Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på hjemmeside

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Kidstoria Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg har sitet Kidstoria.com som sælger personlige børnebøger i England, Tyskland og Danmark. Selvom produktet nok ikke rammer målgruppen her på Amino 100% - håber jeg I vil kigge forbi og give noget feedback i forhold det mere tekniske.

Det kunne være fedt, hvis I kunne pege på nogle områder, som jeg bør arbejde på i forhold til fejl, SEO, design etc.

Håber I vil komme med ris/ros, ideer, osv. LinkKidstoria


Venlig hilsen

Jesper Andersson
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Først og fremmest flot side! Men jeg har da lidt input til dig: 

1. Synes ikke din forside kommunikerer budskabet. Det tog utroligt lang tid, at finde ud af, hvad din side egentlig tilbyder. Det skal stå soleklart for den besøgende efter 0,3 sekunder præcist HVAD du tilbyder og HVORFOR jeg skal bruge tid(og penge) på det. I virkeligheden er det mere klart på den knap så flotte underside: http://www.kidstoria.com/?q=da/books 

2. BØRNEbøger - du nævner nærmest ingen steder på din side, at der er tale om BØRNEbøger, blot bøger... Både SEO mæssigt og for den besøgende vil det hjælpe på forståelsen. 

3. Få et link i din menu til forsiden. Det er irriterende at skulle lede efter det(selvom de fleste godt ved, at man normalt kan klikke på logoet).

4. SEO: Meget mere tekst! 

5. SEO: Du skal arbejde med dine title tags. Jeg vil bruge Thomas Rosenstands glimrende analogi: Forestil dig, at du af trafikstyrelsen kvit og frit har fået lov til at hænge et kæmpe banner op på tværs af Køgebugt motorvejen til evig tid - du må bare kun skrive 65 tegn på det! De 65 tegn skal være den bedst skrevne reklametekst for dig overhovedet muligt. Sådan skal du tænke, når du skriver dine title tags...

6. SEO: Du har sindssygt mange sider indekseret i Google, 1920 for at være helt præcis. På trods af 3 sprog, så er det ret mange det begrænsede indhold på dine sider taget i betragtning. Det skyldes at din indkøbskurv, brugerkontosider samt mærkelige sider som den her: http://www.kidstoria.com/?q=da/node/19 er indekserede. Få sat noindex på alt det, der ikke har reelt unikt indhold.

Det var lige lidt input herfra.

\Mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Kidstoria Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Mange tak for dine meget brugbare kommentarer!

Mvh
Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Andersson:


Håber I vil komme med ris/ros, ideer, osv. Link: Kidstoria

Jeg er enig med Mikkel omkring budskabet, som ikke beskrives klart nok. Du kunne f.x skrive én linje under logoet, der forklarer konceptet.

Der er ingen grund til, at "Login" delen fylder så meget på forsiden. Lav det om til et link ved siden af handelsbetingelserne i bunden.

Savner nogle kontaktoplysninger i bunden i stedet for det der copyright. Skriv virksomhedens navn, adresse, e-mail, cvr-nummer etc.

På "Om os" siden savner jeg nogle informationer om, hvem der står bag konceptet og grunden til konceptet er startet. Få også et billede eller video ind, som skaber noget tryghed.

På kontaktsiden ville jeg få "Ordredato", "Ordrenummer" og "Emne" væk. Boksen, hvor jeg skal skrive kommentaren står lidt mærkeligt i højre side. Få styr på det. Overvej igen at få et billede ind på denne side. Hvem får jeg fat i, når jeg skriver? Få også en e-mailadresse og evt. telefonnummer ind på siden, så jeg ikke behøver udfylde formularen. 

Få "FAQ" lavet om til "Spørgsmål og svar". Ikke alle ved, hvad FAQ betyder. 

Jeg vil anbefale dig at få foretaget nogle brugertests på flowet, hvor kunderne skal lave bogen eller kortet. Der er rigtig mange forskellige steps kunden skal igennem, før han/hun kan handle, så det er vigtigt, at det er så brugervenligt, som overhovedet muligt.

I check-out flowet har du en checkbox med tilmelding til nyhedsbrev. Giv alle besøgende mulighed for at skrive sig op til nyhedsbrevet, også dem der ikke køber noget, så få det ind på alle sider og ikke kun i checkout flowet.

