Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moralsk dilemma.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person
Fik lige lyst til at høre folks holdning til det at udføre arbejde for en virksomhed eller et produkt, man overordnet set ikke kan stå inde for moralsk.

Jeg arbejder som webudvikler og har oplevet en kunde, der ville have mig til at bygge et dating site, fortælle at han havde tænkt sig at start med 500 fake profiler, for ligesom at sparke det hele i gang. - Han havde allerede købt profilerne via en online service, og var gået i gang med at ovesætte profiltekster til dansk.

Jeg kunne egentlig godt bruge opgaven på det tidspunkt men endte med at takke nej. - Tror jeg lidt er kommet til en erkendelsa af at man bliver det man gør, og nogle ting skal man bare lade være med at gøre eller være en del af…

Er samtidig et meget rationelt menneske der ikke har meget til overs for det alternative eller religiøse, og har tit spekuleret over hvordan jeg skulle reagere hvis sådanne henvendte sig.. Er ikke sikker på jeg ville have lyst til at hjælpe Jehovas Vidner til større success...

Hvad tænker i og hvor går jeres grænser? - Er det strictly business eller?
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, du valgte rigtigt. Jeg kunne aldrig selv finde på at arbejde på et projekt, jeg ikke ville kunne stå inde for. I øvrigt er jeg sikker på at mit arbejde på projektet ville blive noget skrammel, hvis jeg ikke var "in the zone" så at sige.

Religiøse projekter holder jeg mig fra. Primært fordi jeg ikke vil associeres med religion af nogen art.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har handlet korrekt efter min overbevising.
Jeg er da sikker på at hovedparten af datingssitets indeholder fake profiler men ligefrem at starte sitet på det grundlag er uetisk, det svarer lidt til at stjæle pengene til opstart af virksomhed istedet for at låne dem i banken

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg syntes også du har gjort det korrekte.
Ja - det giver dig nogle færre penge på bankkontoen nu og her.
Men på længere sigt kan det godt gå den anden vej, når man ikke blot tænker med tegnebogen men også med hovedet og hjertet.

Jeg har faktisk selv skrevet om dette i et af mine tidligere blogindlæg. Jeg er selv meget stålfast omkring min faglige stolthed og de ting jeg beskæftiger mig med og det ved de samarbejdspartnere og kunder som kender mig og MediaMouse godt.
Men den holdning har tidligere, som normal lønmodtager, bl.a. kostet mig mit job.
Prøv at læse mit blogindlæg: "Jamen, vil du da bare være en taber?" ca. halvvejs nede i indlægget hvor det starter med "Det har en enkelt gang kostet mig jobbet...". Der vil du kunne læse hvad dette har haft af negativ og navnlig positiv effekt. 

/Jesper

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes nu også du har gjort det rigtige, det er ikke fedt at sidde tilbage med en dårlig smag i efter efter endt arbejde, så hellere hoppe sådan en opgave over.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkret må han naturligvis starte med de 500 fake profiler, da ingen gider tilmelde sig et dating-site som den første. Det ser jeg som en nødvendighed. 

Et kendt datingsite blev for år tilbage som de første afsløret i at sende autogenererede mails til inaktive brugere fra søde piger. De inaktive brugere måtte så betale for at åbne disse ligegyldige falske mails. Det betragter jeg som svindel og ville jeg ikke lave selv.

Jeg har arbejdet for inkasso, spil, religiøse og politiske virksomheder. Endda et bordel :-) Det har jeg aldrig haft et problem med. 

Slutteligt, 'moral' er en personlig tillært ting i forhold til kultur og opdragelse mens 'etik' er universelt. Hvis du bruger det første ord, så skal du blot være opmærksom på at der ikke findes et facit i forhold til godt/skidt, som i etik (ideelt set).

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

man er nødt til at vælge.

Vil man sælge kanoner og giftgas.

nej, det vil jeg ikke, jeg vil ikke profitere på andres lidelser.

Du valgte rigtigt. Vær stolt af det. Det er nu din standard.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

I må meget undskylde, men det lyder altså til en lidt letkøbt omgang.

Ville Bærbar.com, Jens og Jesper afvise at arbejde for den pågældende dating-site, fordi de havde hørt fra ejeren han ville lave nogle falske profiler for at sparke sit site igang? Jeg tror mange nyerere debatfora er sparket igang af fiktive indlæg og har endda set prominente personer råde en fyr til det her på Amino.

Ville i syntes det var mere moralsk/etisk at fyre en mand eller selv gå på kontanthjælp end at påtage sig en opgave for en kunde man er uenig med? Her taler vi om trådstarters skala a la Jehovas Vidner, men det kunne være et politisk parti eller lign.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du valgte rigtigt - og NEJ jeg ville heller ikke arbejde for Jehovas vider eller Hitzbollas militære afdeling Big Smile Der er mere end rigeligt med "erhvervsfolk" som holder moralen op i forhold til om man tjener 10 kr mere eller mindre, så godt nok gået, selv om forbrydelsen som sådan er i den næppe fængslesgivende afdeling, så er den rent snyd hvor man stiller nye medlemmer tilgang til ikke eksisterende lækre damer til rådighed, og gider man være med til at arbejde for det NEJ

GODT GÅET

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, er meget ligesom dig kan jeg høre, tænker meget over tingene og det kan også få mig til at takke nej engang imellem - i det nævnte tilfælde synes jeg det er ok at kickstarte siden med falske profiler, det er en meget anvendt metode for at skabe dybamik i på forums i starten, ellers er det næsten umuligt at komme godt fra start.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)