Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge en idé - men hvordan?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Hejlskov:
Omkring det med at stjæle din idé, ophavsret osv - så er jeg faktisk lidt i tvivl omkring det juridiske. Der er vist noget med at hvis du kan påvise du er ophavskvinde til idéen og har informeret tidligt i processen, kan de ikke bare kopiere. Jeg er ikke jurist, men der må være en jurist herinde som kan hjælpe i den sammenhæng?

Der er ikke noget der hedder ophavsret på en ide. En ide er en tanke, og det har man ikke eneret på. Det er kun de ting man selv har skabt imens man realiserer ideen som man kan have ophavsret på.

Christina W. Sørensen:
det er bare ikke lige sådan at jeg havde tænkt at det skulle være mig der skulle realisere den :/ 

Hvis du ikke selv kan/vil realisere dem, tror jeg ikke du skal forvente selv at få noget ud af det. Du skal virkelig være heldig hvis nogen vil give dig penge/ejerandel i et projekt, hvis det kun er den indledende ide du kommer med. Ideen er normalt 1% af arbejdet, de resterende 99% er at videreudvikle ideen og gøre den til virkelighed.

En invester kræver typisk, at der som minimum er samlet et hold af de rigtige mennesker (med de rigtige kompetencer) der kan realisere ideen, før de overhovedet vil overveje at smide penge efter en ide.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke selv vil drive ideen, så er mit bud på at du vil have størst succes ved at kontakte spillere som allerede er i markedet som din ide henvender sig til. Nogle virksomheder vil sandsynligvis gerne betale for at få de nye inputs, og gør det evt. som det blev foreslået, beskriv overfor modtageren hvilke problemer din ide løser. Hvis de så er interesserede kan de købe din ide for x antal kroner.