Du bør også lave siden responsive, så den virker optimale på smartphones og tablets. 

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Kidstoria Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Tak for feedback. Det er virkelig fedt med så konkrete inputs.

mvh

Jesper

Fra Dublin
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Sjovt koncept Smile Har kun tid til at kigge på din forside, så jeg kan ikke kommentere på undersiderne.

Jeg ved ikke om du har opdateret din hjemmeside siden kommentarerne i går, for jeg kan ikke se, at hjemmesiden ikke fortæller budskabet med det samme. "Lav din egen personlige bog" i store, lilla bogstaver, efterfulgt af en mere uddybende tekst, gør det nemt at gennemskue hvad hjemmesiden handler om. Jeg er dog enig i, at den ikke formår at fortælle hvorfor, man bør købe en personlig bog. 

Kundeudtalelser - med billeder - ville se godt ud på forsiden. Det er nemt og gratis at implementere, og er en nem måde at skabe tillid mellem køber og sælger.

Jan Elmar Sørensen skrev at login-delen fylder for meget, det er jeg helt enig i. Du kunne evt. fylde noget af pladsen ud med noget info om virksomheden, gerne med et billede af dig selv.

Mikkel Kongsfelt skrev at du bør nævne børnebøger noget mere på forsiden, - hvis du da gerne vil findes på dét søgeord - det er jeg også enig i.

Det var en lidt kort analyse, men jeg håber du kan bruge det til noget. Held og lykke fremover Smile

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Synes konceptet er godt lavet og systemet er velfungerende.

Webdesignet synes jeg trænger til mere kærlighed og nye overvejelser.

Hvis du kun har to menu punker på hjemmesiden kan det udarbejdet på en anden måde. Der er alt for meget tomhed i det nuværende design. For neden har du en stor kasse med login. Der er igen alt for meget tomhed og man kunne overveje putte login/opret brugere osv. Op i toppen og fjerne hele login delen for neden da det skaber en ubalance med alt det tomme plads. Footeren, den nederste del af hjemmesiden synes jeg mangler lidt. Og synes ikke om en typografi med serif passer til stilen.

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke god til alt det med Seo m.m. Så alt det vil jeg holde mig fra at skrive om, da jeg som sagt - ikke aner det vilde om det.

Men jeg vil komme med lidt kommentarer omkring det visuelle m.m.

Jeg er HELT vild med dit site, og dine bog-produkter. Men nu er jeg også både mor og bog glad, så Jeps, jeg er liiige i målgruppen. Har faktisk købt noget lign til min søn, det var dog en personlig cd til barnet. Så til at starte med vil jeg sige at dit produkt er SUPER i mine øjne.

Når man kommer ind på hjemmesiden, så ser man et lækkert site, med friske dejlige farver. Men MEN MEN... Synes alligevel forsiden er lidt "mangelfuld"... og jeg ved godt at man kan se bøgerne under fanen "books".. Men ville være lækkert at få et billede af bøgerne ud på forsiden også, og så lidt info om at man kan få 4 forskellige slags bøger.

 

Mht. kort, så er der denne fine boks på forsiden omkring gratis e-Cards, dette er også fint nok - men da jeg trykkede ind blev jeg (glædeligt) overrasket over at man faktisk også kunne få dem i trykt version. Dette burde fremgå tydeligere af forsiden. Og jeg ville også få lagt et billede på af disse kort på forsiden - for det billede der bliver brugt pt. under e-Cards indbyder altså ikke til at man skal trykke på det.. Af en side med så fede farver og så "festlig".. Så synes jeg faktisk lige den e-Cards boks er lidt kedelig billedemæssigt. Hvorfor ikke få lagt det kort med piraten ud på forsiden og evt. nogle flere? Du skal jo fange kunden, og det tror jeg bedst du gør ved at få ændret lidt på de ting.

 

Det var bare lidt feedback fra mig :) Har tilføjet dit site til mine favoritter. Haha.. Og hey, jeg har sitet/bloggen www.min-babymad.dk (her skrives der også om andet end babymad) så du må lige sige til hvis vi skal slå hovederne sammen ;-)

 

Pøj pøj med sitet :)

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Kidstoria Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres kommentarer - det er virkelig fedt, at få nogle inputs til den videre udvikling af sitet.

Jesper 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)