Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blev jeg chikaneret?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 96
Fra  iPhoneProdukt Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej!

Forleden dag blev jeg stoppet af en billetkontrollør i et S-tog. Hun spurgte om billet, og jeg viste den billet som jeg LIGE havde købt. Jeg var steget ind 2 stop før, og jeg havde derfor kørt de 2 stop på røven.

Hun ville så give mig en bøde (hvilket også er retfærdigt nok, selvom hun ikke kunne vide, om jeg lige var steget ind eller ej...)
Jeg skulle skrive mit fulde navn, adresse samt CPR-nummer, da jeg ikke havde nogen legimitation (udover bankkort, som jeg havde givet hende).

Men efter hun havde tastet informationerne ind, sagde hun til mig, at jeg enten kunne give de rigtige data, eller også ville hun ringe til politiet.
Jeg forstod det ikke, og jeg tjekkede derfor, om jeg havde skrevet det rigtige CPR osv - og det havde jeg.
Hun blev ved med at sige, at hun ikke kunne finde mig i CPR-registeret, så tilsidst sagde jeg, at hun bare kunne ringe til politiet (Jeg havde jo alligevel ikke gjort noget ulovligt...).

Jeg blev så tvunget til at stå af på en station, hvor jeg skulle stå og vente på politiet sammen med hende og en anden mand (også en togkontrollør, så vidt jeg kunne se).

Efter 10 minutters tid tog manden sin kontrollør-maskine frem, og kvinden bad mig (igen) om at få taget billede af min mobil. Jeg havde stadig ikke fået mit bankkort igen, og hun benægtede at give mig det. Uden at sige ét ord gav de mig den bøde, som hans maskine havde skrevet ud. De kunne altså pludselig GODT finde mig i CPR-registeret - eller manden kunne.

Jeg spurgte, om jeg måtte gå, og de svarede ja. Politiet var ikke dukket op, og det var der altså fra begyndelsen heller ikke brug for. Jeg stoppede derfor op i 2 sekunder og spurgte om, hvorfor jeg skulle stå og spilde tid på stationen, da det ikke var nødvendigt...

Mit spørgsmål var rettet mod kvinden, da det var hende, som havde ringet til politiet, men manden svarede, at politiet ikke gad se mig alligevel. Det undrede mig, for det var jo DEM - eller kvinden - som havde ringet til politiet. 
Manden forlængede sit svar ved at sige, at politiet åbenbart ledte efter mig, da jeg var 'kendt i området'. Han sagde også, at politiet havde kontaktet kontrollørene, og ikke omvendt. Ifølge manden havde politiet kontaktet kontrollørene, da de indskrev mit CPR-nummer.

Mens jeg ventede på stationen havde ingen af kontrollørene snakket i telefon, og jeg tvivler på, at kontakten til politiet foregår gennem SMS. 
Det er også mistænkeligt, at i det sekund som de udskrev bøden, ville politiet ikke se mig alligevel. Desuden ved jeg, at hvis politiet er ude efter en, må ingen andre vide det - ellers er det CHIKANE.

Derfor konkluderer jeg, at manden LØJ for at redde kvindens røv, da hun havde begået fejlen (Hun kunne ikke håndtere den ellers så smarte kontrollørmaskine).

Mit spørgsmål til jer:
Hvordan kan jeg anmelde dette? Jeg skal selvfølgelig betale bøden, men jeg vil stadig gøre alt for at trække kontrollørene med mig ned...


 

Billigt Apple Tilbehør til alle versioner af Apples mange produkter.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,1 stjerner givet af 8 person

Mit råd til dig:

SLET indholdet i dit indlæg, glem episoden, og kom videre. Det indlæg  er ufattelig dårlig reklame for dig og den hjemmeside du reklamerer for i din signatur.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har de ikke en kunde service / klage service på deres side ?

