Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bryllupsplanlægger, hvad tror I?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skriver fordi jeg har gået med en lille drøm i maven længe nu :) Men vil lige høre jer hvad I siger... Jeg kunne så godt tænkte mig at opstarte som bryllupsplanlægger. Men tror I der er et marked for det nu?? Er vi ikke snart over den krise, så folk vil bruge penge på dem selv? :) 

Måske jeg søger en der går med samme drøm, og vi kunne slå os sammen om det.

Med venlig hilsen 

Lina

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et marked - spørgsmålet er vel nærmere, om du er dygtig nok til at positionere dig og dermed har en fremtid indenfor branchen.

Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Jacob. 

Det er jeg ;) 

Kender du noget til bryllup branchen eller?

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lina,

Jeg kender intet til bryllupsbranchen, men svaret på dit spørgsmål er ganske enkelt:

Prøv!

Såvidt jeg lige kan lure, så er bryllupsplanlægger et job, som du kan afprøve markedet for uden at sige dit nuværende arbejde op, og det er absolut den bedste måde at få fundet ud af om der er et marked, og - ikke mindst - om du er i stand til at komme ind på markedet.

Få lavet en hjemmeside (kan sagtens være en du laver selv eller for meget billige penge) og nogle visitkort, og tag rundt nogle steder hvor de potentielle kunder er.

For at få nogle referencer, så start gerne med at tage fat i familie og venner - hvis du ikke kan overbevise dem om at bruge dig, så kan du nok slet ikke overbevise fremmede om at bruge dig. Overfor familie og venner ville jeg dog indledningsvis tage en meget lav, eller ingen pris, for din del af arbejdet, da det først og fremmest drejer sig om at få rutine med opgaven og nogle gode referencer. Husk derfor at tage en masse billeder og få et par citater fra brudeparret og gæsterne bagefter, gerne måske en smule video, smid det på hjemmesiden og brug det som udgangspunkt for de næste kunder.

Så ja, bare kom igang :-)

/Mads

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Buch Stage:
Såvidt jeg lige kan lure, så er bryllupsplanlægger et job, som du kan afprøve markedet for uden at sige dit nuværende arbejde op, og det er absolut den bedste måde at få fundet ud af om der er et marked, og - ikke mindst - om du er i stand til at komme ind på markedet.

Det tror jeg ikke på. For de fleste kvinder er bryllupsdagen en af de vigtigste dage i deres liv. Jeg vil tro det er relativt få der vælger at bruge en bryllupsplanlægger og dem der gør, vil sandsynligvis aldrig bruge en der ikke har stor erfaring, fordi de ikke vil gamble med om dagen bliver en succes. Man skal nok forvente at skulle være tilgængelig for kunden 'hele tiden', så duer det ikke hvis man mellem 8-16 er på et andet arbejde og ikke tager telefonen.

Jeg vil tro vejen frem her, er at finde et arbejde hos en eksisterende bryllupsplanlægger i et par år - eller evt. et relateret job f.eks. indenfor 'events' (fester, runde fødselsdage, eller lign.), så man kan dokumentere og opbygge erfaring med den slags. At 'tage den fra hoften' og opbygge erfaring tror jeg slet ikke vil fungere som bryllupsplanlægger.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Mogenshøj:
Jeg vil tro vejen frem her, er at finde et arbejde hos en eksisterende bryllupsplanlægger i et par år - eller evt. et relateret job f.eks. indenfor 'events' (fester, runde fødselsdage, eller lign.), så man kan dokumentere og opbygge erfaring med den slags. At 'tage den fra hoften' og opbygge erfaring tror jeg slet ikke vil fungere som bryllupsplanlægger.

Må også indrømme jeg tror dette er den helt rigtige vej ....

Hvis vi havde budget eller lyst til en planlægger ville der bestemt blive kigget kraftigt på referancer og erfaring, det er en dag der bare ikke må gå galt.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi brugte en bryllupskoordinator til vort bryllup sidste år, og det var noget der gjorde det hele en del nemmere. Vi tog selv de store kontrakter, men mange mindre ting blev forhandlet af koordinatoren, og vi fik nogle gode priser og løsninger på mange ting. Så det var absolut en positiv oplevelse.

Men det gav mig også indblik i, at det ikke helt er så nemt et job. Men hvis man har netværket i branchen, og er en hård forhandler, skal der nok være mulighed for at kunne klare sig.

Men mange brudepar skal nok overbevises i værdien, og ikke bare se det som en omkostning. Det ved jeg ikke hvor vanskeligt er.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil gøre dig nogle forhåbninger kan du starte med at udfylde din profil så man ved mere om dig og ikke mindst om du sidder på bornholm eller i hirtshals.

Det skriver jeg da jeg tjekkede, for har har nok været ude til godt 250-260 bryllupper indenfor de seneste 7 år, så kender en del til hvad der er godt, skidt, anderledes osv. Men når man ikke kan finde information om hvor i landet du ligger m.v. eller anden information virker det lidt useriøst... felterne er netop lavet til at kan udfyldes fremfor at efterlade dem tomme. 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil også foreslå at du starter gratis op, både for at få opbygget en referenceliste og for at få skabt netværket. Hvad med f.eks. at tilbyde gratis bryllupsinspiration i hele 2013? Folk kan kontakte dig med dine ønsker, og du sender dem så et par sider med inspiration, menuforslag (inkl. priser) og så videre, og hvis de bider på og vil gøre brug af betaler de for din service (det er jo dig som der har kontakterne til catering, det foreslåede sted osv. så hvis de vil have det beskrevne er det nemmest at betale dig en skillling for din service).

Alternativt kan du starte op med at skrive om bryllup, lav en gratis guide til alt man skal huske til et bryllup, hvordan man finder de rigtige leverandører, moderne ideer til at gøre brylluppet unikt osv. Bagerst skriver du så: Skrevet af Lina - bryllupsplanlægger - gør dit bryllup til en drøm, og herefter dit telefonnummer. Hvis din guide (eller evt. blog) er god nok skal der nok være nogen som vil betale for at du laver noget der er endnu mere unikt end det de selv kan komme på.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

LinaThu:
Jeg skriver fordi jeg har gået med en lille drøm i maven længe nu :) Men vil lige høre jer hvad I siger... Jeg kunne så godt tænkte mig at opstarte som bryllupsplanlægger. Men tror I der er et marked for det nu?? Er vi ikke snart over den krise, så folk vil bruge penge på dem selv? :) 

Jeg tror ikke på at der er et marked for den slags....desværre. Jeg er klar over, at det er temmeligt udbredt i fx. USA, men i DK er alting bare mindre overdådigt. Jeg har været tjener fuldtid/deltid de sidste 15 år, og har serveret til et utal af brylluper........Tendensen er meget, ihvertfald hvis man vælger at holde det ude, at bryllups stedet arrangerer det meste......Menu, musik, kage, underholdning, selv fotograf osv osv....det hele kan arrangeres af spisestedet.

Det er rigtigt at der skal købes kjole og ringe (Men vil bruden ikke gerne selv så for det?), der er en kirke der skal bookes og den slags.....men i det store og hele tror jeg bare ikke, at der er særligt mange i DK, der holder så overdådige brylluper, at der ligefrem er brug for en til at planlægge det for dem......ikke én gang på de 15 år, er jeg stødt på et brudepar med en "wedding planner".

Jeg vil tro, at din virksomhed skal udbyde andre arrangemener/events også, for at kunne løbe rundt.....

Natasha

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)