Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma, cloud eller serverløsning ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opstarte et 2 personers rådgivende ingeniørfirma.

Jeg er i tvivl om hvilken måde jeg skal håndtere mine data, mails mm nemmest. Nedenfor et par stikord.

  • Jeg vil helst have en så simpel løsning som muligt. Vil gerne være uafhængig af for meget IT-support.
  • Det skal være muligt at arbejde hjemmefra (adgang til filer og mails)
  • Systemet skal kunne håndtere store filer

Løsning 1: Dropbox

  • Fordele: Kan opfylde problemet med fildeling, samt at jeg kan arbejde hjemmefra. Billig og nem løsning. Det er godt til tunge filer, da filerne gemmes lokalt og derefter synkroniseres.
  • Ulemper: Jeg hører at dropbox ikke egner sig til erhverv. Der er også problemet, at 2 mand kan arbejde på samme fil samtidigt, og det er sgu ikke så heldigt. Mangler en løsning til mails og internet, som vel kræver en særskilt server ?

Løsning 2: Office 365

  • Fordele: Umiddelbart er det løsningen på alt. Filer, mails, hjemmeside osv.
  • Ulemper: Da vi arbejder med store filer (tegninger mm), bliver det iht. TDC for tungt at arbejde med. Ergo, Office 365 vil ikke fungere

Løsning 3: Egen server

  • Fordele: Er det ikke nok med en lille Synology server, som man tager backup af ? Og da man kan få adgang til denne server udefra, opfylder det vel også kravet til hjemmearbejdspladsen. Den kan vel også bruges som mailserver ?
  • Ulemper: Hvilke ?

Løsning 4: XXXXXX

  • Nogle gode forslag ?
Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest: jeg har overhovedet ingen erfaring på dette emne.

Jeg vil dog sige, at det umiddelbart ser ud til, at det er best med egen server. 

Men hvis du vælger en anden cloudløsning, synes jeg, at du bør tage Google Docs og Mediafire med i dine overvejelser. :)

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Med hensyn til backup af en Synology server eller en ande salgs form for server så kan vi godt hjælpe dig. Vi tilbyder online backup løsninger til virksomheder. Vi tager også backup af cloud server hvis du vælger en anden cloudløsning. Du kan se mere ind på vores hjemmeside www.dansave.dk

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enten Office 365 eller Google Apps til mail, kalender, etc.

thorkil50:
Systemet skal kunne håndtere store filer

Store Filer er ikke en størrelse ... hvad snakker vi om her? 40MB, 500MB, 1GB?

Definer gerne store filer ... 

thorkil50:
Det skal være muligt at arbejde hjemmefra (adgang til filer og mails)

Egen mail server er simpelthen spild af penge ... glem det.

thorkil50:
Ulemper: Hvilke ?

MANGE ... backup, hardware failure, i skal have en hurtig linje ind i huset .... hvis i kun er 2 personer, så synes jeg egen server løsningen er en ret ringe løsning.

Jeg tror personligt jeg ville gå efter en Office 365 og DropBox løsning ... måske SkyDrive ... ved ikke om de har shared folders.

https://www.dropbox.com/business/pricing <- De har Business priser, så mon ikke også det virker rimelig med at åbne filer på samme tid ellers kommer der nok merge konflikter når den syncer.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Kan du ikke anskaffe et tåge apparat som du kan installer i dit server rum?

Så er får du en cloudserver...
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Syska, og tak for svaret

Store filer, er f.eks. Autocadtegninger på 3 MB. 3D modeller kan sagtens komme meget højere op.

Jeg tror desværre kun at dropbox kan lave sync-konflikt, også i business.

Business er heller ikke gratis. Spørgsmålet om det er nødvendigt med business hvis det er 365/dropbox-løsningen jeg vælger ?

 

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis du benytter 365, så har du betydelig bedre båndbredde end du kommer til få ved at arbejde med egen server når du er ude af huset.
Hvis du sidder 90% af tiden på kontoret, så er egen server fint, men skal du arbejde væsentligt ude af huset og du skal kører vpn via en adsl, det bliver simpelthen for tungt på den lange bane.
Hvis i f.eks. har en 10/2 ADSL på jeres kontor vil i med solen og vinden den rigtige vej, få 170Kb/sek, altså godt 18sek for at hente en 3MB fil til din pc uden for kontoret.
Men hvis du f.eks kører mod 365, vil du ikke have samme begrænsning da de kan levere væsentlig mere ud af huset end din ADSL kan klare.

Så i min verden ville det hedde en 365 til mailen og skydrive/SharePoint hvis i er meget på farten.
Og er I primært på kontoret vil jeg  stadig sige 365 til mail og så en nas/server til jeres filer.

Udgiften til en office inkl. Exchange er 912kr pr. år pr bruger.
Det kan du simpelthen ikke matche ved at købe en office i løsvægt, vedligehold af en nas/server m.v.
Nu mere jeres system baseres på jeres eget system, nu mere krudt skal i bruge på selv at vedligeholde det, og sikre at det hele tiden virker.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gå efter en office 365 løsning, den har samme funktion som dropbox med sync. af lokale data. Der er også fordele som versions styring. Jeg mener også der er en max størrelse pr. fil i dropbox.

Giv mig en PM hvis jeg skal hjælpe jer i gang med office 365. 

Mvh.

Jesper

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

thorkil50:
Store filer, er f.eks. Autocadtegninger på 3 MB. 3D modeller kan sagtens komme meget højere op.

Altså små filer ... :-)

thorkil50:
Jeg tror desværre kun at dropbox kan lave sync-konflikt, også i business.

Du skal nok overveje om det ikke kun er et "tænkt" problem ... eller om der reelt er et problem.

thorkil50:
Business er heller ikke gratis

Intet er gratis ... det er egen server heller ikke. DB er vel heller ikke gratis. ( jo op til få GB )

thorkil50:
Spørgsmålet om det er nødvendigt med business hvis det er 365/dropbox-løsningen jeg vælger ?

Kommer jo an på hvad dit mål er? Din egen forretning som kan skabe 100k om måneden eller det faktum at du prøve at spare 100 kr. om måneden ved at vælge den billigste løsning.

Jeg ville klart vælge Cloud hvis i kun er to personer ... INGEN TVIVL.

Hvis i køber egen server har i bare en masse bekymringer ... virker backup nu, virker nettet, er nettet hurtigt nok, kommer vi til at mangle plads, hvad koster det at udvide ... alle ting som ikke er jeres kerne område og derfor bør i holde jer fra det.

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig. Jeg er overbevist om at det bliver en 365 small business, hvor jeg tilkøber ekstra plads.

Det jeg mener med at en 3 mb fil er stor, det er at jeg når jeg tegner autocad quicksaver hvert 3. Minut, og hvis den skal gemme hele de 3 mb hver gang, kan det godt være irriterende hvis jeg skal vente bare et halvt sekund. Men det vil jeg afprøve i praksis nu. Har lige opstartet en gratis prøveversion hvor jeg vil afprøve hastigheden af deres skydrive. Den er dog lige lidt lang tid om at "gøre sig klar". Jeg har ventet i 2 dage nu......
Men tak for svarene alle sammen. Jeg tror at jeg er tæt på en løsning. Jeg vender tilbage, når jeg har afprøvet systemet.
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)