Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesideniche om børs/finans - ideer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er en 17-årig gut, der bare brænder for alt, der har med investering i værdipapir at gøre.
Derfor vil jeg nu gerne lave en hjemmeside, hvor børs/finans skal være det store emne.
Dog kan jeg ikke konkurrere på at skrive artikler om nyheder, da sider som Børsen og NPInvestor 100% vil have alle nyheder oppe før mig.
Derfor skal jeg skille mig lidt ud fra mængden som en slags niche og derfor køre/slå på noget andet.

Derfor ville jeg høre, om i eventuelt havde nogle ideer til, hvad indholdet på siden kunne være og eventuelt domænenavn dertil?

Mvh Mathias :-) 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

opper lige

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dig der brænder for det, så hvorfor så ikke starte ud med at blogge om det du ved noget om, efterhånden vil du så finde ud af om det rammer et publikum, og om du gider at fortsætte.

finansstuff kræver en masse førstehåndsviden hvis det er i aktualitetsområdet, det kan du ikke gabe over.
men du kan bruge alle de tilgængelige medier til at gå i dybden med dine egne analyser.

lav f.eks. et index over kinas markedsandele de sidste tyve år, hvor der er sket de største tilvækster, hvor de næste må forventes, hvor der må forventes afmatning etc. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har i 90´erne været børsmægler og haft en høj post i et olieinvesteringsfirma i USA.

Dengang var det historierne der fangede kundens interesse og ikke nyheden.

Et eksempel : en medicinal virksomhed var blevet sagsøgt , og havde hensat 1 milliard i en valuta , til dækning hvis de skulle tabe, da de vandt - tjente de en formue på omvekslingen til en anden valuta, da der i deres land havde været en devaluering.

Hvis du lavede en side uden nyheder , men hvor du beskrev alt det der ligger bag en virksomheds valg af finans instrumenter.

Havde en komplet ordbog , med en dyb forklaring om aktier,optioner,obligationer - herunder foto som viser udviklingen fra de første aktiebreve og frem til den electroninske udgave.

Beskrev hvordan et prospekt er bygget op, om aktieemission og udvidelser, om tegningsaftaler, aktionæroverenskomster, bestyrelses sammensætninger og arbejdsområder.

Du kunne bygge siden op til at være et værktøj til iværksættere , med tjekliste over hvad de skulle klargøre inden de gik til en Advokat ved opstart.

Kig på Amino Kapital og Crowdfunding , måske kunne du lave noget tilsvarende :

Du kunne nøjes med at skrive artikler om dem der fandt finansering, og følge deres udvikling - idet det er en meget lille del af dem der ansøger om ´kapital der finder den der , eller omvendt kunne du skrive om dem der ikke fik - og beskrive hvad det skyldtes - så fejl og nederlag kan vendes til noget positivt

Jeg har rigtig mange idéer , kontakt mig gerne på clausweywadt@outlook.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Det der interesserer almindelige småinvestorer er information om de virksomheder de har købt aktier i.

Klaus Riskjær startede som bekendt Børsinformation da han var 16 og det gik rigtig godt.

Virksomhedernes hjemmesider og informationer om sig selv til medierne er varm luft og candy floss og gør ingen hverken klogere eller rigere, så jeg vil foreslå du starter der:

Hvad vil fx Danmarks mange daytradere godt vide om fx danske virksomheder...

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Kock:
Derfor ville jeg høre, om i eventuelt havde nogle ideer til, hvad indholdet på siden kunne være?

Det kunne være interessant, hvis du startede en blog, hvor du skriver om dine holdninger til forskellige selskaber, udviklingen på markederne, finansielle problemstillinger mm.

Mathias Kock:
og eventuelt domænenavn dertil?

Du kan få hjælp til navnet i Martin Thorborgs videoer:

''

" target="_blank">Sådan vælger man et godt firmanavn''.

'&feature=relmfu" target="_blank">'Der er en grund til du ikke kan finde på navnet''.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange inputs! Der er helt sikkert noget, jeg kan bruge!

Jeg har netop bestilt domænenavn og webhotel, men jeg mangler stadig en smule ideer til indholdet.

Lige pt vil jeg gerne have aktie- og markedsanalyser, blogs om diverse emner og aktietip. Har i eventuelt lidt mere? :)

//

Mathias 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror også som andre har nævnt at starte med en blog er en super god ide, hellere starte lidt mindre med ting der er gennem bearbejdet syntes jeg.

På den måde kan du helt sikkert med tiden få nogle der følger bloggen, og høre dem lidt omkring hvad de savner ved andre sider.

Held og lykke med projektet uanset hvad Yes

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)