Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma, cloud eller serverløsning ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

thorkil50:
Enig. Jeg er overbevist om at det bliver en 365 small business, hvor jeg tilkøber ekstra plads.

Det ville jeg helt klart også anbefale.

thorkil50:
Det jeg mener med at en 3 mb fil er stor, det er at jeg når jeg tegner autocad quicksaver hvert 3. Minut, og hvis den skal gemme hele de 3 mb hver gang, kan det godt være irriterende hvis jeg skal vente bare et halvt sekund. Men det vil jeg afprøve i praksis nu. Har lige opstartet en gratis prøveversion hvor jeg vil afprøve hastigheden af deres skydrive. Den er dog lige lidt lang tid om at "gøre sig klar". Jeg har ventet i 2 dage nu......
Men tak for svarene alle sammen. Jeg tror at jeg er tæt på en løsning. Jeg vender tilbage, når jeg har afprøvet systemet.

SkyDrive er jo lidt ligesom DropBox ... gemmer en lokal kopi og så syncer den til skyen. Ergo brude det kun være din lokale maskine der sætter begrænsninger.

Hmmmm, lyder mærkeligt at det skal tage så lang tid.

Du kan måske kigge på: http://www.microsoft.com/bizspark/default.aspx - Ved ikke om det glæder Artitektvirksomheder ... 

mvh

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er overbevist om at mail/webside/office vil virke med 365, men jeg kan ikke finde nogen der kan forklare mig hvordan jeg kan håndtere mine data i SharePoint. Har snakket med 2 fra Microsoft, og de kan ikke svare på mine spørgsmål.

Kort sagt, jeg ønsker at have alle mine sagsfiler som fylder 100-300 GB  i "skyen". Jeg ved at der er noget der hedder SharePoint, men som jeg læser det, er der for mig nogle begrænsninger, f.eks. understøtter SharePoint ikke alle filtyper (f.eks. ikke .mdb). Jeg er også i tvivl om man kan åbne sit program og så browse sig frem til den fil man ønsker at bruge. F.eks. som man kan på dropbox, hvor filerne ligger i en lokal mappe på pc´en. Man skal også aktivt ind og vælge hvad der skal synkroniseres. Jeg skal ikke vælge noget som helst. Den skal synkronisere ALT, - ligesom dropbox. Der er også begrænsninger på max antal filer (max 50.000)

Er der nogen der kan fortælle mig, om jeg kan det samme med SharePoint som jeg i dag kan med dropbox ? Jeg ved at den kan meget andet smart, men det helt grundlæggende (alle filer i skyen, med fuld synkronisering på alle enheder) skal først og fremmest virke..............

For hvis jeg ikke kan, må jeg finde en mellemløsning. 365 og dropbox ? Det virker bare grotesk hvis jeg skal køre med 2 systemer....

Til orientering, har jeg en enkel mappestruktur hvis det har noget at sige. Se nedenfor.

C:DATA\2013\"Sagsnr-sagsnavn\ + diverse undermapper til sagen.

Til sidst kan jeg nævnte at jeg ikke kan få SharePoint i min prøveversion til at virke. Jeg må nok hellere kontakte en expert....  :-)

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

thorkil50:
Er der nogen der kan fortælle mig, om jeg kan det samme med SharePoint som jeg i dag kan med dropbox

Du sammenligner æbler og bananer :-)

Dropbox skal du sammenligne med skydrive, som er en del af office365-løsningen. Det vil sige dine filer ligger i dit skydrive drev, ganske som det gør i dropbox.

Sharepoint er en web-løsning der giver mulighed for forskellige former for websites, herunder intranet med adgang til filstrukturer. Jeg er ikke 100% sikker på om det er muligt i alle Office365 udgaver, men ellers er Sharepoint en mulighed for at få adgang til de data du har ligggende i dit skydrive.

Med det behov du beskriver, så giver det ikke nogen mening at tale om at bruge office365 kombineret med dropbox. Dine spørgsmål er relateret til om du kan få adgang til dine filer (i dit skydrive) gennem Sharepoint - eller om du skal "nøjes" med at tilgå dem via skydrive-drevet på jeres computere 

Håber det giver lidt mening.

