Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse at kriminel ung knægt.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Sejersen Leerbeck:

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke prøver, at snakke nogle der har med denne slags ungen mennesker og gøre først? ”Vejen til helvede er brolagt i gode intentioner”

Dine posts lyder som om du er i gang personligt samfundshævns-agtigt 

Jakob Mikkelsen:
Det skal kunne mærkes at man har trådt ved siden af.



Hvordan kan man få -5 karma for den post?  

Det er fint at du gør en indsats, og prøver at hjælpe - men pas nu på at du ikke gøre mere skade end gavn.
 Jeg glæder mig til at følge historien, og hvordan det kommer til at gå jeres potentiale samarbejde. Du må love og holde os opdateret :D


Alt held og lykke herfra. 

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hørt !!

Hvis knægten selv er motiveret og glad for sådan en chance og samtidigt fortryder inderligt det han har gjort, så er der håb. Han er blevet fristet og måske det eneste lort han har lavet ind til nu.. Hvis han har et helt register bag sig, så ville jeg måske tænke mig om, da han har lettere ved at falde tilbage måske . Ved ikke men godt du gør det, straf virker ikke på alle. Pøj pøj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er enkelt nok Staal Nordic

Der er en række betingelser som skal opfyldes for at kunne lave sådan en kontrakt bl.a. at der ikke må indtages narkotika og at et opholdssted jævnlig vil tage prøver for at sikre den betingelse overholdes, så det er ikke mig der bestemmer dette punkt.

Og netop punktet top 3, vil som tidligere omtalt adskillige gange bortfalde.

Jeg kigger på juraen og laver indholdet ud fra de krav der stilles. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg tror ikke din hjælp vil blive værdsat. Du er nok bedre tjent med at få en anden medarbejder.

Hvis han bliver tvunget til at indlevere månedlige pisseprøver nogen steder, så bliver han sgu nok aldrig "rehabiliteret". Så ender vi blot med endnu en gangster eller narkoman.

Kierkegaard om hjælpekunst

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes nu det er at male fanden på vægen Jørgen Olsen

Jeg så idag i TV2 nyhederne en IT-virksomhed som havde en afdeling i polen fordi de var de bedste arbejdere pga. deres iver og lyst til at arbejde.

Grunden til deres motivation er som en udtaler "at få et bedre liv"
og som jeg også har skrevet før så det med at man har jordforbindelsen i orden er noget jeg ser stort på når jeg har ansat folk, for så ved jeg også som regel at lysten er der til at gøre en forskel.

Sidste år havde jeg 2 ansatte der skulle lukke min daværende café en lørdag. Og selvom der bliver gjort rent hver dag så skrev de en seddel "Vi har gjort rent over alt, så du kan ta en slapper på mandag - tilgengæld har vi købt 6 øl og haft det rigtig sjovt"

Da jeg så tjekker ind på alarmen og timesystemet for hvornår de har registret de er gået. har de været 4 timer ekstra på arbejde, men de 4 timer pr mand dvs. 8 arbejdstimer valgte de ikke at tjekke ind i systemet.

Og den motivation stod naturligt for dem!

En ligende motivation vil jeg mene vil være hos sådan en knægt hvis man viser ham respekt, støtter op, og sætter fælles mål og faste rammer.

Så kunne det være lækkert at han kunne ta ved lære af det arbejde han får og den tid han tilbringer i virksomheden når han skal læse lektier så han en skønne dag også er og finde her inde med et spørgsmål "Hvordan starter jeg en virksomhed?"

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stor respekt for at du tilbyder en teenager i både hans bedste og hans værste alder.

Det er jo nu man har muligheden for at påvirke hvordan hans syn på hans tilværelse vil være om 10 år.

Når det er sagt, så skal du også vide at dit kontraktforslag er urealistisk, for en med hans personlighed

Min hustru har arbejdet med kriminelle unge i en årrække, og hun har indviet mig i nogle af de udfordringer som de unge lever med til dagligt, som ikke er synlig for øjet, men som ligger til grund for deres handlinger.

Uden at blive alt for langhåret, så er det vigtigste i realiteten at de bliver accepteret og anerkendt både når de laver noget godt og når de laver noget skidt.

Vis dem vejen ud af kriminaliteten i stedet for at piske tungt ansvar på deres skuldre (mindst 3. bedste i sin klasse).

Gør det klart for ham hvad konsekvensen er af nye strafbare lovovertrædelser, i stedet for at diktere hvad han ikke må.

Jeg synes kravet om urinprøven er helt okay - det er en situation som viser ham at han er under opsyn der vil manifestere din autoritet.

Overvågning er godt - kontrol er bedre.

Stil krav om han finder en fritidsaktivitet - ikke hvilken, men bare en.

Lad drengen udvikle sig ved at se alle de muligheder han får, i stedet for at vise ham alt det han forventes at leve op til.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget nobelt af dig at ville hjælpe, og en ungdomskontrakt kan være en rigtig god chance for at give unge en chance hvis de har trådt ved siden af.

Men efter at have læst denne tråd igennem vil jeg fraråde dig at kaste dig ud i det, udfra det jeg kan læse så tror jeg ikke på at det er en opgave du kan løse.

Hvis du tror at arbejdet med unge der er på kanten er så enkelt som du giver udtrykfor, så er det med 99,9 % sikkerhed dømt til at mislykkes, og af respekt for den unge bør du lade være.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men oddsene er ikke til den unges fordel, så hvorfor tage chancen??

