Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor ser jeg antal søgninger på Adwords ord?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er "bange" for du blander tingene sammen ??

Nu er jeg ikke Adwords ekspert. da jeg ikke bruger det, men SEO

Men + og - mener jeg at kunne huske er ord/fraser man f.eks. vil eller ikke findes på ? Wink

F.eks. + gratis eller - gratis.

I mit eks. var det mere synomer man kunne findes på.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, altså for at undgå at dukke op hver gang nogen søger efter en uro sætter man +uro +baby. På den måde dukker man kun op hvis folk søger på sætninger hvor både uro og baby indgår (i samme sætning).

Derfor får jeg sorteret alle fra der leder efter uroer til voksne og undgår klik fra dem.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt !

Men det har intet med eksakte og fleksible søgninger at gøre Wink

Du blander fortsat tingene sammen.

SLUT herfra.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det ved jeg :) Men spørgsmålet var om det ikke bare var det samme man gjorde, bare på to forskellige måder. Altså om det ikke gav samme resultat i forhold til hvornår ens annoncer dukker op.
Men tak for dit svar.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Undskyld" jeg kunne alligevel ikke holde min "kæft".

Fleksible og eksakte søgninger bruges i forbindelse med overvejelser om, hvad man skal optimere på.

Eks. skal jeg dukke op på "maling af lejlighed" eller "maling af 3 værelses lejlighed".

Her er mange overvejelser at gøre sig både i forhold til organiske søgninger som Adwords klik.

Konkurrence, pris på klik m.m.

Det du taler om er ekskluderede søgeord/sætninger + - er i situationer, som man enten ønsker at dukke op på og ikke mindst ikke ønsker at dukke op.

Et ekskluderende eksempel kunne i mit tilfælde være, at jeg ikke ønsker at dukke op på "gratis" maling af lejlighed", men gerne dukke op på "maling af lejlighed".

Skulle jeg dukke op på ordet "gratis" skulle det i så fald være i forbindelse med "gratis malertilbud". Her kunne jeg så plusse (+) "gratis".

Sådan tror jeg det er. men har kun brugt det en enkelt gang i ca. 1 måned. for flere år siden. Behøver det ikke længere. klarer mig med SEO.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Århus
Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt setup for mig ville være 2+3 eksakte søgeord og 1+2 modificerede fleksible søgeord (søgeord med + foran hvert ord)

De eksakte søgeord, bliver kun vist når brugeren søger på præcist dette ord. Fx [billig vvs service i aarhus] hvorimod den modificerede fleksible søge ord blot kræver at hvert ord der starter med + er indkluderet i brugerens søgning fx +billig +vvs +aarhus

En typisk praksis, vil være at bruge modificeret fleksible søgeord til at genere mere trafik og derigennem identificere flere postitive og negative eksakte søgeord.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Iversen:
En typisk praksis, vil være at bruge modificeret fleksible søgeord til at genere mere trafik og derigennem identificere flere postitive og negative eksakte søgeord.

Hvordan finder du eksakte positive og negative søgeord Wink Ved den metode med modificerede søgeord.

 

Fra Århus
Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det brede søgeord har akkumuleret en hvis mængde data, kan du vælge det i adwords interfacet og se detajler om hvilke søgninger det blev vist imod.

Denne feature hedder "søgeordsdetajler" og giver indsigt i hvilke søgninger Google mener er relative til dine søgeord. Ud fra det vil du meget hurtigt kunne finde søgeord, som skal tilføjes som negative søgeord og andre som skal tilføjes som positive søgeord og igen andre, som kræver at du udbygger nye annoncegrupper til dem.

Denne feature kan bruges for alle type søgeord og er en af de stærkeste features i adwords, efter min mening, og vigtig at holde øje med.

Håber det hjælper!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)