Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække telefon fra

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Har for nyligt oprettet en enkeltmandsvirksomhed. Jeg bruger min private telefon. Umiddelbart kan det ikke betale sig for mig, at lade virksomheden betale regningen og dermed blive beskattet af fri telefon. Da jeg købte telefonen for 6 måneder siden blev den købt med "afbetaling" som de fleste teleudbydere tilbyder. Dermed mangler jeg stadig 18 månedersafdrag af telefon. Kan de trækkes fra, eller gælder det købstidspunktet?

Mvh. Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er 6 mdr nok grænsefald for at tage en telefon ind i virksomhedens regnskab - men vigtigst er, at hvis du gør, så beskattes du af fri telefon - for det er ikke muligt at lade virksomheden betale ex telefonen og selv betale abonnement for at undgå skatten. Hvis du har et af de kendte ca 149 kr per måned abonnement så betaler det sig ikke at rode mere ved det. Du bliver beskattet af 2500 kr og din virksomhed får en udgift på samme pris som du sparer - ex moms - så det ville jeg bare glemme

Generelt gælder at man op til max 6 mdr inden start kan fratrække køb der tydeligt er lavet til virksomheden (som jo ikke rigtigt er tilfældet her) og generelt gælder også, at regningerne så fremadrettet skal tilstiles virksomhed, ex abonnement skal gå til virksomhedens navn og ikke KUN dit private

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hurtigt svar.

Umiddelbart har jeg sådan et 149 kr.-abbonement, men derudover betaler jeg 169 kr. pr. måned i mobilafdrag. Derved bliver min regning 318 kr. inkl moms, og så kunne det jo godt betale sig.

- Men er det i orden, når en del af telefonregningen jo er betaling for mobiltelefonen.

Jeg ville naturligvis ikke trække udgifter fra fra købsdatoen, men fra den blev inddraget i virksomheden.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld lidt on topic, men offtopic på en måde.

Man skal vel ikke betale skat af den som medarbejder, hvis man kun bruger telefonen på kontoret, og den bliver på kontoret f.eks. natten over?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ændrer abonnementet så det kommer til dit CVR - ex gå ind på dit abonnement  og ved adresselinjen kan du ofte selv ændre - så der står Zorenzen CVR xxxxxxx - evt med det der CVR i linje 1 eller 2 for adressen - så går regningen til din virksomhed

Dit eneste ekstra besvær bliver at du skal dele momsen, for hvis vi siger du bruger telefonen 50/50 virksomhed og privat, så er det kun 50% af momsen du må trække fra som virksomhed - resten er bare en omkostning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Regningen behøver vel ikke gå til virksomheden, hvis jeg laver udlæg, og derefter laver en mellemregning med ejer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo overordnet skal regninger man trækker fra tilstiles virksomheden - udlæg skal begrænses til helt nødvendige hvor du ikke kunne bruge et firmakort f.eks. det ikke virkede, men ikke til at køre faste regninger over - de skal gå til virksomheden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Undskyld lidt on topic, men offtopic på en måde.

Man skal vel ikke betale skat af den som medarbejder, hvis man kun bruger telefonen på kontoret, og den bliver på kontoret f.eks. natten over?

Det er altid en skønssag men nej vil jeg sige - ud fra at du vel har en anden telefon og hvis den beviseligt ligger på dit externe kontor og ikke tager med dig hjem, så ville jeg godt kalde det en tro og love erklæring på at du ikke havde den til rådighed privat, medarbejderen bør udfærdige en sådan og så burde alt være OK.

Ellers er det jo ikke så meget om man bruger den, men om man har den til rådighed der afgør om der er skat af den

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

udlæg skal begrænses til helt nødvendige

Nu skriver du SKAL. Kan du dokumentere det, eller er det bare din holdning?

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Jo overordnet skal regninger man trækker fra tilstiles virksomheden

Men når vi taler enkeltmandsvirksomheder, skulle det være lige meget om regningen er stilet til en i det private navn eller firmanavnet, eller?

BH

Lars

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)