Hvor stor andel af ansvaret mener du selv at have?? Hvis det ikke lykkes, er det så 100% hans egen skyld??

Han er et sted i sit liv hvor det er forbandet vigtigt at tage nogle rigtige valg, men at blive mødt med en masse krav han helt sikkert ikke kan leve op til, kan kun skubbe ham i en forkert retning.

Mit gæt er at han har kæmpe erfaring med ikke at kunne leve op til krav, og er rigtig god til at mislykkedes, og han derfor ikke bliver motiveret af krav, tværtimod.

Teddy 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sejersen Leerbeck:

Du må love og holde os opdateret :D
 


Det skal jeg nok gøre i denne tråd.

Jeg kontaktede hans mor idag og efterfølgende hendes søn. Sammen har vi aftalt at vi sætter os ned og sætter nogle punkter som skal opfyldes.

Nu har jeg fået en masse indput fra jer alle hvad der ikke var så godt, så det vil jeg naturligvis undgå at få med.
Ligeledes har jeg aftalt med min advokat at hun lige tjekker tingene igennem... betaler alligevel fast pris for hende.

Og så må vi se hvad fremtiden bringer.

Knægten begyndte og græde da han fik overbragt nyheden om at han fik arbejde og er også indstillet på at forbedre sin skole... men der skal heller ikke meget til.

Så skal vi også lige have fundet en fritidsaktivitet til ham, da dette også er et krav.

Rigtig mange gange tak for jeres indlæg, det er altid dejligt at se tingene fra en anden vinkel. 

De bedste hilsner herfra
   Jakob 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige en UPDATE!

Jeg har fået drengen optaget på Privatskole da den kommunale skole ikke ville have ham. Han har fået en prøvetid på en måned til at vise han vil det. 

Kommunen laver udkast til ungdomskontrakten.

Der er aftalt at han kommer til at bo ved mig 3 dage om ugen, så vi får styr på lektier og finder fritidsaktiviteter til ham så han ikke hænger ud med det "forkerte" igen.

Den lokale avis, og en veninde der arbejder med landsdækkende-tv har vist stor interesse og bringer indslag om projektet.

I forbindelse med etablering af et ungdoms-værelse til ham, har jeg fået hjælp fra Cult A/S samt FORD til og lave en anderledes stil. Det er lækkert at så store virksomheder bakker op om projektet, men det var ikke meningen... så herfra er jeg kun glad, specielt fordi det kommunen vil ude af tilskud er ca. 300,- om ugen før skat, og starttilskud vil de ikke give.

Så sidder nogle der ude og har en pc, fladskærm eller andet i overskud som i mener kan bruges så modtages dette med kyshånd. 

De bedste hilsner herfra
   Jakob 

Tilmeldt 28. Dec 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvordan gik det med den knægt ? Har selv gennemført et grundforløb på elektriker uddannelsen med en fodlænke har ik gået i skole i 15år siden folkeskolen, der er en del matematik og fysik i den uddannelse, plus jeg ikke kunne bruge excel og wordmat det kunne alle andre da vi started for har de haft i folkeskolen, så started op med at være bagud for var ik oplyst man skulle kunne for de havde fjernet det fra undervisningen for alle elever kunne det i forvejen for havde de lært i folkeskolen eller i gymnasiet eller på HF ahr jeg jo ik da det var før den digitale tid jeg gik der jo men jeg gik derfra med den højeste karaktere i fysik, matmatik og elfag der overhovedet blev uddelt i alle tre fag og var da lidt fedt at gymnasie elever, hf folk faktisk lå en karakter under i fysik og i de 2 andre fag var der så nogen andre der også fik et 12 tal.  

Men jeg fik en chance som du gav knægten der vis det havde været en sag om grov kriminalitet det der og og byttet var fordelt sådan som du skriver 2000 kr til knægten var den ansatte blevet dømt for at være bagmand og knægten var sluppet ret billigt han fik jo kun ca 10 procent af fortjenesten

betal hans faste udgifter den første og fordel hans løn ud så han får den udbetalt engang om ugen vis man viste hvor mange der havner i en  kriminel løbebane fordi de ik forstår vigtigheden i at have penge til efter den 10 i måneden han kan selvfølgelig forhandle sig til en forskuds løn på 2000kr extra der gir 500 mindre de næste 4 uger så vis han skal have knallerten fikset eller hn har smadret sin tlf for ellers stjæler han måske en, eller han skal have en billig bærbar til studiet så hjælp ham med at finde en billig løsning istedet for han køber en stjålet bærbar til 1000kr han ved ik den kan fåes helt ny i elgiganten til 2000kr med garanti for han har aldrig overvejet at købe noget der...

Nu er der så et halvt år før jeg kan få en læreplads så håber lærepladsen ik blir tilvalgt alligvel for så er mit firma som jeg gik igang med under grundforløbet blevet en levevej istedet for skulle jo spendere alle timer uden for skolen i mit hjem så blev jo til en webshop lige pludselig for den kunne jeg drive uden at forlade mit hjem også keded jeg mig ik sådan og overvejde eet par bajer i wekkenden for at slå tiden ihjel for så var jeg jo røget i arresten resten af min afsoning vis de målte alkohol i min udånding...

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)