Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandske domæner (.ES)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Tokyo
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Er der en flink person her på Amino som kan hjælpe mig med at forstå rettighederne vedr. udenlandske domæner, og måske fortælle hvad man skal være OPS på når man bestiller?

Jeg ved at man i Danmark "kun" låner domænet gennem dk-hostmaster - og da jeg bestilte mit .dk domæne i tidernes morgen, fik jeg et pænt stykke papir tilsendt hvor der stod at det nu var "mit".

Hvad med .ES domæner? Har Spanien et firma tilsvarende dk-hostmaster som sidder med ansvaret for deres domæner eller hvordan fungere det? - og modtager jeg et stykke papir med "ejerskab" over domænet fra Spanien?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg nu endelig er ved at være klar til at oprette en hjemmeside til vores lille butik på Mallorca, og dertil skal jeg bruge et .ES domæne. Men hvordan ved jeg at det er mit domæne når jeg har bestil det? (og hvem er bedst at bestille det igennem. - priserne på .es fra GoDaddy, til priserne hos danske udbydere, er der flere hundrede kroners forskel)

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med dette da jeg ikke har tid, lyst mm. til at blive snydt :-)

Venligst

Aki

 

 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi registere .es domæner f.eks, bliver domænet registeret i dit navn, dvs. det er dit domæne - du skal stadig underlægge dig de forskellige trademarks der eksistere - men du vil stå som ejer, ligesom du gør ved et .com domæne.

Prisen ved os ligger på 85kr per år, men du kan sikkert finde det billigere andre steder Smile

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Tokyo
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Når vi registere .es domæner f.eks, bliver domænet registeret i dit navn, dvs. det er dit domæne - du skal stadig underlægge dig de forskellige trademarks der eksistere - men du vil stå som ejer, ligesom du gør ved et .com domæne.

Hej Lucas

Tak for svar.

Jeg har aldrig registreret et .com domæne - så det kan jeg ikke helt sammenligne med. Men, for man login til en side som dk-hostmaster, bare i Spanien, eller har Spanien ikke sådan et firma til deres domæner? Og hvem er man i bund og grund registreret ved?

Aki

 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Aki:

Jeg har aldrig registreret et .com domæne - så det kan jeg ikke helt sammenligne med. Men, for man login til en side som dk-hostmaster, bare i Spanien, eller har Spanien ikke sådan et firma til deres domæner? Og hvem er man i bund og grund registreret ved?

Et eksempel:

Du køber domain.es hos en udbyder - denne udbyder er den der vil stå for fornyelse af domænet i fremtiden, det er også dem der fortæller nic.es (dem der står for .es domæner), hvad navneservere der skal bruges.

Du får intet login til nic.es, da du gør redelegering af domæne via dem du har købt domænet hos.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Tokyo
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Et eksempel:

Du køber domain.es hos en udbyder - denne udbyder er den der vil stå for fornyelse af domænet i fremtiden, det er også dem der fortæller nic.es (dem der står for .es domæner), hvad navneservere der skal bruges.

Du får intet login til nic.es, da du gør redelegering af domæne via dem du har købt domænet hos.

Mange tak for hjælpen.

Aki 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)