Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfri porto postdanmark, gælder også til udland?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige være sikker før jeg begynder at bogføre dette.

Når pakker sendes til private udenfor Danmark, så er der heller ikke moms på porto? iflg. udlægsreglerne. Altså det gør ingen forskel om det er DK eller udland?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
det er vel ikke så enkelt at der ikke er moms på porto når man sælger. Der er ikke moms på porto når man køber frimærker og derfor ikke moms at fratrække, og bruger man udlægsordningen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html
så er der heller ikke moms på ved salget men hvis man ikke bruger udlægsordning, så er der i DK og udlandet lige som der er det ved fortjeneste på portoen under udlægsordningen
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan se i din aftale med Post Danmark eller på tidligere fakturaer, om du pålægges moms af fragten. Jeg vil tro, at du skal betale moms af din fragt af varer til udlandet.

Hvis ikke du skal betale moms heraf, kan du fakturere dine kunder uden moms, jf. udlægsreglerne som John nævner - se f.eks. Sådan sparer du momsen på dine fragtomkostninger til Post Danmark.

Uanset hvad er det dog vigtigt, at du på din faktura til dine kunder skriver tydeligt, at din fragt ikke er momsbelagt.

Mvh

Anders

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)