Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SØGES Råd til Thailand rejse jul / nytår 2013

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Vi plejer altid at holde "sommerferie" i oktober måned, men den sidste uges tid har vi overvejet at rykke ferien til senere på året og så tage væk jul og nytår til fx Thailand.

Det er helt nyt for os, så vil høre om der er nogen der har et par råd med på vejen. Såsom:

- planlæg selv?

- Phuket eller?

- Ca. pris? 

osv......

Gode sommertanker :)

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 126
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Nu er det ikke henover jul eller i vintermånederne jeg selv har været der, men mine/vores erfaringer ved planlægningen var, at det var klart billigere at arrangere det hele selv. Vi bookede fly hos Thai Airways, og bookede selv hotel på Phuket igennem Hotels.com. Samlet pris omkring kr. 5500-6000 pr. person i august/september måned. Det skal så siges, at de danske vintermåneder jo er højsæson dernede, så måske priserne er skruet lidt op i forhold til månederne jeg/vi var afsted, men skulle vi have bestilt samme tur hos et charterselskab, havde det kostet omkring 8000 og opefter. Der ud over, kan jeg anbefale en tur til Phi Phi øerne hvis turen går til Phuket :o)

Anyway, vil til hver en tid anbefale selv at arrangere det hele - dog under sammenligning med hvad lignende rejser koster hos arrangørerne. Hvis det ender med at besparelsen er meget minimal, så ville jeg nok bare vælge charter.

Der ud over, hvis du/i har mulighed for det, så rejs afsted fra Hamborg istedet for KBH - det kan også betale sig.

Det var lige mine (guld)korn - der ud over håber jeg i finder en god pris og får alletiders rejse...

(Prepare to hear the word - MAAASSSAAAAAGGGEEE, ALOT...!)

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan forresten KLART anbefale det her hotel i Patong by (Phuket): The Kee

 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand og jeg var i Pattaya og omegn (Jomtien) over nytår 2009...i en måned. Efter 5 dage ville vi hjem, hvilket ikke kunne lade sig gøre.

Havde vi vidst hvad vi kom over til, havde vi valgt et helt andet sted, men vi rejste med nogle venner som anbefalede stedet fordi de havde været der før.

Medmindre i kan li stanken af "F"isk.... og som tidligere nævnt, massaaaaaaage... bør i overveje et andet sted at holde ferie.

Jeg vil gerne tilbage en dag, men næste gang bliver det nordpå hvor folket og naturen ikke er ødelagt og det hele er lidt mere autentisk.

God tur... 

:)

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv backpakket op igennem thailand og sluttede af ved øerne. 

I kan booke en returbillet til 3500 kr, fra kastrup til bangkok. Lidt dyrere hvis i ikke vil mellemlande. 

Hotel er super nemt at finde, og hvis i ikke er alt for kræsne koster det ca. 40 kr om dagen. Det dyreste vi boede på var i bangkok og der koster et værelse med 2 dobbeltsenge og pool på toppen, 300 kr. om dagen. 

Hvis i er til sol og strand så tag ned på ø'erne - kunne være ko phi phi som er super flot - anbefaler at i prøver bjergbestigning og at i tager et dykkercertifikat.

Ellers så tag op i landet til chang mai - hvor det ikke er så turistpræget - der er grotter, templer osv.  Der kan i tage en bus op (ikke ha' værdier i tasken) eller et tog, hvor der er sovepladser og bar ombord. Der kan også flyves. 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, 

Jeg har boet og arbejdet i Thailand i 4 år, så kommer lige med lidt fif :-) 

1. Der er normalt en del at hente ved at klare turen selv, hvilket ikke er et problem da attraktioner er til at finde på de fleste gadehjørner eller i hotellet

2. CPH - BKK ligger lige pt. mellem 7 - 9.000 i denne periode hvilket er normalt, der kan være noget at hente ved at flyve over f.eks. Kina hvis du skal nord på, det er bare at lege lidt med momondo hvis du har tiden, ellers kan du tage en direkte med Thai til de ca. 9000 t/r 

3. Får helt sikkert tæsk for denne, men undgå Phuket efter MIN mening, da det er overturistet og dyrt, dog skal det siges hvis du kommer uden for Patong så kan der være nogle fede steder 

4. Ikke undgå at kom en smut forbi verdens fedeste by i Nord Chiang Mai, det vil du ikke fortryde og skal det være stille og roligt kan Koh Chang være at anbefale. 

PS: Agoda plejer man at kunne få nogen fornuftige hoteller på og med hensyn til medic så undgå malariapiller til en formue, der er ingen grund til det. 

GOD TUR :-) 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hej morten

omkring områder mv. , har jeg skrevet lidt på min side om Thailand her ; http://tursiden.dk/omradebeskrivelser/

Det er jo smag og behag, hvor nogle elsker f.eks Pattaya, og andre hader den - det samme om de øvrige områder.

perioden i vil rejse i er ikke bare højsæson, men Peaksæson, så den absolut dyreste, både mht. til fly, leje og / eller hotel.

i kan sagtens selv arrangere, og måske starte med at tænke over om i vil bo sammen ( lej en fed villa), eller i hellere vil bo samlet, men i hver jeres værlser på hotel.

der er ofte gode penge at spare ved at leje en stor villa - specielt hvis i er lidt flere personer.

personligt kan jeg godt lide Hua Hin og Koh Chang. ( to meget forskellige steder).

Fly - der er det blot at bruge søgemaskinerne til at finde de bedste priser.

Hvis i ikke ligger helt fast på jul/nytår, ville jeg rykke det frem til november, som er en flot måned i Thailand - og langt billigere at rejse i.

savner du noget helt konkret, så smider du mig bare en mail/pm.

go dag

 

 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Jonas. Undgå Phuket eller brug mindst mulig tid der.  Vi er vilde med både Bangkok, Koh Lanta, + småøerne Koh Hai+Koh Rok! 

Jeg undrer mig over at nogle vil anbefale Pattaya...noget der virkelig deler folk op!

Til december har vi selv booket alt til vore tur for 2. gang. Men denne gang har vi fået rimelige billetter så vi lander i Krabi og flyver hjem fra Phuket. 

I dec. er det typisk lidt sværere at finde billige biletter, så slå til hvis du kan finde dem til under 5.000,-

BH

Lars

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at i vil være en del af de mange tusinde, der vælger Thailand.

Der er så mange muligheder i det fantastiske land, og alt efter hvad i er til, er det muligt at finde stort set alle steder.

Tag bare øerne, koh lanta, koh chang og koh samui som eksempler. Der er også railay beach som en mulighed.

Thailand.dk har et godt forum, jeg har brugt nogle gange. Der er allerede flere rejsebeskrivelser og kontakt til lokale, der evt. Kan hjælpe med gode bookings.

Pattaya er kendt som det løsslupne sted i Thailand - og vælger du Jomtien, skulle det være lidt bedre.

Glæd jer, det bliver helt fantastisk at komme af sted.

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)