Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge en idé - men hvordan?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 114
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Egentligt burde jeg måske nok snart selv sidde med et svar, men i sagens kerne handler det om at jeg er god til at udvikle koncepter på baggrund af mine kreative ideer. Så sker der det at man har en ide, den er måske også visualiseret - men hvordan formidler jeg den videre?

Tager jeg kontakt til nogen og fortæller om min idé, hvordan kan jeg så ikke bare plante en idé hos modtager? Ja, der er fortrolighedserklæringer, men det er omstændigt og en barriere hæmmer og hvis nu man kunne simplificere tingene og stadig formidle idéen til modtager, hvor man kunne samarbejde idéen til en evt. fuldendt løsning og i sidste ende begge høste på den.... Men hvordan sikre jeg så min ide? - og ikke alt det der patent fis heller. For skulle jeg så søge patent på noget som i teori kunne videreudvikles med modparts viden og dermed gøre projektidé til noget "andet"...

Her må investorer, erhvervsdrivende med erfaring og opfindere eller nogen der sidder med det helt rigtige svar gerne byde ind. Guldsvaret søges og belønning må anses som værende et luft-skulderklap og en thumbs-up :)

De bedste hilsner
Christina fra www.hvaderlos.dk
Grafisk Designteknolog og E-konceptudvikler 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina
Forstår ikke helt hvad du ønsker.
Men et godt råd herfra nu du får mange idéer.

Vær ikke bange for at dele dem med andre og fortælle om dem.
Husk på der findes tonsvis af idéer, men det er altså udførelsen af idéen som gør forskellen.
Mange idéer og få handlinger.

Kom i gang med idéen. Fortæl andre om den. Find partnere som har andre kompetencer som kan supplere dig og få din idé ud over rampen.
Ellers ender du op med som 95% andre nemlig bare at have "den gode idé" og ikke handle!

Det er almindeligt man tænker "skide god idé den vil jeg holde tæt til kroppen og ikke dele den med hvem som helst".
Men vær ikke bange for at dele den. Det får du meget mere ud af. Feedback og måske din idé udvikler sig og dermed kan tilrettes.
Flere øjne er altid bedre.

Det var bare et godt råd herfra ,-)

De Bedste Hilsner
Ronni

 

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk omvendt.

Du har en ide, en ide er en løsning på et problem.

Hvis du fortæller om ideen fortæller du om løsningen på problemet.

Hvad med at dele din ide op, i de problemer den løser?

Beskriv problemerne, ikke ideen.

Når så du forhandler, så kan du drypvis kaste problemerne på bordet, ikke nødvendigvis i logisk rækkefølge, og stille spørgsmål som: "Ville der ikke  være penge i at løse det problem?"

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 114
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig rigtigt ronni - Nu har jeg bare én idé der er tegnet og skrevet - og det er jo fint, men bør denne bare sendes og så er denne dermed til vurdering, spredning eller hvad denne nu er? Jeg ved ikke hvad jeg prøver at fiske, men naivt kan det jo være blot at sende sin idé... Eller eller eller?

Ja, jeg er selv i tvivl og vil gerne høre om der er nogen der har forslaget til den rette måde at afsætte sine idéer på?

Tak for dit positive svar :)


mvh
Christina fra www.hvaderlos.dk

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina
Du skal ikke bare sende din idé ud til alle mulige.
Men beskriv din idé f.eks. her på amino så godt som du nu kan uden at gå i deltaje med økonomien osv.
Overordnet kan man altid fortælle om idéen / konceptet. Hvad er idéen?

Herefter kan du vurdere de svar og henvendelser du får og udfra det komme i dialog med interesserede og her sende din idé ud til dem.

