Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Heftig mængde spam indlæg mv. på WP portal

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har pludselig (fra den ene dag til den anden) fået et engelsk foretagende på nakken på min WP portal... ud fra ét domæne bliver der oprettet en række brugerprofiler, og derefter 100vis af indlæg i mit BBpress forum (hvis jeg da ikke får slettet profilerne inden). Derudover går det (hårdt) ud over min statistik. Hvis jeg kniber øjnene sammen og lader som ingenting, ser mine grafer fantastiske ud... :-) Men hvis jeg åbner øjnene og ser alt klart, kan jeg se, at de engelske hits er varm luft og ubrugelige i den store sammenhæng. 

Er der noget jeg kan gøre for at skaffe disse forstyrrende elementer af vejen...? Ikke i bogstaveligste forstand - men ud af mit WP univers!?

På forhånd tak.

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 66
Fra  Rasmus-Koelln.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dette er et velkendt problem i OpenSource fora, og en af de ting du skal sørge for er at få sat CAPTCHA på. Eventuelt gøre at brugeren første 3 indlæg skal godkendes af en admin før de kan poste på livet løs. Derudover kan man eventuelt indstille det til at brugeren skal vente et hvis antal sekunder eller minutter imellem hvert indlæg. Dog tror jeg ikke du behøver at gå så langt hvis du blot kræver CAPTCHA og Email godkendelse ved oprettelse. 

Held og lykke med at få ryddet op i det hele.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Mange tak for svar. CAPTCHA lyder som den rette vej at gå :-) Som du nok har luret, er jeg ikke "haj" - kan du anbefale et CAPTCHA plugin til wp? Eller er de alle gode...!?

Ift. trafik tænker jeg, at der nok ikke er så meget at stille op? Min portal henvender sig udelukkende til dansktalende brugere - disse kan naturligvis også findes i udlandet, men det er helt tydeligt at trafikken fra UK er kørt af robotter... må man bare finde sig i det!?

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde et tilsvarende problem på mit forum om elcykler. Så lagde jeg et spørgsmål på dansk ind i registreringsprocessen, og spammerne forsvandt som dug for solen. F.eks. kan du spørge om: "Hvad er det modsatte af forlæns?", og kineserne har ikke en chance.

Du må kunne gøre noget lignende på WordPress.

/Kjeld

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Firma-dyr... med nogen forsinkelse... mange tak for input! ;-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)