde beløb. Ellers tror jeg de færreste tør gå igang med programmeringen.

Gå dog igang med en kravspecifikation og skriv alle dine krav til funktioner ned. Så vil du kunne få konkrete bud. Sørg gerne for at få bud fra flere, men lad være med at gå udelukkende efter laveste pris. Amino Freelancer er en god måde, at få en masse bud på. Men vær så konkret som muligt i opgavebeskrivelsen ellers er det svært at bruge buddene til noget. (Hvis folk ikke ved præcis, hvad de byder på, så bliver budprisen baseret på, hvad de nu lige tror du mener. Derved kan du ikke sammenligne buddene, da de kan have fortolket opgaven forskelligt.) Du er også velkommen til at kontakte os (Eos Web) ved at sende mig en privat besked.

Held og lykke med det :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Endnu engang, tusind tak. Jeg går i gang med, at lave en liste med kravspecifikationer og ser hvad det munder ud i. :-)

 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Og gør det nu med omhu. Tro ikke at en kravspec er på én A4 side hvis det skal ligne Amino, så nærmer vi os et sted mellem 5-10 sider typisk. Vær omhyggelig, detaljeret og konkret :) Brug også gerne tid på eksempler på websites hvor du godt kan lide designet, både hele designs men også designelementer.

Og forvent så at du enten skal ud og finde en samarbejdspartner der laver det "gratis" mod en andel fordi han/hun tror på idéen, eller finde kapitalen til at betale i hvert fald 100k - og det er minimum vil jeg mene, hvis vi snakker Amino.

Hvis du er heldig kan du få det billigere ved at hyre en asiat eller østeuropæer eller lignende der kan/vil gøre det meget billigt, men det er der så andre udfordringer ved :)

 

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Og skal du op og ligne noget ala Amino skal du vide at Amino ikke bare er en lille hjemmeside

der sidder adskillige folk Fuldtidslønnet og arbejder dagligt på udvikling og service af sitet.

Så bare en månedes drift af hjemmesiden er allerede en del over dit budget

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Tonne Andersen:

Og skal du op og ligne noget ala Amino skal du vide at Amino ikke bare er en lille hjemmeside

der sidder adskillige folk Fuldtidslønnet og arbejder dagligt på udvikling og service af sitet.

Så bare en månedes drift af hjemmesiden er allerede en del over dit budget

Men nu er Amino også meget mere en bare et forum. Man kan bare tage et kig i topmenuen for at se alle de funktionaliteter der er inkluderet i Amino. Så jeg vil mene sammenligningen ikke rigtig kan bruges.

Selv hvis man har ambitioner om en side lige så stor som Amino, så bør man fokusere på hovedfunktionaliteten først, og så kan man jo skalere op, når de besøgende kommer. Så har man måske også råd til et par programmører.

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den brugbare feedback, allesammen. :-)

Jeg kan godt se ved nærmere eftersyn, at det er et større projekt. Så jeg vælger, som Emil foreslår, at starte i det små. - Lidt ad gangen. Jeg kan jo altid udbygge siden løbende.

Jeg vil tro, at 10-15 undersider vil være nok som en start. Og det formoder jeg kan gøres for rimelige penge. - Jeg har allerede fået et tilbud tilsendt i min indbakke. - Jeg tager selvfølgelig ikke det første og bedste tilbud, men det har givet mig en god idé om prisniveauet, og jeg vil mene, at det er mig overkommeligt. :-) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)