Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler i billigst til udlandet ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Et simpelt spørgsmål; Hvordan betaler i til udlandet (Kina, USA etc.) og hvor får i det billigst ?

Vi betaler pt. ca. 70.000,- årligt i betalingsgebyrer til vores bank. Dette skyldes at vi betaler med Bankoverførsel til Kina og vi skal, jf. de normale betingelser hos leverandøren, dække alle betalingsgebyrer. Istedet for at lade kineserne sætte et 20-40 USD gebyr på proformaen, sørger vi for at vi betaler det hele igennem banken, hvilket giver et rundt 200,- ekstra gebyr pr. overførsel istedet for. Vel og mærke udover de normale gebyrer.

Vi overfører flere gange ugentligt, og havner dermed nemt op i 5000,- i gebyrer om måneden for vores udenlandske overførsler.

Banken har ikke rigtig kunne komme med en billigere løsning eller alternativ. Har tjekket markedet hurtigt, og det er ikke fordi vores specifikke bank er grådig. Det er umiddelbart bare sådan markedet ligger på bankoverførsler af den art vi laver (hvor vi skal stå for alle omkostninger, også de udenlandske bankomkostninger).

Er der nogen herinde der har erfaring med en billigere - men lige så nem og overskuelig måde - at overføre penge til kinesiske leverandører ?

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Overføre penge til Paypal, og betal levendøren på deres Paypal?

Har du undersøgt Western Union, Moneybookers f.eks?

Sikker på at de fleste internationale betalingsløsninger er langt under det 200 kr. gebyr du betaler til banken, men er selvfølgelig ikke sikker. 

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Opret en kinesisk konto, eller find en der har, og find en løsning hvor i sender et stort beløb til den konto, og så overfører personen pengene løbende til dem der skal have pengene. 

Kunne da selv godt se en win-win situation, ved at i overførte penge til min konto i Kina, og så videreførte jeg dem til dem der skulle have dem. Imod betaling for det manuelle arbejde der er involveret (Stadig langt under det banken tager).

Men uanset om i selv opretter en konto eller får hjælp af en anden, vil det kun være få gange at i skal overføre store beløb til 200 kroner stykket :) 

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Fra Odense M
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 31
Fra  PHAM Logistics ApS Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det koster typisk 10-20 USD for leverandøren hvis du vælger at deles om omkostningerne.
Hvis du kan aftale med din leverandør at I lægger mellem 10-20 USD oveni betalingen, så modtager de alligevel det fulde beløb, OG du halverer dine bankgebyrer :)

Jan Pham

Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er også værd at kigge på valuta kursen. Her er det nemt for banken at tjene lidt ekstra og lade kunden tro at han kun betaler et gebyr.

Jeg har selv oprettet en konto ved https://www.ukforex.co.uk/ som har en konto i Danmark hvor man indsætter beløbet efter man har bestilt en valuta overførsel.

Da jeg valgte dem var det grundet et par kurs sammenligninger hvor besparelserne var ret tydelige. Efterfølgende har jeg lært at deres service også er ganske god.

vh Rasmus

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke gøre mig klog på Kina, men jeg betaler mine amerikanske leverandører med kreditkort (det kræver at du har et tilstrækkeligt højt maksimum, men det kan aftales med banken). Jeg har tilbudt at betale med bankoverførsler, men det giver leverandøren større omkostninger end betalinger med kreditkort.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Fedt - der var rigtig mange gode forslag.

Den med Kreditkortbetaling via Paypal har jeg prøvet før. Det var den jeg skippede til fordel for Bankoverførsler. Som jeg husker det, opkræver Paypal omkring 2% i gebyr, hvilket bliver meget voldsomt når vores gns. overførsel er på omkring 5.000 USD. Og det skal være gennem Paypal - der er ingen af vores leverandører der har indløsningsaftaler og kan tage direkte imod kreditkort. Men kan være jeg skulle tjekke markedet igen!

Den med at bruge en Bank i Kina, havde jeg ikke tænkt på. Men er ikke meget for at have mellemmand på. Vi har trods alt både en Norsk og en Svensk bankkonto. Vil undersøge om man kan få en Kinesisk bankkonto op og stå - evt. igennem sin egen bank måske? (ligesom vi har med f.eks. den Svenske)

Den med UKFOREX er genial. Jeg havde slet ikke tænkt over vekselraterne! Hvis vi kan spare bare 1% på vekselkursen, ville det hurtigt spare os 40.000 alene der.... Er der nogen som kender til andre steder hvor man kan få "professionel" banking i stil med det fra UKFOREX ?

Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev lige anbefalt et andet firma af en kollega, som havde solgt sin bil i Holland og skulle overføre pengene til England.

De skulle have endnu bedre kurser end UKFOREX og min test på overførsler til Euro og USD gav mig besparelser i begge tilfælde:

Hvis du vil oprette en konto, så brug dette link:http://transferwise.com/u/21468

Det giver mig en gave for henvisningen:-) Jeg håber det er ok med AMINO at jeg laver denne reklame for jeg er overbevist om at mange aminoer kan bruge den anbefalede service.

Læs om deres overbevisende prisgaranti her: https://transferwise.com/cheapest-money-transfer-guaranteed

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den ekstra mulighed. Lidt personlig referral gevinst er der sgu ikke nogen der kan få ondt i røven over ...

Men er der slet ingen Danske muligheder/alternativer ?. Vi overfører over 5 mio DKK årligt til Kina, så det kræver en del tillid at lægge disse penge udenfor vores egen bank.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er eventyrlysten kan du prøve bitcoin overførsler, det er dog stadig et meget nyt marked og priserne fiser op og ned hele tiden. En bitcoin overførsel tager i omegnen af 10 minutter. Der er en hel del om bitcoin på deres hjemmeside.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)