Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moralsk dilemma.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at have hørt i en af Martin Thorborgs mange videoer, at han oprettede flere profiler i Aminos tidlige dage, der så skrev med hinanden for at skabe mere aktivitet på Amino.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mark Nielsen:
Jeg mener at have hørt i en af Martin Thorborgs mange videoer, at han oprettede flere profiler i Aminos tidlige dage, der så skrev med hinanden for at skabe mere aktivitet på Amino.

KAN være korrekt - men det ændrer ikke ved min opfattelse af, at det er forkert at starte dating site ved at lægge 100 profiler af lækre russiske damer ind - uden der mulighed for at kontakte dem - og med betaling fra glade mænd

Det må klares enten ved at samarbejde med andre, eller selv tage omkostningen i starten - hvorfor pokker skulle netop dating sites ha grønt lys for at snyde deres betalende brugere???

Jeg synes stadigt det er fedt nok ikke at gide være med til den slags - al virksomhed har en opstartsomkostning - og det har dating vel også, uden man skal synes snyd af brugerene er fedt

(amino tager vel ikke en pris fra brugerne og det er da en stor forskel - hvis dating var gratis i starten - så ville det måske se anderledes ud, hvis de falske damer var væk inden der blev sat en pris på)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville heller ikke arbejde for Jehovas vider eller Hitzbollas militære afdeling Big Smile

Men kan vi for god ordens skyld lige blive enige om, at vi taler om organisationer og ikke privatpersoner med den tro (race, politiske holdning) de nu har?

Vi udfører gerne opgaver for mennesker der er troende, ikketroende, tilhører forskellige trosretninger, politiske partier osv.

Men vi føler også,  at vi skal være enige med vores kunder i de væsentlige etiske aspekter i forbindelse med selve opgaven. Der kunne bestemt også være sager, hvor man siger at her er vi så langt fra hinanden, at vi ikke er den rette samarbejdspartner for dig. Det er vel også god service?

 

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Moral og etik er en underlig størrelse.

Men, vis mig et dating site som ikke er startet med fake profiler? Eller et community? Skype-Wink

Skulle vinduespudseren så også nægte at pudse den pågældende persons vinduer? For som programmør står du altså ikke inde for det pågældende sites etik og moral, det gør vinduespudseren heller ikke.

Du kan jo ikke vide hvad en kunde efterfølgende beslutter sig for at benytte et site du har programmeret, til?

Er forberedt på tonsvis af 1-stjerner for min kommentar. Star

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Ville Bærbar.com, Jens og Jesper afvise at arbejde for den pågældende dating-site, fordi de havde hørt fra ejeren han ville lave nogle falske profiler for at sparke sit site igang? Jeg tror mange nyerere debatfora er sparket igang af fiktive indlæg og har endda set prominente personer råde en fyr til det her på Amino.

Ja selv Amino er startet sådan, det har Thorborg selv fortalt, og han råder andre til at gøre det samme, hvis de vil have gang i en portal/debatforum...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Ja selv Amino er startet sådan, det har Thorborg selv fortalt, og han råder andre til at gøre det samme, hvis de vil have gang i en portal/debatforum.
Nå ja, han har jo også fortalt, at han startede på en piratkopi af Concorde. Hans konklusion var, at han fik sit firma op at køre og at Concorde efterfølgende har tjent mange penge på de licenser han senere købte.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

iVinkel:

Fashion-Seller:
Ja selv Amino er startet sådan, det har Thorborg selv fortalt, og han råder andre til at gøre det samme, hvis de vil have gang i en portal/debatforum.
Nå ja, han har jo også fortalt, at han startede på en piratkopi af Concorde. Hans konklusion var, at han fik sit firma op at køre og at Concorde efterfølgende har tjent mange penge på de licenser han senere købte.

Det må jeg melde pas på, da jeg ik kan huske det... Men jeg ved, at han har fortalt herinde + i diverse videoer, at han startede med at lave en masse fiktive profiler...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror forskellen kan ligge lidt i om man har betalt forum eller betalt dating - eller holder datingen gratis ind til der er noget at få for pengene = ægte damer og mænd til rådighed.

Jeg synes det er totalt irrelevant om Martin har snydt eller ikke. Hvis man tager penge for en vare - som en dating mulighed, så skal der også moralsk og lovmæssigt set være en vare til rådighed.

Var det tanken at holde dating sitet gratis for alle, indtil det var løbet i gang, så ville jeg som heller ikke få kvalme af falske profiler, men var det tanken at tage penge fra mænd inden der var rigeligt ægte profiler til at retfærdigøre det, så er det i mine øjne rent snyd at tage penge for en vare der ikke findes.

Om Martin gjorde det, aner jeg ikke, men det er heller ikke sådan, at alt hvad Martin så ha gjort - retfærdiggør det Big Smile

Den med kopi er er en anden gammel diskussion hvor kopi folk af rolex ure mener rolex burde betale dem for reklamen, men hvor rolex faktisk har den modsatte holding og bruger mange penge på at stoppe kopierne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det må jeg melde pas på, da jeg ik kan huske det... Men jeg ved, at han har fortalt herinde + i diverse videoer, at han startede med at lave en masse fiktive profiler...

Yes - men der er forskel på et gratis forum og et betalingsforum. Vi er vel nærmest over i straffeloven, hvis man laver et forum med fiktive medlemmer og lader folk betale for at få adgang.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Fashion-Seller:
Det må jeg melde pas på, da jeg ik kan huske det... Men jeg ved, at han har fortalt herinde + i diverse videoer, at han startede med at lave en masse fiktive profiler...

Yes - men der er forskel på et gratis forum og et betalingsforum. Vi er vel nærmest over i straffeloven, hvis man laver et forum med fiktive medlemmer og lader folk betale for at få adgang.

Enig, men nu er det de færreste datingsites, som koster penge fra begyndelsen, fordi de ik har et produkt... Der gælder det blot om, at få en masse lækre tøser ind på siden, så skal resten nok komme af sig selv... Og jeg formoder, uden at kende den konkrete sag, at det også gælder for det site, som trådstarter fik tilbudt at lave...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)