Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing til udlandet (udenfor EU) - SKAT?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har IT-udviklingsarbejde som jeg vil outsourca til en jeg kender i Vietnam.  Personen har ikke en firma i Vietnam så jeg lurer på om det kan blive problem med SKAT fordi det ikke udstedes en "rigtig" faktura for arbejdet, kun en specifikation og udebetaling til hans konto i Vietnam. Det er arbejde under 6-8 måneder til et værdi af c.a 6.000-10.000 DKK/månad

Jeg har en enkeltmandfirma (arbejder med IT ) og er momsregistrered i Danmark

Mange tak

/Aarto

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har indberetningspligt til SKAT. Det vil sige at du skal forsøge at få et cpr-nr. eller skattenummer (ved ikke om de har det) på personen i Vietnam ellers indberet uden til SKAT.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak!  Jeg lurer bare på hvad denne indberetning heder og om man kan gøre det på skat.dk selvbetjening?

Eller skal det bare indberettes som ydelser købt i udlandet?

Med venlig hilsen

Aarto

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

..Jeg bruger Danløn for at administrere ansatte men her er det jo ikke tale om rigtigt medarbejder men mere på freelance basis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på at Danløn kan håndtere dette. At du skal indberette følger af skattekontrollovens § 7A. Det er B-indkomst som du udbetaler til ham.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik, hvornår blev det egentlig sådan at man skal indberette løn til udlændinge. Jeg ved godt det har været sådan et par år, men har det været sådan endnu længere faktisk?

Hvad hvis den ansatte i Vietnam eller UK sender et VAT nr med - altså fakturerer som var det fra et firma, er pligten så borte?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så langt tilbage jeg kan huske har der været indberetningspligt for udlændinge uden momsnummer. Da jeg startede som ung fuldmægtig i SKAT i starten af 90'erne fik vi tilsvarende oplysninger. Den gang endte det i en papkasse - og hvis der var tid tjekkede man om danskerne havde medtaget det på deres skatteopgørelse.

Hvis den ansatte i Vietnam har et momsnummer så er der ingen indberetningspligt.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik!

Det jo lidt problemer med Danløn fordi den kan ikke håndtere IBAN/SWIFT kontonummer så jeg får taste in udbetalingen manuelt i min Netbank men det virker ellers som den bedste løsning (Oprette i danløn med B-skat og uden ATP/Ferie )

Med venlig hilsen

Aarto

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har en regning og en kvittering for overførelsen, samt at det virker sandsynligt, så har jeg aldrig hørt om, at det er et problem for et dansk firma at købe noget af en "privatperson" i Asien.

Hvis privatpersonen er dansker, så mener jeg, at jeg blev indberettet med cpr-nr. 000000-0000, da jeg i sin tid fik et freelance-honorar (for jeg blev selvstændig).

Jeg er i øvrigt dansker, men laver naturligvis ikke selvangivelse og er heller ikke forpligtet til det.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Robert. Hvorfor ikke bruge 5 minutter på at overholde loven fremfor "at det går jo nok" ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)