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

To gode svar indtil nu. Problemet med at komme alt for drypvis er, at ikke ret mange investorer har tid til at sidde og lytte til lange drypvise åbenbaringer, men til de som har, og måske specielt til nogen hvis problemer din idé kan løse, er den god nok

Ellers er det som Ronnie beskriver, ofte sådan at idéer aldrig kommer ud at flyve, fordi ejermanden holder dem for tæt til kroppen. De fleste seriøse investorer (vel alle seriøse) får masser af idéer og vil sjældent uden at vide ganske meget skrive NDA under. Du må derfor kommer med så meget, at investor kan se det unikke, for at får fortrolighedserklæring

Ellers kommer investor til at skrive fortrolighed overfor en masse, investor i mange andre forbindelser kommer i berøring med, og bliver hæmmet.

Mange idéer bliver skudt ned i den fase de skal realiseres. Det kan ske enten ved, at de personer man tror ville være lykkelige ved dem, slet ikke mener at ha behovet, ved at de viser sig alt for dyre at udvikle, ved at de findes allerede i noget tilsvarende form og meget andet, og den del må man tage med og være glad for, når man åbenbarer lidt mere

Derfor - beskriv gerne alle de problemer idéen kan løse kort, konkret - og præcist - så investor får interesse nok til et møde. 

Beskriv også udvikling og dig selv og din egen indsats, for det er også alvorlige elementer i at sælge en idé til investor, producent eller partner. Du kan læse lidt om hvad der kan være godt at ha med - og bare plukke det du finder bedst her i INVESTERINGS ANSØGNINGS RÅD 

God vind med idéerne  vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Christina W. Sørensen:
en naivt kan det jo være blot at sende sin idé.
Ja du skal ha mere kontakt inden og selv præsentere - du kan ikke bare sende tegninger og ide ud i flæng

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskriv også udvikling og dig selv og din egen indsats, for det er også alvorlige elementer i at sælge en idé til investor, producent eller partner. Du kan læse lidt om hvad der kan være godt at ha med - og bare plukke det du finder bedst her i INVESTERINGS ANSØGNINGS RÅD 

Ja det glemte jeg lige. Det er som Cookie skriver lige så vigtigt at du beskriver dig selv. Hvem er du , baggrund, kompetencer, erfaring, alder.
Det vægter også i en samlet vurdering. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 114
Fra  Hvaderlos Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen - Ja, det er jo det jeg mener. Min interesse er måske ikke at skal drive ideen, blot udvikle den og lade den falde i de rette hænder, så jeg kan udvikle på næste idé. Jeg har rapport med undersøgelser og visualisering af koncept, med en problemm -> løsning tilgang. Jeg har snakket med folk som en del af det der er blevet til brugerundersøgelser... og konceptet har fået wauw-faktor... det er bare ikke lige sådan at jeg havde tænkt at det skulle være mig der skulle realisere den :/ 

Er rrigtig glad for jeres allesammens gode svar og jeg læser løbende op på dem :)

mvh.
Christina 

Fra Sorø
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Performanze by Boisen & Partners Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christina

Interessant problemstilling du sætter op. Generelt tror jeg ikke man skal være så bange for at dele, men der er jo altid en risiko... Mit bedste bud er at dele idéen i dit netværk, hvis du har nogle investorer eller lignende i dit netværk.

Jeg arbejder selv 20-30% af min tid som konceptudvikler, og det skaber mange kreative idéer (ikke alle lige gode), men det rykker ved tankegangen... Jeg bruger udelukkende mit netværk, og så er jeg så heldig at være i en virksomhed hvor der er plads til at arbejde med nogle lidt skæve projekter.

Amino er jo et godt netværk, og mon ikke du kunne få et godt råd eller to herinde, hvis du delte den i en PM.

Omkring det med at stjæle din idé, ophavsret osv - så er jeg faktisk lidt i tvivl omkring det juridiske. Der er vist noget med at hvis du kan påvise du er ophavskvinde til idéen og har informeret tidligt i processen, kan de ikke bare kopiere. Jeg er ikke jurist, men der må være en jurist herinde som kan hjælpe i den sammenhæng?

Det er kreativiteten som rykker os, så fedt du har idéer som kan vokse.

Så længe der ikke kommer en handling bag din idé er det jo bare en drøm, så del den og gør drømmen til virkelighed ;o)

Held og lykke

Emil Hejlskov www.performanze.dk 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)