Hvis det er som du fortæller ville jeg da blive stik tosset.. Hvad bib bib bilder de sig ind.
Det er sådanne situationer hvor man gerne ville have haft et lille kamera på sig som havde optaget det hele.

At påstå at du er eftersøgt af politiet er dælme langt ude for ikke at i drømme sin fejl.
Håber du for dem ned med nakken, hvis det er som du siger :)

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. Nielsen:

Mit råd til dig:

SLET indholdet i dit indlæg, glem episoden, og kom videre. Det indlæg  er ufattelig dårlig reklame for dig og den hjemmeside du reklamerer for i din signatur.

+10000000

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har også prøvet at blive tjekket i deres maskine, der kunne de heller ikke finde mig. Jeg havde så heller ikke skrevet mit rigtige CPR nummer, fordi jeg på vej hvem fra en fest i nordsjælland havde fået stjålet min pung med militærrejsekort. Det troede de selvfølgelig ikke på, og jeg tænkte jeg var fandens smart ved ikke at skrive mit rigtige CPR nummer, indtil hun hev maskinen frem og tjekkede. Blev så også truet med politiet og skrev det rigtige bagefter og fik min bøde (som blev annulleret senere, fordi jeg jo havde ret til at rejse gratis, men havde mistet mit kort). Nå lang historie.

Udover det, er jeg enig med det første svar. Lad være med at bruge din tid på sådan noget, det bliver man kun en mere bitter person af. Hun har lavet en fejl, men passer iøvrigt bare sit job. At manden kommer med en røverhistorie er ikke så smart. Skriv evt. en klage til dsb hvis du gider bruge tid på det, og kom så videre.

Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 96
Fra  iPhoneProdukt Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim J. Nielsen:

Mit råd til dig:

SLET indholdet i dit indlæg, glem episoden, og kom videre. Det indlæg  er ufattelig dårlig reklame for dig og den hjemmeside du reklamerer for i din signatur.

Jeg tvivler på, at mine kunder stammer herfra, og desuden sælger jeg ikke nogle personlig udført services.

Billigt Apple Tilbehør til alle versioner af Apples mange produkter.

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Jeg synes du skulle se at få betalt din bøde. På mig virker du som en utrolig forkælet, måske endda usympatisk ung mand.

Betal bøden og opfør dig ordentligt i fremtiden.

Man kan undrer sig over hvordan du behandler dine kunder, hvis du da har nogen.

bb
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 96
Fra  iPhoneProdukt Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Har de ikke en kunde service / klage service på deres side ?

Hvis det er som du fortæller ville jeg da blive stik tosset.. Hvad bib bib bilder de sig ind.
Det er sådanne situationer hvor man gerne ville have haft et lille kamera på sig som havde optaget det hele.

At påstå at du er eftersøgt af politiet er dælme langt ude for ikke at i drømme sin fejl.
Håber du for dem ned med nakken, hvis det er som du siger :)

Det er, som jeg siger. De påstod at politiet eftersøgte mig - hvilket i mine øjne er chikane, da ingen andre end politiet må vide, hvem politiet eftersøger. Desuden er jeg ikke eftersøgt af politiet. Misbrug af magt...

Billigt Apple Tilbehør til alle versioner af Apples mange produkter.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

@bb.
Nu er det jo ikke bøden han klager over. Den tager han på sig.
At påstå at han er eftersøgt er squ under bæltestedet fordi de ikke er voksne til at sige undskyld jeg lavede en fejl.

Har du ikke prøvet at "glemme" at putte penge i parkometeret engang og pakere bilen gratis hvor man normalt skal betale ?
Prøvet at køre stærkere end du må etc..?

Klap li hesten

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Nu skal man naturligvis altid høre en sag fra begge sider, men at kalde det magtmisbrug !!

Trådstarter siger også jeg vil gøre ALT for at trække dem med ned.

Han skal se at komme videre, det er de små stød verden giver.

bb
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)