Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer i på nettet med jeres bærbar pc?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have forstand på loven omkring det du skriver "tykkesfar" så tvivler jeg da MEGET på, at det er lovligt. Altså at "låne" af andres netforbindelse..

 
Min logik fortæller mig , at bare fordi, at naboen har jordbær stående ude på fortovet, må du heller ikke bare tage.... fordi de er "tilgængelige"....det er jo tyveri!!!!
 
Måske jeg har misforstået dit indlæg......for det håber jeg da ikke du råder folk til
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/22/2006 9:34:47 PM
Forfatter: Tykkesfar


Alt hvad du skriver er noget sludder - det er jo et spørgsmål om mobilitet, ikke om båndbredde.

Ud over at det er nogle frygtelige ideer du har (prøv at formulere dig lidt tydligere en anden gang) er det direkte ulovligt.

Sq glad for at jeg ikke har tarvelige nasse naboer som dig!

Endnu en påmindelse til at ejere af trådløse netværk bør sikre deres adgang ordentlig.
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 9:09:18 AM
Forfatter: netMedia.dk
Dato: 1/22/2006 9:34:47 PM

Forfatter: Tykkesfar




Alt hvad du skriver er noget sludder - det er jo et spørgsmål om mobilitet, ikke om båndbredde.


Ud over at det er nogle frygtelige ideer du har (prøv at formulere dig lidt tydligere en anden gang) er det direkte ulovligt.


Sq glad for at jeg ikke har tarvelige nasse naboer som dig!


Endnu en påmindelse til at ejere af trådløse netværk bør sikre deres adgang ordentlig.

Det er lovligt at oprette forbindelse til trådløse netværk, som ikke er sikret med adgangskode. Det står frit for enhver. Det er derimod ulovligt at bryde en adgangskode for at skaffe sig adgang til et trådløst netværk (WPA, WPA-PSK, WEP osv.).
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 10:44:31 AM
Forfatter: Christian Birch

Det er lovligt at oprette forbindelse til trådløse netværk, som ikke er sikret med adgangskode. Det står frit for enhver. Det er derimod ulovligt at bryde en adgangskode for at skaffe sig adgang til et trådløst netværk (WPA, WPA-PSK, WEP osv.).


Nej.
Har man ikke ''fået lov'' til at bruge en anden persons netværk, er det ikke lovligt at hoppe på det. Og slet ikke hvis man kigger i andre folks data mm, er det bestemt ikke lovlig. Teknisk uvidenhed hos den som har det trådløse netværk, lovliggør ikke at man bruger det.

Det er jo heller ikke lovligt at tage en anden persons bil, bare fordi man har ladet nøglen sidde i, og ikke låst døren.

Er dog enig med dig i at det er en skærpende omstændighed hvis man decideret prøver at bryde koder mm, det er hvad man kalder ond hensigt.

Så igen - lås jeres net hvis ikke i vil låne det ud
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

    Jeg undlader normalt at kommentere IT-sikkerhed herinde på Amino - men hvad Tykkesfar og Birch skriver er altså både dumt og ulovligt gøre .

  Det er fuldstændig ligegyldigt om accesspointet er beskyttet med en adgangskode eller ej - Det er stadig ulovligt! Men hvis det skulle ende i en retssag, så er det formidlende omstændigheder hvis accesspointet ikke har været beskyttet med en adgangskode, da der så teoretisk kunne være muligt at tilkoblingen til dette var sket ubevidst eller på baggrund af uvidenhed. Men det ændrer stadig ikke på at det er ulovligt og at man får et hak i tuden for at udnytte et åbent accesspoint, hvis politiet eller lignende blandes ind i sagen.

  Man kan sammenligne det med at ens nabo, på den anden side af opgangen, hver dag går forbi din hoveddør og lige prøver om døren er låst. En dag er det så lige at du i skyndingen har glemt at låse din hoveddør. Naboen kommer forbi og konstatere at døren er ulåst. Vedkommende beslutter sig derfor at gå ind i din lejlighed - bare af ren og skær nysgerrighed.
 
  Bare det at naboen går og checker om din dør er låst - uden du har bedt ham om det - er faktisk i sig selv ulovligt. I det øjeblik han åbner din dør er han på privat område - hvilket også er ulovligt. Sagen ser så lidt anderledes ud med forsikringmæssige øjne, hvis han stjæler noget, for hvis døren ikke er låst, så er der tale om simpelt tyveri - Men det ændre stadig ikke på at han har lavet 2 overtrædelser: Overvåget dig og efterfølgende trængt ind på din private ejendom.
 
  Pt. er loven om IT-sikkerhed ikke differentieret omkring hvad der gælder fast kabling og hvad der gælder trådløst, men der er ved at ske nogle ændringer omkring håndteringen af disse områder set med politimæssige øjne. Men sådan som loven er nu, så er det ikke ulovligt at checke hvilke accesspoints der eksisterer og om de er beskyttet eller ej. Men alt udover dette er ulovligt med mindre du har en tilladelse fra ejeren af accesspointet. Fingerprinting, portscanning, decideret udnyttelse af forbindelsen eller andet i den sammenhæng er ulovligt.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 11:11:05 AM
Forfatter: Jesper Norbøll

hvad Tykkesfar og Birch skriver er altså både dumt og ulovligt gøre .




Nemlig ja!
Side 3 ud af 3 (26 indlæg)