Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man have flere selvstændige bibeskæftigelser?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er her nogle der er skarpe på reglerne indenfor selvstændig bibeskæftigelse, som dagpengemodtager?

 Jeg vil gerne vide om, man må have to virksomheder som bibeskæftigelse når man er på dagpenge.

Mvh

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du driver selvstændig virksomhed når du samtidig modtager dagpenge, betyder det altså at du du arbejde som selvstændig et antal timer og får supplerende dagpenge for resten. Uden at vide det, vil jeg gå ud fra, at antallet af aktiviteter er underordnet og at det kun er et spørgsmål om hvor mange timer du skal modregnes for.

Næsten alle a-kasser har een eller flere vejledninger liggende på deres hjemmesideside (læs en af de korte her: http://startvaekst.dk/ekspertsvar/44323/2002) og hvis du googler, er der masser af læsestof. Det enkleste og sikreste vil dog være ... ta-daaaa ... at spørge din egen a-kasse Skype-Giggle

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Fra  Eagle Media ApS Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Der er forskellige ting som man skal være opmærksom på, du må ikke have bestemte tidspunkter du kan kontaktes på (hjemmeside / andet), de timer du arbejder skal trækkes fra. Da jeg undersøgte det fik jeg af vide man måtte have op til 10 timer ugen(ved ikke om det er et præcis målestok de bruger), da man skal være til fuld rådighed.

Antallet af virksomheder tror jeg er lige meget, jeg blev godkend med et enkeltmandsvirksomhed og et I/S dog udløb min dagpenge periode 14 dage, nogle dage efter jeg blev godkend, var jeg ikke blevet informeret om da jeg spurgte ind til om jeg kunne komme på dagpenge mellem mit uddannelse skift denne sommer.

Der er en blanket du skal udfylde ved din akasse, ud fra den finder de ud af om du kan få dagpenge sammen med dine virksomheder, jeg med sende en beskrivelse af virksomheden og mine forhold som ekstra information for at de bedre kunne gennemskue at jeg ikke brugte så meget tid i virksomhederne.

Når du søger om det går der noget tid før det går igennem, man er ikke 100% sikker på man får dem, der kan gå op til en måned før svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke altid så let at få OK til bibeskæftigelse, men generelt får man med korrekt udgangspunkt OK. Jeg tror ikke du skal regne med flere virksomheder da det jo tydeligere vil indikere, at du bruger megen tid på det og derfor ikke er 100% til rådighed. I øvrigt er flere virksomheder jo så lig med en personlig virksomhed og et I/S eller et selskab da du jo ikke kan ha flere personlige virksomheder. Det er KUN din A-kasse der kan svare dig og forudsætningen for et ja er, at de tror på du er fuldtids til rådighed og du skal spille med åbne kort, så de ikke siden kan påstå du har snydt dem.

Læs mere om DAGPENGE OG BIBESKÆFTIGELSE HER 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

…Og her kommer den endelige dom så:

Man må GERNE have flere selvstændige bibeskæftigelser – så længe det eller de kan udføres uden for normal arbejdstid osv.

 

Jeg har talt med en regional chef fra DANA, og hun bekræftede mit håb Wink

 

Tak til: Webmaster, KasperStuck og Cookie for interessen, og tiden Yes

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen hvad er så selvstændige bibeskæftigelser iflg dana - er det flere CVR numre eller hvad mener du?
Det giver jo ikke mening uden at forklare hvad selvstændige bibeskæftigelser er for en størrelse. En personlig virksomhed som CVR + et ApS eller et I/S eller hvad menes

Hvis det bare er, at man må arbejde både med bananer og kunst samtidigt så har det ikke med flere selvstændige bibeskæftigelser at gøre men har du fået OK til flere CVR samtidigt med at du er på dagpenge, så er det vel lidt interessant :)
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste er at spørge din A-kasse. Big Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)