Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte en kontanthjælpsmodtager?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Ikast
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er det ALTID en fordel at påtage sig lønnet job - frem for kontanthjælp. Uanset om det så kan betale sig i første omgang (økonomisk set)

Men din bekendte udvider bl.a. netværket og kan deraf, evt "risikere" at støde ind i mere og måske endda et helt andet arbejde? Derudover giver den naturlige træthed efter et job, en langt bedre søvn og en klar fornemmelse af, at blive værdsat. Et job er både med til at styrke een fysisk og psykisk :-) når cv't viser, man har været andet og mere end "projektleder på kontanthjælp", styrker det også fremtidige muligheder for Jobs.
Typisk er det kortsigtethed der præger den ledige, men oftest burde man faktisk tænke langt mere strategisk og langsigtet. Dét kan der så være mange årsager til, ikke finder sted :-)

Fra Ikast
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er lige efter loven :-) Som skrevet, så kan forskellene ligge i (alder, ydelsesart, matchgruppe m.v.) så hvis du f.eks er under 25 og hjemmeboende, vil du få afslag på kontanthjælp, hvis du påtager dig job til førnævnte løn.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været dér...

Jeg kan ikke anbefale det, selvom nogen hér mener at det er en æressag ikke at modtage alt fra kontanhjælpen!!!

Kommunen modregner BRUTTO lønnen i din vens kontanthjælp, også selvom det betyder at du modtager et lavere forsørgelsesbeløb netto end på ren kontanthjælp. 

Spørg mig ikke hvorfor, men jeg synes det var så latterligt når nu jeg dengang viste min gode side at forsøge at forsørge mig selv. Dette kunne bestemt ikke betale sig økonomisk, og jeg stoppede igen.

Det er længe siden, men tjek da op på reglerne - er de ændret, er det vel sjovere at være deltids dj end at sidde på jobhuset ;O)

Mvh Sue

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

MikeRiess:

Og jeg skal bruge ham allerede fra September i år.

På grund af efterspørgselsforholdene lige nu, kan jeg max tilbyde ham 3600 månedligt (husk det er deltid). 

Er der nogle der ved hvilken indflydelse det vil have på hans kontanthjælp?



Nu ved jeg jo ikke hvor gammel han er og hvor meget han får, men han kan normalt få supplerende kontanthjælp. I så fald, skal han omgående dokumentere sin indtægt hver måned. Før dette får han ikke sin kontanthjælp udbetalt. Det kan godt betyde at hvis han er uheldig med helligdage, så kan han risikere at gå 14 dage ind i en måned før han får kontanthjælp udbetalt. Det er der så umiddelbart ikke, hvis perioden er fra september til januar. Men hvis det nu bliver påske, så kan de i praksis give ham fingeren og udbetale den supplerende kontanthjælp 14 dage forsinket, hvilket kontanthjælpsmodtagere sjældent har råd til.

Hvis han derimod tjener nok til at han mister rettighed til kontanthjælp, så gør han klogt i at starte job i starten af en måned, fremfor i slutningen af en måned. Hvis han får job, der gør at han mister ret til kontanthjælp, så er det sådan at hvis startdato er 31. august, så anses han som  selvforsørgende" allerede fra 1. august. Det er har kommunerne juridisk ret til, og praktiserer det glædeligt. Det kan dog lade sig gøre at vinde "dispensation" for dette idioti der straffer initiativ via Ankestyrelsen, hvis du er dygtig til at skrive for din sag.

Det bedste er at starte til den 1. i en måned, så han er fri for at tage den kamp - eller det økonomiske hak i tuden. 

TILFØJELSE:
Havde glemt at tage højde for at han kommer på SU og dermed er "uddannelsessøgende". Det giver nogle finter, som jeg ikke husker helt, men sidst jeg tjekkede, var det sådan at man mister ret til kontanthjælp hvis man er det. I hvert fald i en periode inden. Det skal han også lige ære opmærksom på.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)