Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side loader ikke hurtigt

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Det kan sagtens lade sig gøre at gøre et billed mindre uden at miste kvalitet, dette er kaldet lossless image compression, og der findes mange måder at gøre det på. Nogle mere effektive end andre.

Det må du endelig uddybe!!

Teddy 

 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Uddyb Lucas :D

Problemet i mit tilfælde er at jeg måske har 5 billeder i slideren, så skal den loade 5 store billeder. Det bliver meget tungt. Overvejer også at skille mig af med slideren, men jeg så helst at den kunne blive og billederne kunne fylde mindre.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Lucas - Hosting4Real:
Det kan sagtens lade sig gøre at gøre et billed mindre uden at miste kvalitet, dette er kaldet lossless image compression, og der findes mange måder at gøre det på. Nogle mere effektive end andre.

Det må du endelig uddybe!!

Teddy 

Billeder indenholder ofte exif data, som egentligt er data du kan fjerne.

Dataen du ofte kan have er ting som kamera model, timestamp, nummer, exposure time, flash, exif resolution, billed kvalitet etc, udover det ligger der en masse data omkring din gamma i billedet, som du kan bytte rundt på, ved at ændre gamma, kan du beholde kvaliteten af billedet, men du kan reducere størrelsen utrolig meget.

ved png billeder, kan du uncompress billederne, lave samme optimering, og så recompress det med en bedre compression metode, udover det kan du endda fjerne mimetype og colorprofile i billederne, først og fremmest fordi at colorprofile i billeder burde ikke eksistere hvis du bruger det for web. For det andet, fjerne mimetype fordi webserveren sender den alligevel baseret på extension - så her der spare du endnu bytes.

Jeg har lavet en optimeringsservice, der både kan lave lossless men også lossy compression - og rigtig mange billeder med lossless optimization, ser vi forbedringer på 24% gennemsnit, for nuværende 78.000.000 billeder, dvs ingen kvalitetsforandring, udelukkende fjernelse af data som ikke skal bruges.

Så du kan finde noget på lossless optimization, men at lave lossy optimizations vil altid være bedre ;)

Og det er utrolig nemt at automatisere services som dette, da det i sidste ende bare er beregninger og recompression etc.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er det du syntes din side loader langsomt??

Billederne i slideren er ikke vildt store, og burde fungere.

Totalen af siden er måske lidt til den gode side, men ikke alarmerende??

Det undre mig dog at den loader 17 stylesheets??

Teddy 

Fra København
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget et oprindeligt billed på 826kb. 

Ved at køre det igennem Smush it, giver det en reduktion på 39 kb. og lander på en filstørrelse på 787 kb.

Med Photoshop og den kraftigste komprimering, der giver acceptablel kvalitet lander det på 129 kb(Hvis det køres igennem Smush it kan det reduceres med 3 kb.).

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Resultatet på 129 kb.

Original på 826 kb.

Prøv og åben dem i hver sin fane og se om du kan se forskel??

Smush it giver ikke en nævnenværdig forskel i størrelse, slet ikke på det mest komprimerede billed.

Teddy

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:
Det undre mig dog at den loader 17 stylesheets??

Aner ikke hvorfor :-)

Har ikke en skid forstand på det :D

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Prøv og åben dem i hver sin fane og se om du kan se forskel??

Smush it giver ikke en nævnenværdig forskel i størrelse, slet ikke på det mest komprimerede billed.

Teddy

Nu er smushit heller ikke særlig god Stick out tongue

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Billeder indenholder ofte exif data, som egentligt er data du kan fjerne.

Det er jo så ikke komprimering, at fjerne den data, giver selvfølgelig noget. Men i forhold til et stort billed, er informationen en lille del af den samlede mængde data.

Har du nogle eksempler??

Teddy

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)