Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til nettet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ny herinde på denne portal og vil da lige komme med nogle gode fif, såfremt de ikke allerede er postet før ;o)
 
Står du lige og mangler din egen hjemmeside - og kan finde ud at lave den, så kan du bruge http://hostserv.dk - de tilbyder PHP5 + MySQL webhotel med 40 MB plads. Din adresse kommer så til at være www.dit_navn.hostserv.dk - vel og mærke, free of charge!
Ellers er der også  www.frac.dk - men de tilbyder kun 25MB ;o)
 
Vil du have et mindre navn til din hjemmeside, kan du glide forbi www.dot.tk - her kan du eksempelvis lave www.dit_navn.hostserv.dk  om til www.dit_navn.tk - det er også gratis. Blot husk at fravælge reklamer, når du opretter dig på .tk. Ellers fungere det helt fint.
 
Når jeg nu alligevel er på det punkt, så kan du uden brug af diverse koder og teknik, lave din helt egen hjemmeside ved hjælp af Virtual Mechanics. Der er en gratis prøve periode på 15 dage, og det fungere perfekt! Det er programmet Site Spinner V2 du skal bruge. Dit design/hjemmeside uploader du blot via FTP der er indbygget i programmet.
 
Vil du have din bog eller andet publiceret, kan du stikke forbi www.lulu.com - Lulu er en amerikansk hjemmeside der publicere bøger, kalendere, online bøger og meget mere. Såfremt du gerne vil have publiceret en bog, bestemmer du selv designet og layout til din bog.
 
Har ikke selv prøvet deres service, men måske en løsning der kan hjælpe en her i forum - eller måske få en ide til det herhjemme? :-)
 
Fortsat god fornøjelse :-)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke hvorfor folk stadig bruger frac 1go hotserv og hvad der ellers er af gratis tjenster. Ligeledes forstår jeg heller ikke folk bruger tk domæner mere.

Det var forståeligt dengang hosting kostede knap 100 kroner i måneden, og man ikke rigtig mente det var pengene værd.
Men idag får man langt bedre hosting end de gratis tjenster der er, og denne hosting koster altså kun 7-8 kroner, hvilket jeg tør gætte på alle kan skaffe.

Et dk domæne som gør ens side bliver langt mere atraktiv koster 60 kroner om året, hvilket må siges at være til at overkomme.

Derfor vil jeg anbefale folk fra start til at købe et webhotel og domæne de kan lege rundt på, på den måde er der bedre support, bedre stabilitet og man kan forvente lidt mere i det man betaler.
Af de mange billige udbydere fortrækker jeg klart www.unoeuro.dk men der er også www.b-one.dk www.web10.dk www.surftown.dk og mange mange flere.
 
Men ellers vil jeg da lige ønske dig velkommen i forummet, og nogle gode tips at starte ud med
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil starte med at sige, at det naturligvis stadigt kan være nyttige tips. Dog vil jeg også tro, at det måske ikke lige er det optimale at bruge for en iværksætter. En grund kan være som der bliver sagt - ringe support - (http://hostserv.dk virkede ikke da jeg gik ind på den kan lige siges). En anden grund er naturlivis at det ville være tåbeligt at genererer trafik til et andet site end ens eget når vi nu snakker firma.

Er det for at rode lidt med programmering og databaser for første gang - jamen så er det da en udemærket måde at øve sig lidt på tingene på disse hosts :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg i tidernes morgen begyndte at lege med PHP og MySQL, installerede jeg FoxServ på min PC. Den indeholder alt hvad der skal til for at lege server på sin PC - Apache/PHP/MySQL. Har man en gammel spand af en PC i overskud, kan man da bruge den til at lege med, da FoxServ ikke er så krævende.
 
Det er også en nem måde at komme igang med at lege med Apache etc. FoxServ er gratis, og kan downloades her: http://sourceforge.net/projects/foxserv/
 
Blot et alternativ til de gratis hosting muligheder der findes. Men som Martin skriver, så findes der mange meget billige webhoteller derude...
 
mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)