Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte et I/S, hvad skal der tænkes på?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere

 
Jeg og 2 andre er igang med at starte hosting virksomhed.. :)
 
Vi er alle 3 friske på det skal blive til en god virksomhed.
 
Det vi har snakket om osv, hvordan vi får startet som I/S selvskab, den ene af os er under 18, men skal stadig hva 33,3% at sige ;)
 
Hvordan laver man fx kontrakt,  hvis en af dem ville trække sig ud af firmaet, hvis vi bliver sure på hinanden eller sådan noget.
 
Det sker ikke, men alle mener jo det er en god ide at have.....
 
Nogen som kan fortælle lidt mere om formen I/S?
 
Mvh. Kasper Smith
 
Fra Denmark
Tilmeldt 27. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
 
jeg vil råde jer til at kigge på:
 
 
 
 
og I kan hente en standard I/S kontrakt her: http://www.startguiden.dk/kontrakt_virk/26735/1/0
- sørg for at have de forskellige paragraffer gennemarbejdet så der ikke opstår tvivl ved eventuel konflikt.
 
Det er meget vigtigt at I har alt det juridiske på plads, specielt I/S kontrakten, for der kan og vil altid opstå problemer et eller andet sted. Så tænk også over hvilke forholdsregler I skal tage jer hvis nettet går ned el. lign., hvordan i står overfor kunder mht. erstatingskrav osv., for når i starter I/S kan i blive ramt på jeres privatøkonomi og det er nok ikke det bedste som ung.
 
Og så vidt jeg husker skal en værge skrive under for personen under 18.

Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et hurtigti svar.

 
har du selv erfaring med I/S??
 
Kan du berette om nogle ting derfra?
 
 
Mvh. Kasper Smith
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
I et I/S er der ikke noget krav om kapitalindskud. Hver ejer hæfter personligt, med alt hvad du ejer og kommer til at eje - og ikke kun med den andel, du har skudt ind i virksomheden eller står som ejer af.

Du hæfter direkte og solidarisk, dvs. at kreditorerne kan vælge at søge krav dækket hos hvem af jer, de vil, uden først at søge dækning i jeres I/S. Der er visse skattefordele forbundet med denne virksomhedsform.

Det er en rigtig god idé at tale med en revisor eller advokat og få lavet en interessantskabsoverenskomst.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

En nem måde at få mere af vide er, at gå ned og tage en personlig snak med Skat. Da jeg for mange år siden startede mit første firma, sparede jeg mange penge på revisorer og advokater ved at gå ned til Tol&Skat og stille spørgsmål. Og, det er min erfaring at I får en defensiv, men ikke forkert, rådgivning. Og, det er måske ikke dårligt i jeres situation.
 
Men, generelt må jeg advare om I/S-selskabsformen. En vigtig detalje ved I/S''er er, at man hæfter solidarisk og personligt for al gæld. Så, hvis det går galt med jeres projekt, eller hvis en af parterne viser sig at være "upålidelig" - så kan I/S-konstuktionen vise sig at være slem uheldig. I stedet skulle I hellere se, om I ikke kan skaffe værdier nok til at starte et APS.
 
 
Mvh
 
 
Jakob
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Jeg kan da lige fortælle der måske ikke er det store nye tænkning i det..
 
Men simpeltehn at vi vil lave webhosting, webløsninger, udvikling med mere.
 
Vi er 16, 17(18 , 1maj) og 20)
 
Så vidt jeg ved skal der værdier for 125.000 til at starte A Prøver Skuigen op;)
 
Det bliver ikke i første omgang..
 
Det erjo heller ikke fedt, at der er 1 som ejer og de andre er ansatte..
 
Kan man uden videre bare smutte ind til tolv og skat?
 
De ligger nemlig lige ved siden af mit studie..
 
( smutter under dynen, vi skrives ved ;)
Fra Denmark
Tilmeldt 27. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg har selv et I/S sammen med 1 anden (var 4 i starten). Vi sørgede for at have alt gennemarbejdet og fik også lidt råd fra en advokat, bare for at være på den sikre side. Vi er heldigvis aldrig havnet i problemer internt, men derimod med en "leverandør", som vi dog havde sørget for at have kontrakt med og derved var vi sikre på at aftalen blev overholdt. Men vil også sige det afhænger hvilken branche man er i, for nogle brancher er mere risikofyldte og usikre at starte I/S i.
 
Så længe I/S kontrakten er på plads og I har styr på det juridiske (kontrakter o.l.) med hensyn til kunder, leverandører osv. så skal det nok gå, for så er der faste retningslinier for hvordan tingene skal køres hvis der opstår problemer.
 
Så mit bedste råd er: start ikke I/S op før alt juridisk er på plads, selvom i måske kun kan se guld og grønne skove p.t.

Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.

Fra Denmark
Tilmeldt 27. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/16/2006 11:23:51 PM Forfatter: Smith

Det erjo heller ikke fedt, at der er 1 som ejer og de andre er ansatte..

Der behøver ikke være 1 ejer når det er ApS, der kan i selv styre hvor meget i skyder ind hver og derved stå som ejere alle 3, blot der er min. 125.000 og der kan i fordele overskud o.l. som ved I/S.
 
Dato: 1/16/2006 11:23:51 PM Forfatter: Smith
Kan man uden videre bare smutte ind til tolv og skat?
 
Ja, i kan helt sikkert besøge SKAT, og hvis de ikke kan hjælpe jer så prøv et lokalt erhvervscenter.
 

Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)