/Brian

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thorkil
Har samme firma som dit og samme problem.
Jeg har nu efter 3 månederssøgen ikke fundet frem til den rigtige løsningen.
Selvom en cloudserver er meget tiltalende, men så er det et problem med de programmer dom vi bruger, som kræver en fysisk server. F.eks hvis du bruger StruSoft programmer, så er det meget billigere at have en server version i stedet for at købe 2 licenser (du vil sparer ca. 11000 kr. Alene på 2d frame analysis) og dette kræver en fysisk server, da StruSoft kører med en USB licens.
Så indtil videre kører vi med Google mail og kalender, trello til opgaver, og dropbox til filer og så låner vi USB licens til hinanden... Det er bestemt ikke optimalt og ret irriterende til hverdag, så jeg tror at løsningen for mig må blive en fysisk server.. Selvom jeg vil heller have en cloudløsning.
Har også prøvet office 365, og kunne ikke få sharepoint til at fungere.. og jeg har det sådan, hvis jeg ikke kan få prøve en prøveversion til at fungere så er produkt ikke værd at spilde ens tid på.
Hvis du finder på en smart løsning må du endelig sige til...

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være lidt af en opgave at komme i gang med office365. Men når det først er sat op så spiller det bare.

Giv mig en pm med din mail adresse og kontakt oplysninger så skal jeg oprette det til dig.

Mvh.

Jesper

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

syska:

thorkil50:
Jeg tror desværre kun at dropbox kan lave sync-konflikt, også i business.

Du skal nok overveje om det ikke kun er et "tænkt" problem ... eller om der reelt er et problem.

To mennesker der retter i de samme filer, og gemmer uafhængigt af hinanden er ikke et "tænkt" problem. Det sker hver dag. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 03:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Grubbe:
To mennesker der retter i de samme filer, og gemmer uafhængigt af hinanden er ikke et "tænkt" problem. Det sker hver dag. 

Nu kan du jo ikke svare for ham :-)

Man skal nok overveje om det vil blive et problem. Hvis de er to i firmaet så er det nok lidt begrænset hvor ofte det vil ske.

Så synes jeg ikke en dyr løsningen er vejen frem ... så ville jeg nok arbejde på en anden måde.

Det kommer jo også an på hvad filer man arbejder i på samme tid. Der er rigtig mange formater som slet ikke har support for det, så der ikke er nogen løsning :-)

Ja, det sker ... er det et problem ... tvivler.

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle sammen.

For ikke at belaste "jer derude", kontaktede jeg en prof Microsoft partner, der hjælper med at implementere Office 365.

Han konklusion var, at SharePoint ikke kunne levere det jeg har behov for (problemer med fast mappestruktur, kan ikke køre med mange af mine programmer osv osv). Han sagde, at jeg havde brug for skydrive Pro med ekstra tilkøbt plads (ligesom dropbox). Han sagde at small business ikke kunne levere dette, så jeg skulle tage en midsize business (93,3 kr/bruger/mdr ex moms). Alternativt kunne jeg tage en small business Premium, og så anvende dropbox til mine filer. Han kom også med en ekstra-info. Hjemmeside: Hosting er jo med i prisen, men hvis man vil tage bruge af dette, er man tvunget til at opbygge hjemmesiden i "deres" system. Hvis jeg får lavet min hjemmeside ude i byen, bliver jeg nødt til at købe hosting et andet sted. Så der røg den fordel

Så nu er forvirringen total :-)

Brian, Det er vel også det du siger, "at jeg skal nøjes med at tilgå filerne via skydrivedrevet". Men har du nogle argumenter til hvorfor jeg skal tilkøbe ekstra plads til skydrive pro i stedet for at anvende dropbox ? Der er vel samme problem med sync-konfligt i skydrive pro, ikke ?

Rodein, vi skal også have Strusoft, så det var et vigtigt input. Kan man ikke køre med en lille lokal synology-server til dette program ? Mht. 365, så tror jeg alligevel at vi vælger small business premium pga office. Vi skal mindst have 4 arbejdsstationer op og køre med Outlook (kontoret og hjemme for os begge), og alene udgiften til 4xoffice bliver dyrere end 365.

Kasper. Det er rigtigt. Der bliver rettet i de samme filer hver dag. Jeg har desværre en kollega der ikke kan finde ud af at lukke sine ting ned :-) 

Jeg tror at jeg må vinke farvel til alle de smarte "SharePoint" funktioner, og i stedet bruge det "banale" skydrive pro (alternativt dropbox). Og så selvfølgelig 365 pga. Outlook, mails mm. Jeg skal bare finde ud af hvilken version der kan levere en skydrive pro med ekstra tilkøbt plads...........

 

 

 

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også Google Apps Konto med Google Drive.

Koster vidst 30kr om måneden, med 30GB plads til filer, mails, kalender osv.

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige siges at Skydrive Pro og Sharepoint er det samme i O365, så jeg ved ikke lige hvor han har fået det fra at det er 2 forskellige produkter. 

Dropbox og Skydrive Pro er meget lig hinanden men der er lidt forskel på deres SLA. (den garanteret oppetid på Skydrive er noget højre) 

Men de 2 produkter fungere ret ens du kan også tilgå skydriv som normal mappe struktur som du kender det fra dropbox :)

Mvh.

Jesper

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)