Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frygtelig historie fra det virkelige liv..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

http://www.folkets.dk/node/35?fb_action_ids=10200161857756080&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210200161857756080%22%3A264368273688520%7D&action_type_map=%7B%2210200161857756080%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D&fb_comment_id=fbc_672651992763377_7534277_672653606096549#f2796fc3e

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Kan du ikke gøre linket lidt mere lækkert? Man kan jo ikke klikke på det :-)

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

VANVITTIGT at tvangsopløse et firma i den situation. Når hun ikke skylder penge i hverken moms eller skat og alt er ok, så lad hende betale en bøde af en eller anden art, eller nogle sagsomkostninger, og lad hende så drive sit firma videre.

Fair nok hvis man ikke udadtil vil lade folk aflevere regnskaber for sent, men en tvangsopløsning er helt skudt ved siden af, mindre kunne have gjort det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ja lyder frygteligt - specielt hvis de kan erkende de faktisk har modtaget det med post, men jeg synes der mangler noget, for ledelsen bliver jo indkaldt til skrifteretten til afgivelse af forklaring, og der kan der så være nogle krav - ex at egenkapitalen omg skal retableres, men der levnes mig bekendt mulighed for at selskabet netop kan blive genoptaget, og jeg forstår måske ikke at hun ikke har talt med en revisor helt omgående hud fik brevet, og har haft hjælp med til hvordan man skal reagere ved skifteretten.
En absolut sørgelig sag som jeg måske bare ikke helt kan følge slutforløbet på
Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

og hun burde jo også ha fået flere brevet om det manglende regnskab, for det udsendes jo kort efter fristen og fra det går der vel mere end de 7 uger hun var bortrejst - første måned bod 500 kr, så 2000 for næste og ialt 3000 for den 3 måned som max bod, så jeg kan slet ikke fatte at det kan være fraværet i 7 uger der har udløst en tvangsopløsning - der må ha været breve ud over de 7 uger om det manglende regnskab og om at næste skridt ville være tvangsopløsning - og så møde i skifteretten - så jeg mangler noget kritisk journalistik der spørger ind til hvordan de 7 ugers fravær kunne udløse uigenkaldelig tvangsopløsning
vh



Edit . og hendes sidste regnskab som var april 2011 (regnskabsår udløb april) viste som året inden negativ egenkapital på knapt 1/2 mio - og årsrapporten indeholder ikke ledelseserklæring, og har det forsat i det manglende regnskab, har det sikkert ikke været nok at udbedre fejlen med det manglende regnskab, egenkapitalen skulle givet genetableres inden en tvangsopløsning kunne forhindres, hvilket jo er mange penge at skulle sætte ind og måske nok er en ret stor del af hele historien - og den del af historien går de også lidt stille uden om i folkets avis
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Underlig historie på flere måder.
Og helt uanvendelig når "journalisten" ikke engang har forsøgt at få en kommentar fra E&S. 
Og hvor i historien er det pointen med at man ikke skal stole på rådgivere underbygges? Det er vel almindeligt anerkendt at det er et godt råd at lave et ApS og holdingselskab? Især når hun fik så fine resultater.

P.S. Hvad sker der for at vi skal høre om alle de flyvende objekter undervejs i interviewet?? 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg HAR tjekket datoen idag, og den siger at det ikke er 1.april, hvilket jeg ellers havde håbet. Det er dog bureaukrati og regelrytteri af værste skuffe...ja jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal skrive om det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

allan hvori ligger burokratiet?
Selskabet mistede i sit første regnskabs år hele egenkapitalen og meget mere til + revisor måtte tage forbehold for lager da der ikke fandtes købsfakturaer fra det udenlandske indkøb - Det blev korrekt noteret i ledelseserklæring at resultatet på minus over 400.000 var meget utilfredsstillende og kapitalen skulle genskabet

De to næste år er der ikke revisor (og denne står ikke som fravalgt i år 1) og negative resultater så egenkapitalen nu nærmer sig et minus på 500.000 kr.

Der er ikke ledelseserklæring eller noget som helst i de regnskaber der ligger efter det første, ingen stllingtagen til meget negativ egenkapital

Der er garanteret sendt breve vedr. det manglende regnskab i mere end de 7 uger hun var i Indien

Når regnskabet tages op til tvangsopløsning har der været kaldt til dette også ud over de 7 uger hun var væk, men når det overhovedet tages op og der mangler ledelseserklæring i årsrapporten så skal egenkapitalen genetableres som så er ud over de vist nok 426 t den var negativ med de oprindelige 125 t - så der skulle ha været genetableret for ca 550.000 kr - ellers var tvangsopløsning den eneste helt korrekt udgang.

Journalisterne har nok fået for meget af rosévinen og de mange flyvende objekter til rigtigt at checke op på om det nu også kun var fraværet under rejsen der kostede virksomheden livet

Havde hun valgt at forsætte med revisor (eller fundet en billigere) så havde der været årsregnskab med ledelseserklæring og orden på indsendelsen, men ulykken med dårlige resultater og negativ EK havde revisor jo ikke kunne rette op på
Venlig hilsen John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det er sgu lige præcis p.g.a. af din mail at jeg næsten altid ELSKER dine indlæg her på Amino... Da jeg startede tråd, lod jeg mig rive med af en artikel, som upåagtet af din analyse og grundighed, desværre godt kan give et billede af hvordan det er at være iværksætter i Danmark.

Jeg er iøvrigt enig i betragtningerne omkring varsler m.v. fra E&S. Jeg tror, at det som denne artikel og meget gerne i kombination med de ovenstående tal/oplysninger som du har bidraget med her - desværre giver et meget andet indtryk af hvad der er problemet med at drive virksomhed i Danmark - nemlig at en god idé SKAL opfølges med organisation, administration, indsigt og vedholdenhed - for at kunne lykkes.

Da det er temmelig svært at skaffe finansiering, så er der nok mange iværksættere, som opfatter "systemet" som tungt, bureaukratisk og måske nogen gange kontraproduktivt! da man ikke kan ansætte sig ud af alt, eller som Amino også er et glimrende eksempel få GRATIS support til..

Gad vide hvad man burde gøre? 

Cool post... tak!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)