Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loppemarked hot eller not?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet en webshop med børnetøj, og i denne forbindelse kunne jeg rigtig godt tænke mig at booste salget. Jeg går lidt og leger med tanken om at tage til loppemarked med mit tøj, men jeg kan ikke helt finde ud af om det sender et forkert signal? Hvad ville i tænke om en butik der sælger deres tøj på et loppemarked?

Mvh. Louise

www.tweenstar.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

sådan som jeg selv ser det et salg er vel et salg der er mange der gør dette. vil selv mene det er en rigtigt god ide angående reklame til din hjemmeside/virksomhed i min verden hvis jeg skulle gøre sådan noget ville jeg. nok lave nogle flyvers eller visitkort til at tage med, også smide i posen når der kom noget salg det vil udvide din forretning vil jeg tro så der kommer flere besøgene til dit site :) god vind

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag evt. på nogle af de markeder, du kunne tænke dig. Se efter hvad andre sælger!

Er dit anderledes eller bare mere af det samme?

Hvis du har noget, der er anderledes end de fleste andre, kan du sikkert få et fint salg, ligesom du kan få reklameret for din shop og vist produkterne frem.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 30. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Fra  Secondo Moda Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Jeg syntes det sender et forkert signal. Når jeg går på et loppemarked, forventer jeg at få varer for 20-40 kr. stykket, og jeg går ud fra at du ikke vil sælge til lavere end udsalgsprisen. Jeg forbinder loppemarkeder med aflagte varer som er langt ældre end "last season". Er det sådan du vil eksponeres?

Du skal også overveje om det potentielle salg, er tidsinvesteringen værd. Det kan tage lang tid at pakke varer sammen, stille bod op, pakke varer sammen for igen at pakke varer ud.

Jeg tror derfor ikke at det er det rigtige sted at opnå salg eller få eksponering. Jeg ville kun gøre det for at holde et billigt lagersalg, med de varer jeg havde givet op på. Jeg ved dog ikke engang om jeg i den forbindelse ville tage mit brand med på markedet.

Jeg håber at du kan bruge mit svar.

Mvh

Liv (Secondo Moda)

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Louise

Jeg ville ikke tænke negativt om din virksomhed på et marked. Andre virksomheder benytter samme metode.

Jeg tror på, at den marketing du kan lave for dig selv, ved at vise dig og dine varer ude i felten, er givet bedre ud end en avisreklame. Og ja sørg for at have visitkort og flyers med.

Pøj pøj!

Med venlig hilsen

 

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Syntes også dine varer måske kan komme til at virke lidt "Billigt" hvis du forstår hvad jeg mener :) Som nævnt ovenfor, vil jeg også dele flyers mm. ud evt. på loppemarked, hvis man må det?

Du kan slefølgelig godt og det er bre min mening, men held og lykke :)

Vh Victor

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke afskrive det, da jeg var yngre kan jeg huske at hvert år valfartede flere familie medlemmer til Bellahøj markedet fordi der blev solgt pænt kvalitets tøj til bredere kvinder.

Tøjet var i sig selv ikke særlig dyrt, det lå mellem 100 - 200 kr per stk.
Boden ville ikke vende tilbage hvis det ikke gav overskud, så hvis du kan lægge en solid plan for at skabe buzz og levere et ordentligt produkt som får kunderne til at vende tilbage året efter, så tror jeg godt det kan virke.

Det eneste jeg ser som problem er din niche, børnetøj får næppe folk til at vende tilbage året efter.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt elsker jeg at gå på loppemarked, men det med den tanke at jeg kan købe noget til ingen penge, og som er brugt evt. gammelt. 

Men kræmmermarkeder kunne du jo godt gøre, F.esk Haslev "det blå Marked" det er jo et andet signal, at man køber nyt men til lidt billigere penge, og man kan muligvis prutte om prisen. der kender jeg rigtig mange der bruger kræmmermarkeder til at promovere deres butik, du kunne måske lave en rabatkode til dem der køber hos dig på kræmmermarkedet får det billigere ved hjælp af rabat kode, hvis de køber tøj hos dig i din webbutik.

på den måde får du:

Reklame for din butik

Dine kunder vender tilbage

du skal måske også vende den og spørge om det er din målgruppe der kommer på loppemarkeder, det er som real ældre mennesker, du får måske et par kunder som køber til deres børnebørn og når de skal sige hvor de har købt det, kan de da ikke huske du har webbutik

hvor din målgruppe er jo nok nærmere Familie. og der er et kræmmermarked nok bedre.  

men jeg kan ikke se at det på nogle måde skulle give et dårlig ry af din butik.

håber det hjalp lidt på dit spørgsmål. eller gav det slet ikke nogle mening. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg mener ikke, at det sender forkerte signaler - tværtimod. Så længe, at det ikke er designertøj til flere tusinde ;)

Når jeg er på loppemarked ser jeg ofte webshops, og normale forretninger, der sælger. Dog er det ofte deres outlet tøj.

Plus det er god omtale!

Det er også en god måde at opbygge et forhold til dine potentielle kunder, og få nogle trofaste kunder.

Men prøv også lige at se, om der er  nogle messer med tøj/børntøj i dit område - jeg tror de passer bedre til dig:) 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

cecilie : du skal måske også vende den og spørge om det er din målgruppe der kommer på loppemarkeder, det er som real ældre mennesker, du får måske et par kunder som køber til deres børnebørn og når de skal sige hvor de har købt det, kan de da ikke huske du har webbutik

Tillader mig lige at være uenig her. Ligegyldig om vi taler loppemarked eller kræmmermarked er det en meget bred kundegruppe der kommer begge steder.

Min oplevelse af hvad et loppemarked er, er at det er et marked, hvor folk har doneret ting til nogen, der arbejder frivilligt, og giver overskuddet til et forudbestemt formål.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)