Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

5 (nej mange) ting jeg ikke ved om video

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har brug fro nogle gode råd om køb af videoudstyr, der ikke koster spidsen af en jetjager!

Jeg skal optage videoer med makeuplægning, som skal ud på min hjemmeside og i nyhedsbreve.

Ved ikke hvilket udstyr/mærke, jeg skal bruge. 

Jeg har brug for noget, der er nemt at betjene med god farvegengivelse, som kan oplades til YouTube umiddelbart (eller andet medie)

Har et gammelt camera med film, som IKKE kan bruges (og faktisk aldrig har kunnet - ØV) , så jeg har brug for hjælp.

Kan nogen hjælpe?

Marianne

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Marianne Roulund:
Jeg har brug for noget, der er nemt at betjene med god farvegengivelse, som kan oplades til YouTube umiddelbart (eller andet medie)

Hej Marianne

Det lyder ikke som om du skal have gang i det helt fuldstændigt vilde produktions-selskabs-niveau look, uden det dog skal være amatør agtigt.

Hvis det var mig der skulle i gang med det, så ville jeg forsøge mig med noget så simpelt som min iPhone i den store HD. Den har et ganske udemærket kamera.

Så ville jeg satse mere på belysningen — at få sat et par gode projektører op (1000 watts pærer fordi video som oftest skal bruge mere lys) og så lave lidt efterbehandling af farverne i et gratis video editing tool. Både Windows og Mac har noget indbygget.

Det ville jeg starte med, for at se om det kan ramme niveauet jeg søger.

:)

/ Brokop

http://brokop.com/

Fra Nærum
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder som en god ide. Og det var faktisk også det, jeg forestillede mig.

Har Samsung Note 8000 og en Galaxy 2, meeeen jeg har brug for et stativ, så kameraet er stille.

Har et fint stativ til video/kamera, men mangler noget til at sætte tabletten fast med. Nogen ide,

Og PS Tak for dit fine svar

Mange hilsener

Marianne

Fra Nærum
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lidt som muligt

Fra Nærum
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Prøver lige at svare her, da lynsvar vist ikke helt rigtig går til dig - er lidt ny her :)

Og du har faktisk ret - med hensyn til looket :-)

Og her kommer så det oprindelige svar

Det lyder som en god ide. Og det var faktisk også det, jeg forestillede mig.

Har Samsung Note 8000 og en Galaxy 2, meeeen jeg har brug for et stativ, så kameraet er stille.

Har et fint stativ til video/kamera, men mangler noget til at sætte tabletten fast med. Nogen ide,

Og PS Tak for dit fine svar

Mange hilsener

Marianne

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne

Et godt spørgsmål. Jeg gør selv det til egne mindre projekter til mig selv, at jeg benytter mig af totalt autodidakte ting som gaffa-tape, ståltråd, papkasser, stole med puder etc. etc. Her er det kun fantasien der sætter grænser.
Det kommer sig ikke så nøje — det vigtigste er lyset og vinklen og at kameraet står stille. Du behøver jo ikke bruge kamera-stativet, hvis der ikke er 'rystelser' ved siden af kameraet.
(Og hvis der er problemer med rystelser vil jeg anbefale dig at prøve Final Cut X trial versionen. Den er super fed og intuitiv og de har en meget fornuftig 'stabilizer' til rystede billeder. Og den rigtige version koster kun 1.999 — hvilket er meget billigt for så lækkert et stykke software.) 

Igen; jeg går ikke ud fra at det skal være en totalt high-end produktion med de vildeste post production effekter, så det er derfor jeg tør tillade mig at anbefale den slags småforkølede løsninger :)

// Brokop

http://brokop.com/

Fra Nærum
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brokop,

tak for dine fine svar. Jeg vil prøve, om jeg kan få stablet puder op :-)

når du skriver 100 watt - kan halogen lys bruges?

Og hvad er dette: Final Cut X trial?

Marianne

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marianne

Jeg skrev ikke 100 watt men 1000 watt. Meget vigtigt...! :-)

Final Cut er et video redigeringsprogram. Du kan downloade en gratis trial her:
http://www.apple.com/finalcutpro/trial/

Det virker dog kun til Mac.

Umiddelbart vil jeg ikke anbefale en almndelig halogenspot, da de ofte ikke har en farvegengivelse hvor de får alle farver med. (Lidt ligesom sparepærer giver et 'koldt' lys fordi de slet ikke har potentialet til at gengive alle de lyspartikler solen gengiver. Det er der egentlig ikke nogle pærer der kan, men de bedste kommer tæt på.)



http://brokop.com/

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Og når det kommer til lys, så er det nok her du kommer til at bruge dine surt sammensparede skillinger. Et godt kraftigt lys med en ordentlig farvegengivelse er ret vigtigt.

Jeg ville forsøge på dba eller andre hobby forummer med brugte artikler. Vigtigt er det dog at det skal være spots til video kamera og ikke almindeligt kamera. Et almindeligt kamera skal normalvis slet ikke bruge en så kraftig lyskilde, da man ofte bruger flash / blitz her.

Du kan også lejel - bla. hos ebh - men da jeg ligsom kan fornemme at det er et kontinuerligt projekt, bliver det nok for dyrt i længden.

http://brokop.com/

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)