Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing til udlandet (udenfor EU) - SKAT?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu ikke min intention at opfordre folk til ikke at overholde loven.

Jeg siger blot, at jeg aldrig har hørt om et problem, og heller ikke fra de store anerkendte revisionsfirmaer i Danmark, som har revideret udenlandsbetalinger.

Denne 000000-0000 indberetning skete fra folkekirken, og de overholder vel også som forvaltning loven.

Noget andet er vel, hvis det er inden for EU?

De fleste mindre leverandører i fx Sydøstasien har intet momsnummer og ingen firmakonto, så hvis det nu er et problem, så får Skat travlt.

Hilsen, Robert

Henrik Koudahl:
@ Robert. Hvorfor ikke bruge 5 minutter på at overholde loven fremfor "at det går jo nok" ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror ikke skat gør noget med mindre det er del af kontrol af en virksomhed og der er det vel fint at kunne vise man har indberettet som det kræves, og har man ikke et personnummer eller moms nummer, så med navn og adresse, og jeg tror som man kan gøre det direkte til skat som indlogget - vel egentlig bare i kommunikation om ikke andet, for der svarer de jo hvad man skal gøre ellers - om ikke andet så har man så overholdt loven på 3 min - så det er nok det valg jeg vil tage - selvom jeg heller ikke kan se det ha stor skattebetydning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:
Jeg siger blot, at jeg aldrig har hørt om et problem, og heller ikke fra de store anerkendte revisionsfirmaer i Danmark, som har revideret udenlandsbetalinger

Det overrasker mig såment ikke spor. Der er rigtig mange som ikke er opmærksom på denne paragraf i skattekontrolloven. Jeg formentlig kun fordi jeg har siddet i den afdeling, som administrerer kontrollen af den i nogle år.

Der er mange danske foredragsholdere mv. i eksempelvis Sydeuropa, der lukrerer godt på at folk ikke er opmærksom på deres indberetningspligt.
 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Jeg antyder heller ikke, at du har uret.

Men der er ekstremt mange mindre leverandører (om end de ikke altid er så små) i Sydøstasien og nok også i resten af Asien, der ikke har momsnummer og derfor ikke har en bankkonto i "firmanavnet".

Jeg mener også at huske, at jeg engang har læst, at betalinger til udenlandske firmaer skal have et nummer, der kan verificeres.

Men det er bare umuligt i praksis, hvis Danmark ikke har til hensigt at stoppe al handel med leverandører i fx Asien, da skattelovene er ganske anderledes i Asien end i Danmark.

Den danske paragraf er sikkert foreslået af en politiker på 22 år i folketinget, som tror, at hele verden er ligesom Danmark, men det er den ikke.

(Jeg snakker ikke om Sydeuropa eller Europa for den sags skyld, men kun om lande uden for Europa, om end med fokus på Sydøstasien som trådstarter også snakker om).

Hilsen, Robert

Henrik Koudahl:
Det overrasker mig såment ikke spor. Der er rigtig mange som ikke er opmærksom på denne paragraf i skattekontrolloven. Jeg formentlig kun fordi jeg har siddet i den afdeling, som administrerer kontrollen af den i nogle år.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Robert. Det er også derfor jeg i mit første svar skrev at man skal " forsøge".

I slutningen af 90'erne repræsenterede jeg DK til en række EU-møder om elektronisk kontrol. Sammen med de øvrige nordiske lande og Storbritannien argumenterede vi for at udviklingen skulle speedes op. Eks med datamining. Om aften kom en gruppe fra middelhavslandene og spurgte om hvordan vi kan tale om udvikling når de ikke engang er startet nu.

Danmark er på mange områder et forgangsland hvad angår edb i det offentlige. Som tidligere nævnt i tråden har jeg ingen forventning om at SKAT bruger disse oplysninger op - men på et eller andet tidspunkt så når Vietnam også et niveau, hvor udveksling ad info blot er en batch-kørsel.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige snakket med Danløn support, det er ikke muligt at oprette medarbejdere uden dansk CPR nummer.

Og så er spørgmålet fortsat..    HVOR på skat.dk (lortesystem) kan man indberette B-skat for udenlandske freelancers?  Jeg tager det lige med min revisor  :-)

Med venlig hilsen

Aarto

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de links...  dog så er der ikke tale om "leje af medarbejdere" fordi hun arbejder fra Vietnam og direkte mod min kunde så der skal ikke betales skat i danmark .   Indtil videre har jeg bogført det bare i E-conomic som "ydelser køb udenfor EU" og så får jeg se hvad min revisor siger om det...

Med venlig hilsen

Aarto

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)