Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefal et godt spejlrefleks kamera til billige penge

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med at undersøge hvilket spejlrefleks kamera jeg skal ud og investere i, men da jeg ikke er særlig godt inde i hvilke typer, mærker og funktioner der er gode at have, tænkte jeg at jeg ville smide et indlæg herinde. Underskylder på forhånd hvis dette er det forkerte sted.

De ting jeg gerne så det kunne/havde er:

* Kan ligeså godt nævne prisklassen fra start: 2000-2500 kr

* Digitalt lagring af billeder (kan man snart andet hehe) og gerne med trådløs teknologi til overførsel

* Godt til hjemme og hobby brug. Har givet mig i kast med affiliate marketing så det kunne være godt at kunne tage rimelige billeder selv.

Kan ikke lige komme på andet, men gælder mig til at høre input fra ja amino'er

mvh

Jan

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Til de penge er udvalget så lille at valget faktisk er ganske nemt, medmindre du vil købe brugt ...

Skal der være råd til taske, hukommelses kort osv med i det beløb ? ... Her er 2 forslag:

Nikon D3100 M. 18-55mm VR

http://www.kamerahuset.dk/product/nikon-d3100-m-18-55mm-vr-vba280k001/

Pris: 2495 kr

Canon EOS 1100D 18-55mm III

http://www.kamerahuset.dk/product/canon-eos-1100d-18-55mm-iii-5161b011/

Pris: 2295 kr

Har selv et Sony spejlrefleks, og en kollega har lige købt et Nikon D3100 og til pengene syntes jeg faktisk det er et fint begynder spejlrefleks hvor man kan komme ret langt med.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan klart anbefale canon EOS 1100 D +    det er heller ikke så dyrt

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har selv en Nikon d90. Den bliver ikke lavet mere men er stadigt et godt kamera.

Uanset hvad vil jeg anbefalde dig at finde en med display oven på kameraet.
Hvis du kun har display bagpå bliver du hurtigt træt af det.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ps: jeg ville også ha købt en Nikon d3100 men da jeg var nede i butikken og se den, lå den rigtig træls i hånden. Den var for lille.

Hvorimod den større d90 ligger perfekt i hånden.
Så prøv dig frem inden du køber.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg vil også klart anbefale at du prøver dem ... Har du lidt store hænder er fx Canon 1100D også et fysisk lille kamera, og holder man dårligt på det, bliver man aldrig helt tilfreds.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et Nikon D5100 og det er rigtigt fint til hjemmebrug og hobby fotografering. Det ligger dog lidt over din prisklasse, men vil skyde på et D3100 ligger ret tæt på. Men som Anders også skriver, så handler det også meget om hvordan det ligger i hånden, særligt hvis man skal fotografere i længere tid, så tag ned til din nærmeste forhandler og snak med dem.

Det kan desuden betale sig at lære din forhandler at kende (og dem dig). Jeg er begyndt at få rabat for fordi jeg nærmest altid handler ved den samme forhandler (også selvom det er dyrere end på nettet), og de yder altid god service og fortæller foto-historier. Sidst jeg var nede og købe nyt objektiv fik sælgeren mig overbevist om at købe et billigere, da sælgeren selv havde dem begge og fik de bedste resultater med det "billige". Så sparede jeg lige et par tusind kr. der, som jeg ikke havde sparet hvis jeg havde købt online. :) 

God weekend

Med venlig hilsen
Nikolaj 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har lagt dig nogenlunde fast på Nikon, så i stedet for at tage D3100 som alle her i tråden skriver - så brug i stedet 700 kr ekstra og få et Nikon D3200.

Det er liige tanden over, og så holder det længere!

Jeg har det selv, og synes det skyder rigtig fine billeder (med sine 24 MP)

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale dig at købe brugt.

Lige nu bliver en masse nikon kameraer udskiftet, og der er mange gode brugte på markedet.

Jeg vil anbefale dig en nikon d 300, check antal shutter actuations, som bør være under mellem 10 og 50.000.

Af linse vil jeg anbefale 18- 55 eller 18- 200

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for jeres hurtige svar. Vi endte på et Canon Eos 1100D, som vi fik mulighed for at prøve da min brors kæreste lige have impulskøbt et og vi så dem i går. Vi fandt det hos kamerahuset hvor de havde et såkaldt starterkit som inkluderede hukommelseskort og taske, og så gjorde vi en billigere handel end min kære svigerinde der drønede i Føtex og handlede, ikke at der skal peges fingre eller noget.

Jeg følte ikke lige at jeg havde nok viden eller nerver til at købe brugt, men det er nok noget jeg vil undersøge nærmere når det næste kamera skal købes.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)