Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd mod flyskræk

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Min drøm er at blive iværksætter i Australien, og jeg bor i Danmark. Men jeg er flyskræk. Er bange for at flyet falder ned. Vil i ikke hjælpe mig med at komme af med skrækken for at flyve, da det irreterrer mig gevaldigt, at når jeg skal finde rejser skal det være de lande, hvor det tager kortest tid at flyve til. Har aldrig været udenfor Europa og det længste jeg har været væk er Barcelona. Kan i skrive lidt om, hvorfor I ikke er fæyskrække, og vad der gør i ikke er bange for at flyve.

Mvh
Mathias
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der dør flere i bilulykker end flyulykker og at flyve er en rigtig sikker måde at transporterer sig. Hvis du kører til et sted langt væk i en bil, har du større chance får at dø end hvis du flyver.

Det er ikke så farligt - jeg har været ret langt væk med fly og jeg har aldrig oplevet det mindste. Lad være med at tænk over det, så skal det nok gå.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var måske lidt hårdt sagt Hedam - der var en masse "dø" i det  ;) 

Men det jeg gør, er at jeg har en masse ting med op i flyet, såsom blade, ipad, mobil med musik, og hvad du ellers lige kan komme på så du har noget at kunne holde dig beskæftiget med mens du flyver! :) Det er med til at distrahere dine tanker væk fra det at have flyskræk! 

Samtidig er det også en god ide og prøve og se om man ikke kan sove flyveturen væk! De fleste gange hvor jeg har været oppe og flyve, så kommer der f.eks. også mad (elendigt) men det kommer, også sidder man og spiser - det tager måske ½-1 time så, kan du sove 1 time høre musik eller spille i 1 time - tiden går faktisk relativt hurtigt hvis du holder dig selv beskæftiget! 

De allerbedste solrige hilsner

Mads Grønning

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads

Tak for dine gode råd. Men jeg kan aldrig sove oppe i et fly, me. Det er jo nok fordi mine tanker er fyldt med alt det onde.

Du må have det godt

Mathias
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sovepille :)

Men ellers, hvis det er virkelig slemt, så findes der jo proffe behandlere til den slags..

 

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ulykke for hver 2,7 mio. flyvninger. 

Zoomer man ind på fly bygget i den vestlige verden, så indtraf der i 2012 én flyulykke for hver fem millioner flyvninger. Det tal dækker over både flyulykker med og uden dødelige udgang, men hvor flyet blev totalskadet. Det er en forbedring på 46 procent i forhold til 2011, hvor der var én ulykke for hver 2,7 mio. flyvninger. 

Kilde: Check-in.dk


.

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Mathias,
Min kæreste har også flyskræk. Hun har heldigvis fået det bedre nu mht. at flyve, efter at have modtaget hjælp fra en tidligere pilot. Han tager rundt og hjælper folk med flyskræk.
Han forklarer ned til mindste detalje, hvad de forskellige lyde fra flyet betyder. Hun har så derefter et papir med, så hun kan følge med i hvad der sker mht. de forskellige lyde. Det giver lidt mere ro i maven, selvom man fortsat er spændt.
Hun er stadig nervøs, men vi kommer afsted i fly nu :)

Jeg har selv den udfordring, at når jeg skal lande i diverse lufthavne (især Kbh), så får jeg kraftige smerter i øret og panden. Det føles som nåle der stikker en og jeg har endnu ikke lært at få smerten væk. Ved lettere tryk kan man synke, men det her er noget helt andet.
Jeg har så heldigvis fundet et produkt i Matas, der hedder Ear Planes der hjælper mht trykket. Når jeg samtidig synker, kan jeg somregel holde det på et acceptabel smerte niveau.
Dette var lidt off topic, men min kæreste bruger også disse specielle ørepropper for at give ro. Det er ofte de mange lyde i flyet der kan gøre en nervøs, især når man ikke ved hvad de betyder.

Jeg kan desværre ikke huske hvad piloten hed, men kan evt. vende tilbage med hans navn, hvis jeg kan finde det og du er interesseret i dette?
Og ellers har jeg en bog om flyskræk du må få gratis. Den er skrevet af Mette Kroier og Sanne Røhe og hedder Flyskræk.

Og så kan jeg forresten lige hurtigt nævne, at luft er en "masse" ligesom vand. Næste gang du er ude og køre i en bil, så prøv at tage hånden ud af vinduet (og ja pas på...) og mærk luften. Så kan du tydeligt mærke at den føles tykkere. Så forstil dig at du bevægede dig endnu hurtigere. Så vil luften føles endnu tykkere og kraftigere. Med andre ord flyet bliver holdt oppe af den tykke luft, og der er masser af den til at holde dig oppe :)

Held og lykke og jeg er sikker på, at du nok skal komme til Australien og blive iværksætter :)

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for jeres svar. Dette har hjulpet mig en smule, og jeg håber jeg kan bruge noget af det til næste gang jeg skal op i flyveren. Men det værste for mig er Turbulens, og jeg er bange for at styrte, kan i fortælle mig noget om turbulens, sådan som i har det med det?

Hav en god sommerdag med den dejlige og skønne varme.

Mathias
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)